Det var lite av min poäng här, att INNAN så var det si sådär medan nu är det hur bra som helst.
Jag har inte deras betalkort (som jag förstått av min vän är fördelaktigt på många sätt), utan jag är bara "medlem" och får "miles" när jag flyger.
Det som är fördelen (enligt mig) är att om jag köper en "flex" biljett som kostar mer, så kommer den merkostnaden tbx (det är inte många kronor som skiljer) i form av "cash points" som kan användas på nästa bokning. Alltså en flexbiljett som kostar typ 2000+kr får man igen på nästa bokning.
Köper numera alltid Flex.
En gång var jag tvungen att boka om flyget. Inga problem då jag hade Flex. Ngn vecka senare såg jag på mitt konto att det kommit in pengar. Det var Norwegian som satt in pengar, för den flighten jag flög men var billigare än den jag betalade för ursprungligen!
Jag flög en Julafton med Thai (minns inte vilket år) och utan att meddela oss på planet så flög vi till London (Heathrow) för att plocka upp strandade passagerare. Kul för dom, men va f.n vi då? Det var min sista resa med Thai. Jag skrev (bara för att vara lustig) till Thai att nu har jag flugit fler miles och borde få dessa som extra, men som vanligt så hör dom inte av sig och skiter i sina passagerare. Extra mat, extra dricka? Nej glöm det. Samma elände som vid normala direktflygningen.
Så om jag ska summera mina erfarenheter så är "skönt med en bensträckare halvvägs" en jäkla lögn för en själv.
Direktflyg är det som gäller! 11 timmar (ja, beroende på vilken årstid man flyger och vilket håll) och vill jag sträcka på benen så går jag på skithuset. Om nu någon upplever "luftgropar" så är det jag som hoppar i toan