Jag är övertygad om att du har helt rätt. Men i verkligheten blir det nog mer pengar än så eftersom vi är en familj på nu 4 vuxna och 1 barn som skall flyga. Tyvärr inte i år men kanske nästa, vi får se tar ett år i taget. Nästa gång vi åker är kanske prisbilden en annan och vem vet, det finns kanske fler bolag som ger sig in i leken.Jag vågar (nästan) att utmana dig på en sak.
Nästa gång ni ska flyga så kolla ekonomiklass med Thai. Därefter sök premium på Norwegian.
Lite beroende på omständigheter (datum och så vidare) så kan premium på Norwegian bli marginellt dyrare.
Den marginella prisskillnaden är guld värd när du sitter 11 timmar utan att känna dig som en inlagd sill (du är skåning så "strömming finns inte i vårt vokabulär) på burk.
Är prisskillnaden under 1.000kr mellan ekonomi Thai och premium Norwegian och du valde premium och inte gillade det, så ska jag ersätta dig dessa pengar. Men om du gillade premium så får du bjuda på en krogrunda i Khon Kaen
Det är idag så lite i pengar som skiljer på en bekväm resa.
Nä strömming finns definitivt inte i vokabuläret och ännu mindre sur dito. Då föredrar jag palaa (kokt sådan).