Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

Air france år 2017, ser till och med rutnätet i skämen som inte är mycket större än telefon.
Sämsta flyget sen SAS slutade flyga till Bangkok.
20170814_102600.jpg

Blev det ingen uppgradering..??

SAS flög jag med 1 gång och det var det bästa någonsin..??
(Jag blev uppgraderad till 1:a klass från premium)

Hade aldrig några problem med SAS när dom flög på Bangkok. Till Shanghai i november var dom helt OK bortsett från att dom var lika snåla som ett lågprisbolag. Bedrövligt när det är dyrare biljetter.

Jag har flugit Norwegian sista 3 åren. Trångt å djävligt. Kass mat. Endast kontokortkortbeställning. Men oslagbart pris från Luleå 2500-2900 kr. Till BKK tar jag mig några "virrar" och öl. Sover gott. Däremot besvärlig värre med morronplanet 9.15 från CNX. Då tvingas jag till övernattning i BKK.
Jag har åkt med många olika bolag och kan ej bestämma mig. Det är ett helvete å vara snål - så - rösten blir på Norwegian....

Jag har flugit Norwegian sista 3 åren. Trångt å djävligt. Kass mat. Endast kontokortkortbeställning. Men oslagbart pris från Luleå 2500-2900 kr. Till BKK tar jag mig några "virrar" och öl. Sover gott. Däremot besvärlig värre med morronplanet 9.15 från CNX. Då tvingas jag till övernattning i BKK.
Jag har åkt med många olika bolag och kan ej bestämma mig. Det är ett helvete å vara snål - så - rösten blir på Norwegian....

Men är det verkligen så himla illa.?? Jag har åkt visserligen bara en endaste gång. Men jag som är 1,81 fick plats utan problem... Och tycker man maten är pyton, ät då innan, Köp med några äpplen, så kan du käka efter dessa 10 timmars restid har passerat... För det priset, så är det väl värt det i alla fall...

• Like
Reactions: jp
Etihad gick ju in och köpte upp en stor ägardel för några år sedan i Air Berlin, men det kanske inte räckte.

Då användes Air Berlin som matarflyg till Abu Dhabi som är Etihads hub.
Rankat som ett av världens bästa flygbolag för något år sedan.

Ajdå, aldrig flugit med dem, men @Kycklingen har väl. Bra om de finns för konkurrensen ...
Jag har flugit med dom ett flertal gånger, bra service och bra pris.
Vi satt faktiskt i dagarna och kollade på priser nu i dec och dom var bland dom billigaste. Vi har inte bokat ännu, (som tur är)

Senast redigerad av en moderator:
Etihad gick ju in och köpte upp en stor ägardel för några år sedan i Air Berlin, men det kanske inte räckte.

Då användes Air Berlin som matarflyg till Abu Dhabi som är Etihads hub.
Rankat som ett av världens bästa flygbolag för något år sedan.
Etihad hade väl dragit sig ur nu ...

Hållt på och mailat fram och tillbaks till air france.

-Första svaret var att jag satt ju i Premium.

-Mailade tillbaks en seat map och visade att jag satt inte alls i premium utan ekonomi.

-Fick svar att det var korrekt fel av dom jag satt i ekonomi men dom hade inte mottagit några pengar.

- Mailade bank statement och flygbokning etc vilket bevisade att det var betalt.

-Fick svar att det här övergick deras expertisområde och dom har skickat det vidare.

Inget svar sen dess, det är Air France kundtjänst i Norge.

Tog idag kontakt med Kasikorn bank och dom var väldigt hjälpsamma.
Dom skickade formulär till mig som jag skall fylla ut och maila tillbaks till dom med bokningen så sa dom att dom skall se till att Air France betalar tillbaks inom 5 dagar efter dom fått det av mig.

Jag behövde inte krångla med Air France sa dom utan dom på Kasikorn sköter det.
Dom såg att pengarna har blivit överförda till Air France.

Får vi hoppas det funkar.

Jag har flygit många gånger med Air Berlin och Etihad.
Air Berlin flyget är ok det är ju inte långa flygningen, lite lågbudget och plastigt bara men bättre än air france.
Etihad flyget därimot som man byter till i Abu Dhabi håller hög klass och standard bland dom bättre.

Norwegian funkar för mig för somnar när man lyfter och vaknar vid landning. Har missat maten två gånger på Thai. Så priset för mig och maten är inte mycket att hurra för på flygning, eller har jag missat något? :cool:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp