Sverige i fotbolls VM

 
Hej

Sanningen är väl att Norge visste att dom skulle vara helt chanslösa mot Frankrike och därför ställde över en del spelare, resultatet hade förmodligen blivit ungefär detsamma med dessa på planen, knappast någon hade väl trott att Norge skulle kunna vinna en sån här match, men visst är det tråkigt för sporten, publiken och alla fotbollsintresserade jorden runt när man medvetet inte gör sitt bästa. Att ställa över någon som har en lättare känning eller skada o.s.v är naturligtvis helt ok men övriga borde ha fått starta.

Mvh isan lover
 
Det var fegt, sen är det synd om de som betalat höga biljettpriser och förväntar sig att få se de bästa på plan.

Hoppas Norge blir utslagna nästa match, heja Elfenbenskusten:upanddown::upanddown::upanddown::upanddown:.
Hvem tror du blir utsllagna forst , Norge eller Sverige ????
Elfenbenkjusten er ingen ting å frukte .


Screenshot 2026-06-27 093957.webp
 
Norges chanser att avancera är nog runt 55-60%. Elfenbenskusten är ju sannerligen inget skitlag. De slog tex Frankrike i en vänskapsmatch i början av denna månad. Norge är i skrivande stund rankade 23 av FIFA, och Elfenbenskusten är #30.

Sveriges chanser att slå Frankrike då?! Slim to none som jänkarna säger, haha. Men helt jävla kört är det inte. Vi får hoppas på en historisk bragd!

 
Det är väl mer Du som är rädd att Norge slår ut Sverig

Hej

Sanningen är väl att Norge visste att dom skulle vara helt chanslösa mot Frankrike och därför ställde över en del spelare, resultatet hade förmodligen blivit ungefär detsamma med dessa på planen, knappast någon hade väl trott att Norge skulle kunna vinna en sån här match, men visst är det tråkigt för sporten, publiken och alla fotbollsintresserade jorden runt när man medvetet inte gör sitt bästa. Att ställa över någon som har en lättare känning eller skada o.s.v är naturligtvis helt ok men övriga borde ha fått starta.

Mvh isan lover

Det var ju tur att inga andra lag i gruppen drabbades av denna brist på sportmanship.

Fegt och nedrigt av Norge. Nu hoppas jag dom åker ut direkt i sextondelsfinalen.

BTT
 
Hvorfor tapta Norge mot Frankrike , les her , flere av spillerne hadde krampe i beina , dei trengte vile . For Norge Frankrike kampen hadde Norge dei 12 siste tellende kamper etter verandre uten å tape . Hvor mange kamper spilte Sverige som dei vant på ?????


Screenshot 2026-06-27 143324.webp
 
Nja, man får väl spela en match till. Brukar inte varje match medföra att SvFF får ytterligare ett antal sköna miljoner att spendera? :tongue_transparent:
Hej

Så kan det ju vara men jag har svårt att tänka mig att så många länder skulle kunna tänka sig läggmatcher för att få en match till ändå, det är ju som tur är inte så vanligt i fotbolls VM även om det har förekommit några kända exempel på detta.

Mvh isan lover
 
Hej

1782547425009.webp

FOTBOLLS-VMGRUPPSPELET

Udda förutsättningar gör att skandal kan upprepas​

Av Anders Hovne
Publicerad: I dag 09.00
Mötet mellan Algeriet och Österrike i den sista gruppspelsomgången i fotbolls-VM kan bli en match som inget av lagen vill vinna. Vid seger väntar nämligen Spanien i sextondelsfinal. Slutar matchen däremot oavgjort tar sig båda lagen vidare – och får på pappret lättare motstånd.

SVT:s expert Jonas Eriksson jämför scenariot med skandalmatchen mellan Västtyskland och just Österrike i VM 1982 där båda lagen gick vidare om västtyskarna vann med 1-0. Laget gjorde också mål efter tio minuter och därefter ägnade spelarna resten av matchen åt att bara rulla bollen i sidled till varandra.

Matchen har kommit att kallas ”Skammen i Gijon” och är enligt Eriksson en av fotbollshistoriens största skandaler.

– Det var 80 minuter fotboll som aldrig borde ha spelats, säger Eriksson.

Mvh isan lover
 
Hvorfor tapta Norge mot Frankrike , les her , flere av spillerne hadde krampe i beina , dei trengte vile . For Norge Frankrike kampen hadde Norge dei 12 siste tellende kamper etter verandre uten å tape . Hvor mange kamper spilte Sverige som dei vant på ?????


Screenshot 2026-06-27 143324.webp
Dere klager på norbaggane som spela fotball , men det er meir klage på svenskene .


Screenshot 2026-06-27 150639.webp
 
Det spelar ingen roll vem som blir utslagen först, det gäller att ta guld silver eller brons.

Hej

1782547425009.webp

FOTBOLLS-VMGRUPPSPELET

Udda förutsättningar gör att skandal kan upprepas​

Av Anders Hovne
Publicerad: I dag 09.00
Mötet mellan Algeriet och Österrike i den sista gruppspelsomgången i fotbolls-VM kan bli en match som inget av lagen vill vinna. Vid seger väntar nämligen Spanien i sextondelsfinal. Slutar matchen däremot oavgjort tar sig båda lagen vidare – och får på pappret lättare motstånd.

SVT:s expert Jonas Eriksson jämför scenariot med skandalmatchen mellan Västtyskland och just Österrike i VM 1982 där båda lagen gick vidare om västtyskarna vann med 1-0. Laget gjorde också mål efter tio minuter och därefter ägnade spelarna resten av matchen åt att bara rulla bollen i sidled till varandra.

Matchen har kommit att kallas ”Skammen i Gijon” och är enligt Eriksson en av fotbollshistoriens största skandaler.

– Det var 80 minuter fotboll som aldrig borde ha spelats, säger Eriksson.

Mvh isan lover

Hehe, det blir intressant att se hur matchen utformas.
 
Hej

Sanningen är väl att Norge visste att dom skulle vara helt chanslösa mot Frankrike och därför ställde över en del spelare, resultatet hade förmodligen blivit ungefär detsamma med dessa på planen, knappast någon hade väl trott att Norge skulle kunna vinna en sån här match, men visst är det tråkigt för sporten, publiken och alla fotbollsintresserade jorden runt när man medvetet inte gör sitt bästa. Att ställa över någon som har en lättare känning eller skada o.s.v är naturligtvis helt ok men övriga borde ha fått starta.

Mvh isan lover
Vi for se hvem som er mest chanslosa av Norge og Sverige resten av spillet
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp