Sverige i fotbolls VM

Tycker det är bra att brassarna vann. Ett VM utan Brasilien i åttondel eller kvartsfinal känns fel på något sätt.
Lag man vill ha med långt är ju Tyskland, England, Argentina, Spanien, Portugal. Tyvärr kan jag inte lägga till mitt favoritlag Italien men även dom är ju en VM klassiker.

BTT

Smaken är som baken, jag tycker så gott som tvärtom, dvs gillar när mindre nationer sticker upp och slår de gamla drakarna. Som att Paraguay slog ut Tyskland. Håller på Marocko nu mot Nederländerna.

Smaken är som baken, jag tycker så gott som tvärtom, dvs gillar när mindre nationer sticker upp och slår de gamla drakarna. Som att Paraguay slog ut Tyskland. Håller på Marocko nu mot Nederländerna.

Marocko håller jag med på. Ett väldigt bra lag med snabba, starka och tekniska spelare.

Dom får tydligen möta Kanada i åttondelen och då blir det nog minst kvartsfinal för dom flygande mattorna.

BTT

Vi blir ett rätt stort gäng som skall stanna uppe hela natten (och halva morgonen) och se både Norges och Sveriges matcher. Storbild på en restaurang. Trevligt trevligt...

Gravöl är ju ett fenomen/begrepp det också. Tänker närmast på Sveriges chanser. :p

Allt utom storförlust(4-0, 5-0 etc) mot Frankrike skulle vara en överraskning. Känns att för mycket måste stämma men det är klart en gedigen försvarsinsats från hela laget, underskattning från fransoserna och en inte så liten nypa tur så vet man ju aldrig. Större under har väl skett förr men skulle grodätatarna gå på pumpen i natt får det nog anses som den största skrällen under detta vm så här långt.

Allt utom storförlust(4-0, 5-0 etc) mot Frankrike skulle vara en överraskning. Känns att för mycket måste stämma men det är klart en gedigen försvarsinsats från hela laget, underskattning från fransoserna och en inte så liten nypa tur så vet man ju aldrig. Större under har väl skett förr men skulle grodätatarna gå på pumpen i natt får det nog anses som den största skrällen under detta vm så här långt.
Jag var till affären för att handla lite snaks då jag råkade på en tant på gissningsvis några och åttio.
Hon tittade lite ursäktande på mig och sa att hon måste ha något att tugga på till matchen mot Frankrike.
Ja det är klart sa jag, och hur tror du det går då?
Dom vinner sa hon segervisst!
"Dom hade en svacka där i andra matchen, men nu vinner dom!", analyserade hon och berättade om vilka starka anfallare vi har.
Så nu tror även jag på svensk seger! :clap_tranparent:

Haft telefon kontakt med några polare från Frankrike idag och dom säger att snacket där är att inte underskatta Sverige & våran chans. Dom ska ut på pub och kolla matchen & förmodligen kommer det bilder därifrån ikväll.

Här om dagen så läste jag att den spektakulära och mäktiga norska vikingarodden var snodd från något som ett svenskt hårdrocksband höll på med.

Hej

1782841876012.webp

Mvh isan lover

Jag har svårt för att tro att Frankrike ska underskatta Sverige. Hela laget består av superprofessionella spelare som gör sitt jobb oavsett vad som sker. Alla spelare i Sverige måste överträffa sig själva för att vi ska ha den minsta chans och Sverige måste få det första målet.
Mardrömmsscenariot är 2-0 till Frankrike efter en kvart.
Vet inte riktigt hur Sverige ska spela. Man kommer att få jaga boll hela tiden och backa tillbaka. Att pressa högt upp är nog inte att rekommendera eftersom MBappe och Dembele är pilsnabba och att ligga med 9 man i straffområdet är självmord.
Vi får väl se om Graham Potter har några ess i rockfickan.

BTT

Norge mot Brasil i 8 finalen . den 6 juni kl 08.00 Thai tid , Brasil har spilt mot 900 nasjoner , og Norge er den einaste nasjonen dei har tapt mot 4 gonger og aldrig vunne ein kamp . Den siste kampen var for 28 år siden ,men dette kan dei ikke glemme , derfor omkamp den 6 juni .

Screenshot 2026-07-01 052120.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp