Thaibaht, tråden för tankar kring SEK-THB kurser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Långeman " sa:
Kanske det, men alla myndigheter i Sve skickar via Nordea som dom har avtal med.
Nordea skickar vad jag vet sedan tidigare, ej färsk info, bara i TBH til Thailand.

AMF skriver i sitt utskick::
Till utländska konton, sker överföringen sedan i en valuta som är " gångbar " i mottagarlandet. Slut citat.
Det innebär att dom växlar i Swe. samma med flera andra banker.

Sedan sklijer avg mellan Swe banker för utlandöverföringar, HB 40 sek ICA 100 sek för samma sak,dom andra mitt emellan.

Jag har NORDEA - som jag sagt tidigare NORDEA skickar vad du vill SEK eller THB, välj själv....

NY INFO.... ;D ;D ;D ;D

"Långeman " sa:
Kanske det, men alla myndigheter i Sve skickar via Nordea som dom har avtal med.
Nordea skickar vad jag vet sedan tidigare, ej färsk info, bara i TBH til Thailand.

Till utländska konton, sker överföringen sedan i en valuta som är " gångbar " i mottagarlandet. Slut citat.
Det innebär att dom växlar i Swe. samma med flera andra banker.

Sedan sklijer avg mellan Swe banker för utlandöverföringar, HB 40 sek ICA 100 sek för samma sak,dom andra mitt emellan.

"Långeman " sa:
Tror knappast, att man slipper några kostnader, det drar dom nog från din utbet. du tycker du är dum, som inte bor i SWe och är arga på dig, för att du sinkskattar dessutom. 5555

Har man avtal med Nordea så vill ju säkert Nordea tjäna pengar på växling så klart. Vet bara att Mackes skrev att han får sina pengar i SEK till Bangkok Bank och att han slipper avgiften ... men jag har ju ingen pension eller testat.

Självklart existerar den svenska avundsjukan.

Phonta har ju en poäng att man kanske inte vill att svenska staten ska veta allt, man vet ju inte var de hittar på i framtiden när vi ska betala alla bidragstagare som bara ökar och ökar och inte kommer minska de närmsta fyra åren ...

"Långeman " sa:
Som vanligt du kan inte nu heller förstå vad det skriv i inläggen, trots att det står på Svenska dessutom

Ja nu tror jag inte det bara är "han cum...."som ser att du sprider felaktig information...men upp till var och en som har förnuftet i behåll att välja det bästa och billigaste sättet att överföra pengar från Sverige till Thailand!.....

"areeya " sa:
Ja nu tror jag inte det bara är "han cum...."som ser att du sprider felaktig information...men upp till var och en som har förnuftet i behåll att välja det bästa och billigaste sättet att överföra pengar från Sverige till Thailand!.....
Gör man tvärtom mot vad denna Långeman skriver blir det rätt!

Detta står i det senaste utskicket som jag fick från AMF i år, sedan får ni tycka och tro vad f...n ni vill om detta.Se min tidigare text nedan.

Här är den för er som har andra åsikter, snacka sedan inte något mer dumt.

Det innebär att dom växlar i Swe.och skickar Tbh från Swe, samma med flera andra banker.

Hej,
Det är så att jag och ett par kompisar ska åka till phuket under dec-jan.

Många säger ta med dig kort och ta ut på atm maskiner, när vi va där ifjor gjorde vi det men förlorade en jävla massa på avgift osv, när de andra som växlade på växlingkontor fick de bahten för minst 4750 på 1000kr. vi hamnade mycket mindere, de fick till och med 4,9 växlingen med svenska kontanter.

Men vad jag kan se så har bahten sjunkit en jävla massa till skillnad från förra året enligt http://fxtop.com/en/historical-exchange ... 014&auto=1

Vi brukar spendera mellan 25-40.000kr.

Vad är bäst att göra? Ta med sig svenska kontanter eller kort.... Uppskattar all hjälp...

Bästa du kan göra leta upp en snubbe som är påväg åt motsatt håll och byta valuta efter aktuell kurs ;) hitta en Svensk som skall på skidsemester i Sverige byt vaaluta efter aktuell kurs.
Det jag skall försöka göra den dagen jag skall på semester i Sverige.
Sen öppnar du konto på Thaibank och sätter in dom direkt så du slipper släpa på kontanter och rånrisk ;)

"gibbe33 " sa:
Hej,
Det är så att jag och ett par kompisar ska åka till phuket under dec-jan.

Många säger ta med dig kort och ta ut på atm maskiner, när vi va där ifjor gjorde vi det men förlorade en jävla massa på avgift osv, när de andra som växlade på växlingkontor fick de bahten för minst 4750 på 1000kr. vi hamnade mycket mindere, de fick till och med 4,9 växlingen med svenska kontanter.

Men vad jag kan se så har bahten sjunkit en jävla massa till skillnad från förra året enligt http://fxtop.com/en/historical-exchange ... 014&auto=1

Vi brukar spendera mellan 25-40.000kr.

Vad är bäst att göra? Ta med sig svenska kontanter eller kort.... Uppskattar all hjälp...
Det är det jag sagt hela tiden här att man får mera om man har kontanter. Men som Jonas säger så går det ju inte att ha för mycket kontanter. Men man får mera pengar än att ta ut på ATM med alla påslag

Du skulle tagit ut mer förra året när kronan var högt värderad mot bahten och satt in det på ett konto så hade du haft pengarna där nu ;)

Ska du använda kort ta ut minst 20000 Baht, ha det svenska kortet i ex.vis i ICA bank. Alternativt ta du med dig alla svenska pengar och växlar här nere och skapar ett konto med atm kort och så tar du ut dina pengar i denna banks lokala atmer det är det billigaste.

Kan du sedan skicka pengar till detta konto nästa år så ska du göra det från Nordea då får du minst avgifter.

"Janne " sa:
Du skulle tagit ut mer förra året när kronan var högt värderad mot bahten och satt in det på ett konto så hade du haft pengarna där nu ;)

Ska du använda kort ta ut minst 20000 Baht, ha det svenska kortet i ex.vis i ICA bank. Alternativt ta du med dig alla svenska pengar och växlar här nere och skapar ett konto med atm kort och så tar du ut dina pengar i denna banks lokala atmer det är det billigaste.

Kan du sedan skicka pengar till detta konto nästa år så ska du göra det från Nordea då får du minst avgifter.
Jag tar ut så mycket jag kan då jag är där nere. Men vill ju inte ha så mycket liggande Kommer att söka konto nu när jag kommer ner

Ja det kan man också göra, växla alla svenska kontanter till baht och sätta in de på banken.

Jag visste inte att jag skulle åka tillbaka dit igen, men när man väl landar i Sverige fattar man verkligen vad Thailand-Phuket är egentligen. Så jävla magiskt land.

Men det är rätt så tradigt nu när man inte får så mycket för pengarna. Verkar som att svenska kronan har blivit svagare eller något liknande, enligt "ThaiSnack.se » SEK --> THB" har bahten "gått ner" så det är tradigt faktiskt, speciellt om man ska ta ut på kort och får all sorts avgift osv så kommer man verkligen inte få lika mycket som ifjor.

"hillmer " sa:
Det är det jag sagt hela tiden här att man får mera om man har kontanter. Men som Jonas säger så går det ju inte att ha för mycket kontanter. Men man får mera pengar än att ta ut på ATM med alla påslag

Vad får du dina konstiga argument ifrån??????
Du envise man du har FEL SOM VANLIGT ett exempel. Var i Fiskebyn på besök i 2 dagar kollade på alla växlingskontor och då låg kursen på mellan 4.20 - 4.32 Om man i stället gjorde en överföring från Swe till Thaialnd samma tid så fick man 4.47 tbh / sekr..

Näst bästa alt. är ICA bankkort, med uttag i Thailand ingen avgift i SWE men 280 Tbh per uttag i Thailand, men var och en gör som man nvill men sprid inga dummheter och sluta påstå att jag har fel.

"hillmer " sa:
Vad får du för kurs idag när du växlar 500:-kr ?

"cumulus " sa:
Jag har NORDEA - som jag sagt tidigare NORDEA skickar vad du vill SEK eller THB, välj själv....

NY INFO.... ;D ;D ;D ;D
Hästen, varför har du "bannat" Långeman och mig på ditt forum?? :eek: :eek: :eek:
Är du en :xmas_smiley:?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
209
Visningar
17 K
Anonym
A
A