Tips mottages :) (om det mesta ang resa till Bangkok)

 
A

Anonym

Gäst
Hej!
Är ny här, jag ska åka till Thailand snart och skulle gärna vilja ha tips om det mesta. Det är min rookie resa så pass långt. Vill egentligen bolla idéer med andra människor som bor eller har varit där. Min destination är Bangkok. Finns det bra sidor med kartor? Så man kan hitta lätt, kommer att bo nära Rajamangala stadion..men har noll koll på hur det ser ut och vad som finns i närheten mm. Hur är det med mobiltelefon? Har försökt googla vettigt men får det mesta på Thai( såklart) och jag fattar ingenting, så svårt att läsa och tyda. Är tacksam för svar! :)
 
Hej!
Är ny här, jag ska åka till Thailand snart och skulle gärna vilja ha tips om det mesta. Det är min rookie resa så pass långt. Vill egentligen bolla idéer med andra människor som bor eller har varit där. Min destination är Bangkok. Finns det bra sidor med kartor? Så man kan hitta lätt, kommer att bo nära Rajamangala stadion..men har noll koll på hur det ser ut och vad som finns i närheten mm. Hur är det med mobiltelefon? Har försökt googla vettigt men får det mesta på Thai( såklart) och jag fattar ingenting, så svårt att läsa och tyda. Är tacksam för svar! :)

Jag börjar såhär:

https://www.instantstreetview.com/

https://www.instantstreetview.com/@13.753837,100.622839,340.25h,2.76p,1z

Mycket intressant att se sig omkring lite före man kommer till ort och ställe.

Har du faktiskt försökt läsa och tyda???
 
Senast redigerad av en moderator:
Nyfiken, tolkar det som första resan till Thailand, varför Bangkok?
Ang mobil så köper du kontant kort på AIS och säger ifrån på en gång att dom ska spärra inkommande reklam sms.
 
Nu får du snart ett tips om att Hua Hin är den bästa platsen att resa till och Bangkok är antagligen skit 5555555 ;)
 
Tur på floderna i Bangkok är ett måste om man skall dit, finns massor att se och göra i Bangkok, en riktigt kanonstad att turista i.
Hotel nära en skytrain station tycker jag är bland det viktigaste om man skall ta sig runt i Bangkok.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp