"Berralund " sa:
Jag vill bara inflika ett minne som jag har från mitt enda besök i Hua Hin (bodde där 12 dagar i slutet av 90-talet). Det var den centrala stranden, vi bodde på det som senare blev Hilton.
Det var alla hästar som dom hade för att erbjuda ridturer. Dessa höll till i närheten av vårt hotell i väntan på kunder. Och inte hade man några uppsamlingsbehållare under bakdelen på hästarna, dom fasta partiklarna plockades väl upp hjälpligt men det flytande rann bara rätt ut i sanden.
Och det är inte lite en häst ger ifrån sig, snacka om "Nam Tok". Man gick inte utan badskor skall sägas!!
Det var då det, så är det inte nu.
Det finns en handfull hästar på stranden och dom flesta håller till just runt Hilton där för övrigt stranden är stenig. Men nu för tiden plockas den mesta spillningen upp och nån gång ibland kan man se nån liten grej, absolut inget som man har ont av.
Hua hin stranden är bäst en bit söder om Hilton och vidare söderut men när det är högvatten är hela stranden riktigt dålig, då vill man inte bada där.
Men 8 av 10 ggr man går dit mitt på dagen så är det lågvatten och det finns gott om alternativa stränder i Hua hin trakten.
Nattmarknaden är trevlig en gång eller 3 sen kan man den.
Har man fruntimmer som vill köpa billiga klänningar å dyl så är Grand Market vid Sao Palo Hospital ganska nära Market Village helt ok. Nattmarknaden är mer en turistfälla, trångt som tusan, finns iofs en del trevliga restauranger och en liten avstickare på marknaden som inte är lika trång men inget man springer till varje dag precis.
Den bästa marknaden för shopping i Hua hin är nog Pae Mai vid kanalvägen, men den är bara öppen på tisdagar på em å kvällen. Där handlar alla Thai.
Sen finns en trevlig kvällsmarknad för den som är intresserad av hantverk, Cicada borta i KaoTakiab.
Vädret i Oktober är ostadigt men det regnar sällan några längre stunder och dagar som det är mulet är dom skönaste här, 28-30°. 8)
Men har ni otur kan det regna varenda dag.. Eller vara soligt..
En liten varning.
Men man passa sig för att bada i havet under regnperioden för det är då som bränn maneterna kommer.