Tips på bra prisvärda restauranger i Pattaya.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"andrejsdenruskige " sa:
Synd att man inte är i dessa trakter så ofta.
Man får väl skylla sig själv när man häckar i Korat.

Nåja, det finn annat att dricka än vin. Fast det kan vara väldigt gott om man drar i sig en "farang biff"

Hur kommer det sig att du som verkar ha lite ekonomiska muskler har fastnat i Korat?
Jisses vad mycket du missar.
Högsäsong nere i badbältet är rätt kul om en säger...

"bson " sa:
Hur kommer det sig att du som verkar ha lite ekonomiska muskler har fastnat i Korat?
Jisses vad mycket du missar.
Högsäsong nere i badbältet är rätt kul om en säger...

Inte fan kan man släppa mig lös i Pattis.

Det är som att släppa in en 5-åring i en obevakad godisbutik.
Jag har varken moral eller ryggrad och behöver ständig barnvakt.

Fast Korat är jävligt kul. Allt finns där förutom att det kan vara knepigare att få tag på.
Äter för det mesta bara thaimat, ibland blir det västerländskt när kroppen känner sig tom.
Problemet är bara att det är för stor yta. Men med en lokal guide som känner till krorkar och vråer, så är det faktiskt rätt så roligt.

Tjejen och jag tar oss till LOTUS i hennes pic up....Mycket bra mat, fisk, kött, allt...Rent och fint + att hon lagade sist, vi handlar där, ex kyckloing 28bath 400gram....Min matkostnad var c:a 40kronor/dag sist i Pattaya....Man klarar sig gott på 1000kronor i månaden i matutgifter....Mer ska man inte äta, övervikt leder till dålig hälsa... :) :)

P6230381.jpg

"Hans Svensson " sa:
Tjejen och jag tar oss till LOTUS i hennes pic up....Mycket bra mat, fisk, kött, allt...Rent och fint + att hon lagade sist, vi handlar där, ex kyckloing 28bath 400gram....Min matkostnad var c:a 40kronor/dag sist i Pattaya....Man klarar sig gott på 1000kronor i månaden i matutgifter....Mer ska man inte äta, övervikt leder till dålig hälsa... :) :)
Det är inte dåligt att äga en picup på en lön som hårfrisörska. :afro:

De kör finare bilar överlag i Thailand idag än i Stockholm/Sverige! :thumbsup: :thumbsup:
Hon har gett 200.000bath för sin! Hela familjen driver företag, salong + restaurang för thai.... :)
(Nu kom vi en bit ifrån ämnet, tråden handlar om tips på bra restauranger.)

"andrejsdenruskige " sa:
Inte fan kan man släppa mig lös i Pattis.

Det är som att släppa in en 5-åring i en obevakad godisbutik.
Jag har varken moral eller ryggrad och behöver ständig barnvakt.

Fast Korat är jävligt kul. Allt finns där förutom att det kan vara knepigare att få tag på.
Äter för det mesta bara thaimat, ibland blir det västerländskt när kroppen känner sig tom.
Problemet är bara att det är för stor yta. Men med en lokal guide som känner till krorkar och vråer, så är det faktiskt rätt så roligt.

Stannade en natt i Korat sist jag var i Pattis med hojen , och ja allt är förb..utspritt,hittade en trevlig bar med en trevlig Engelsman som jag dryftade lite av livet med under kvällen , sen till Hotellet för att sova .. Stannar kanske även en natt i Korat nästa gång jag kör ner runt den 3-5 oktober .Skall ner och hjälpa en kompis med hans Harley , tar väl några dar där nere ,frugan hemma ,för långt på hojen ...

Med matkostnader avser jag allt för hushållet dvs. mat ,kaffe , the , diskmedel , tvättmedel ,disktrasor mm. Ok att ca 8000thbt räcker bra för två , det håller jag nu med om när jag själv håller i plånboken .. Förut gick det 15000thbt/mån ,märkligt att det gå bara drygt hälften idag.........................

"Phonta " sa:
Med matkostnader avser jag allt för hushållet dvs. mat ,kaffe , the , diskmedel , tvättmedel ,disktrasor mm. Ok att ca 8000thbt räcker bra för två , det håller jag nu med om när jag själv håller i plånboken .. Förut gick det 15000thbt/mån ,märkligt att det gå bara drygt hälften idag.........................

Ja, då är det inga problem med summorna.

"Phonta " sa:

Det låter vettigt, 8000bath....Jag var där på semester (juni i år) - äter man exempelvis på Lotus (bilden) då kostar det inte så mycket + om man handlar och lagar själv....Föredrar ofta att laga själv, -flickvännen äter tidigt på morgonen och lagar oftast kyckling + ris....jag föredrar kaffe och macka till frukost....Man äter egentligen bäst när man lagar själv annars brukar jag äta på Surf Kitchen (thai ägt)....Akvavit (någon enstaka gång, dyrt men ganska bra) , Euro Star, mycket bra, ngt billigare än Akvavit....Åker man in till Pattaya kan det bli Central eller Globetrotter soi 7, svensk mat -Hasse tror jag ägaren heter, han är i pensionsåldern vet inte om han är kvar...."Flaggan" som ligger efter "Friendship var bra tycker jag när Sten drev det....nu driver frun det, fortfarande ok....

Hasses tycker jag fortfarande är bra. Prisvärt och helt ok mat. Iofs verkade personalen otroligt ointresserad när jag var där sist. Men det är ju Thailand.

"Bond " sa:
Hasses tycker jag fortfarande är bra. Prisvärt och helt ok mat. Iofs verkade personalen otroligt ointresserad när jag var där sist. Men det är ju Thailand.

Sen e ju problemet att han e en djävla skitstövel kan e kunderna dra åt helvete ibland men men

Då skall jag inte gå dit , skitstövlar gillar inte jag , ber någon mig dra åt helv, då blir jag själv en skitstövel ;D

Fy för Globetrotter, ägaren heter Lasse från Gbg har huserat där i många år. Gick dit en morgon tog en slät kaffe, och tog en tidning och började läsa, då kommer fanskapet och skriker: kommer du bara för att läsa tidningen som kostar 200 tbh, för en kopp kaffe då kan du dra åt h................e skrek han. Ville troligen profilera sin stil och kundservice.

"Långeman " sa:
Fy för Globetrotter, ägaren heter Lasse från Gbg har huserat där i många år. Gick dit en morgon tog en slät kaffe, och tog en tidning och började läsa, då kommer fanskapet och skriker: kommer du bara för att läsa tidningen som kostar 200 tbh, för en kopp kaffe då kan du dra åt h................e skrek han. Ville troligen profilera sin stil och kundservice.

Har varit ute för nåt liknande där för ett par år sen.Frågade om han hade Svenskt snus...och han blev topp..tunnor rasande och sa att här har vi snus gjort i Thailand...och duger inte det så dra åt..h£%¤te..hehehe..Helalkiskille...helt slut!

Med Lasse är det på det viset om han får fel frågor eller kommentarer när han är lullig som han ofta är, kan vad som helst komma ut av honom, det finns inga spärrar hos honom.
Men han kan också vara mycket trevlig och social, när man känner till hans ömma punkter, anser jag det är inga problem med honom.
Han har drivit stället i 10-15 år och kan branschen och har mycket gäster, han är också mycket kunnig om allt vad gäller Thailand.
Det är hans fru som har hand om köket, själv lullar han omkring som någon hovmästare och vad hans förtäring är brukar inte gå att ta fel på.

Jag tycker Lasse är ok(Globetrotter), litet dryg kanske, har ofta varit trevlig mot mig, maten har genom åren varit ganska bra till låga priser, exempelvis pyttipanna med ägg, runt 140bath....Mannen har länge pratat om att sälja men sätter väl priset för högt. Kvaliteten är inte vad den har varit, personalen litet nonchalant....Åren börjar ta ut sin rätt på Lasse (66?) och han småsuper varje dag...?
Han har nog drivit stället i närmare 20 år.

"glimten66 " sa:
Sen e ju problemet att han e en djävla skitstövel kan e kunderna dra åt helvete ibland men men
Hasse själv har lämnat skutan sedan några år. En norrmann som äger stället nu och han har jag aldrig sett på plats.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp