Tips på bra prisvärda restauranger i Pattaya.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Cherrys får vi se hur Torsken smakar här.

uploadfromtaptalk1385901907335.jpg

Torsken var lite torr, hennes thai mat var bra säger hon, känns som att sitta i en restaurang i England bara Engelska äldre människor här.

Om du åker söderut på Jomtien beach ,passera soi 11 så kommer du till ett trafikljus sväng vänster och in på den soien, den har ett namn jag ej kommer ihåg ,inget nummer ;) Mitt emot Prostatmassagen ligger ett litet hål i väggen med några barstolar på en träramp utanför ... Bästa Svenska husmanskosten i Pattis vill jag påstå , måndag till fredag ............... :thumbsup: :D

En blivande gourme middag i Isaan "Råtta" de här råttorna är inga kloakråttor utan de livnär sig i skogen och på risfälten och är en stor delikatess.
De fångas vanligen med fällor därför de är mycket snabba, att fånga dem med fällor fordras stor skicklighet därför de är mycket intelligenta djur och vet hur de skall undvika att bli fångade.
En råtta grillas med salt peppar olja och vinäger, de måste grillas väl i annat fall blir det toalettbesök med diarre.
Smaken är som kyckling eller griskött, ett välsmakande kött.
Som desser kan vara lämpligt med ett glas risbrännvin som svepes i ett drag.

markn2.jpg

"Golden " sa:

En ytterst relevant fråga då råttan är den som överför trikinerna till grisen , råtta- gris -människa . Jag tycker inte de är speciellt lika kyckling som Rong säger , har ätit flera gånger och skjutit ett flertal med pannlampa om natten, stekes som sagt väldigt noga , dessa Noo är som jag ser det mer likt en hare än en råtta , en gnagare likväl som livnär sig på insekter samt spannmål .. Vete fn om de är bärare av trikiner ,tror EJ det. Men är ej säker .....Svärfar tar dem i fällor ,likaså Mungos , som anses smaka bra , jag vägrar döda eller äta en Mungo, fråga inte varför , de finns i hela Thailand /Isaan och är som jag ser det i alla fall inte idag utrotningshotade , men nej , fäglar,ätbara ormar , råttor Ok , men ej Mungos , den får passera mig i alla fall

Vet att ex vildsvin i sverige kan ha rätt höga trikin halter, inget att bara fnysa bort, trikinos är ingen rolig sjukdom.

Krav pa att vi som jagare i Sverige skickar in prov pa varje skjutet Svin . Innan den anvands som manniskofoda ;)

Har aldrig hört talas om trikiner eller att någon blivit sjuk från de här grillade råttorna, det är endast namnet som gör att många inte vill veta av dem. Men i Thailand anses de som en delikatess och de här råttorna förtär från växtriket sin föda, därför anser jag att de är inga orena djur.
Jag har många gånger sett dem ute i naturen men de sticker iväg väldigt snabbt, hunden har stuckit efter dem men aldrig lyckats fånga någon.
Vad jag förstår fångar thaiarna dem i fällor, men de säger att det är smarta djur och inte så lätt att överlista dem, men thaiarna är också smarta på vissa områden.
Grisen kan ha trikiner därför den är allätare kan även förtära kadaver, men grisar som föds upp är en helt annan sak och veterinärer kollar grisar efter de har slaktats, men aldrig påträffat trikiner i Sverige.
Däremot vildsvinen kan ha trikiner och måste därför kontrolleras.
Björnen är också allätare och kan förtära kadaver och kan ha trikiner det köttet måste också kontrolleras.
Jag anser björnkött och vildsvinskött är orena djur och skulle inte förtära det köttet.
I Australien när jag bodde där jagade vi vildsvin men vi tog aldrig tillvara köttet, men det fanns professionella jägare som sköt stora mängder vildsvin och det köttet såldes sedan till Europa.
Det påstods de blandade in vildsvinskött vid tillverkning av korv, därför det skulle ha en viss smak.
Jag anser de här risråttorna är rena djur, jämfört med annat skit som blandas i korvar och fötäres.

"Kycklingen " sa:
Var ligger denna prisvärda restaurang i pattaya? Det kan vara värt ett besök där.
Lägger in några bilder...inte perfekta som vissa andra men ändå... ;)
Om man har en smart mobil sätt på gps:en och sök på Google maps efter BOONKANJANA som gatan heter som restaurangen ligger på (1:a bilden)....Sista bilden är på själva restaurangen, de har dagens rätt må-fr...
Har inte haft tid att prova ännu men det kommer....

20141121_055238.jpg

20141121_055258.jpg

20141121_054659.jpg

Grisen kan ha trikiner därför den är allätare kan även förtära kadaver, men grisar som föds upp är en helt annan sak och veterinärer kollar grisar efter de har slaktats, men aldrig påträffat trikiner i Sverige.

Rong

Vanligen las pa innan du skriver . Trikiner har patraffats hos Tamgris i Sverige da och da , trikinerna kommer fran gris som ater ratta fran lagarn ... Vilken vard lever du i Rong -allt griskott kollas ej i Sverige, endast stickprov utforts ----- ;)

Ater till traden ;)

Jag gillar reklamen på svenskrestaurangen, Tacos, Hamburger, Chang, Swedish Kebab ... hmmm vart tog husmanskosten vägen ;)

:) Japp det stämmer ju , men den är grym kan jag säga ,riktigt vällagad av en riktig kock . Dessutom kan man få tag på snus där , killen gör snus dvs har egen snustillverkning med tillstånd av Thaimyndigheterna , jag snusar EJ ,men kan vara bra att veta .............

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp