Tips på caféer med gott kaffe i Thailand

I Korat finns massor olika sorter iaf, dock får man testa sig fram lite.

Tar med 1kg Zoegas dock denna gången, brukar skippa det men får nog ned 2 pkt i väskan.

I Korat finns massor olika sorter iaf, dock får man testa sig fram lite.

Tar med 1kg Zoegas dock denna gången, brukar skippa det men får nog ned 2 pkt i väskan.
Brukar också ta med mig några paket kaffe ner. Sen så lär det bli en tur till big c hos oss och se vad dom har

Vill också säga vad jag tycker om kaffet i Thailand. Jag gillar, och har lärt mig att älska det svenska kaffet typ Gevalia och/eller Löfbergs lila... Dessa jäkla turk-kaffesorter som dom säljer här i Thailand, är rent skitäckliga. Det är så starkt att dricka, så det är lika löjligt som att fylla i 7 matskedar med socker i en kaffekopp med kaffe. Alltså helt överdrivet, och den välsmakande aromen är fullständigt borta.

Jag brukar säga till dom som säljer och gör kaffet medans man väntar, att bara ta 1/3;del av den tänkta kaffevolymen, innan dom häller dit varmvattnet, då brukar det i alla fall bli hyggligt drickbart.

Men att komma och säga att thai gör gott kaffe är skitlöjligt, tycker jag.

Vill också säga vad jag tycker om kaffet i Thailand. Jag gillar, och har lärt mig att älska det svenska kaffet typ Gevalia och/eller Löfbergs lila... Dessa jäkla turk-kaffesorter som dom säljer här i Thailand, är rent skitäckliga. Det är så starkt att dricka, så det är lika löjligt som att fylla i 7 matskedar med socker i en kaffekopp med kaffe. Alltså helt överdrivet, och den välsmakande aromen är fullständigt borta.

Jag brukar säga till dom som säljer och gör kaffet medans man väntar, att bara ta 1/3;del av den tänkta kaffevolymen, innan dom häller dit varmvattnet, då brukar det i alla fall bli hyggligt drickbart.

Det vidrigaste kaffet jag fått var i den lilla butiken utanför svenska ambassaden, drack inte ens upp det

Antar att du menar själva "kokningen" på slutet, för uppe Doi Chang producerar man väldigt fina kaffebönor. Uppe Phu Payak gör de också bra kaffebönor. Men det finns naturligtvis dåliga kaffebönor också. :)

Senast ändrad:
När vi är ute på vägarna och åker blir det kaffe på Amazon. Gott kaffe dom flesta gånger.

Nu sista gången tog jag med mig en kapsel maskin till Thailand som jag lämnade i huset. Bara att bära med sig kapslar nästa gång.

När vi är ute på vägarna och åker blir det kaffe på Amazon. Gott kaffe dom flesta gånger.

Nu sista gången tog jag med mig en kapsel maskin till Thailand som jag lämnade i huset. Bara att bära med sig kapslar nästa gång.
Deras kaffe är helt ok, dock brukar vi inte gå in dit varje gång

En kapsel maskin kan vara ok att ha därnere, då kan man ta med lite olika varianter, dock så är den jag har hemma (tassimo) lite väl stor för att ta med sig dit, men fördelen är att man kan få både kaffe, choklad, kaffe latte, chai latte m.m.

Ett trick om man vill ha en god cappuccino på Amazon är att beställa en latte. :)

Amazon är bäst på det viset att man vet vad man får tycker jag.

Deras kaffe är helt ok, dock brukar vi inte gå in dit varje gång

En kapsel maskin kan vara ok att ha därnere, då kan man ta med lite olika varianter, dock så är den jag har hemma (tassimo) lite väl stor för att ta med sig dit, men fördelen är att man kan få både kaffe, choklad, kaffe latte, chai latte m.m.

Jag köpte en sådan här
https://www.dolce-gusto.se/m/kaffemaskiner/genio/genio-2-mini-orange-black
Gick ned i resväskan inslagen i bubbelplast.
Riktigt nöjd då jag fick gott kaffe i Thailand

Den enda modell jag hittat är denna Dolce Gusto kapselmaskin i Thailand, och den kostar 8000 thb, här kan man få billigare maskiner som klarar att göra samma.

Sen får man nog välja maskin efter kaffet, Dolce Gusto kör bl.a. med Zoegas skåneråst, den jag har kör med Gevalia och det hittar du i alla butiker

image.png

Senast ändrad:
Homepro har mängder av olika enligt produktkatalog men vissa behöver nog beställas.
Tror jag sett på central i Pattaya om man bor nära där med.

Varfør køper man en sån i Sverige och tar med sig istællet før att køpa hær nere i thailand?

Jag var i Sverige när jag kom på idén. Orkade inte kolla om dom finns i Thailand. Den gick enkelt ned i resväskan. Kör samma märke i Sverige därav valet.
Finns dom i Thailand alltså? Då borde det finnas kapslar också.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp