Uppror i Pattaya

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp, vad skulle det annars vara? Försöker inte göra mig lustig på din bekostnad, snarare tacksam för att du tar upp "tråden".

Thaksin har ju länge fått rumstera som han velat, trots att nuvarande, ickedemokratiska ( minns väl) regering haft synnerligen lång tid på sig att bearbeta både Kina och Indonesien vad gäller utlämningstillstånd. Thailand har idag, tyvärr, en föråldrad och inkompetent statsledning, vars huvudsakliga mål syns vara att behålla sin post tills sista fästet. Jag frånser kungafamiljen, vars position är unik i världen och till stor nytta för staten Thailand. Landet "Thailand", ja, det är en annan sak.

Vad Thailand verkligen behöver är en sund nystart, med varken Thaksin eller nuvarande svaga sammanslutning av aktörer. Att hoppas för något sådant i skrivande stund är både naivt och...tja, omöjligt.

Vad göra som svensk och vän av Thailand?

Fortsätt res dit, och ta aktiv del av vardagen!

Johan Edlund
Säffle & Halmstad
 
Jo de e precis som du säger. För att folket och de styrande i sig ska få respekt gentemot varandra så krävs det nog en total förändring vilket i praktiken är omöjligt då så många av de styrande "äldre" har pengar och vänner som backar upp varandra.Man vill ju inte bita den hand som föder en

De är synd att maktgirigheten ska vara större än viljan för landets bästa. Både för deras egen del men också för oss utomstående i världen som tappar respekten för Thailand som ett demokratiskt land.
Kanske dags för "en Barack Obama" i Thailand???
 
Barack Obama

Skall Thailand sättas i ekonomisk ruin ????? Tycker någon vettig människa att Obama är en förebild :eek:

Dessutom , vilka sitter inte bara kvar för att ha kvar sin maktposition, titta bara på Sveriges sittande regering ,, Blinda av maktbegäret... Men nu handlar det väl om Thailand, dock anser jag att Thaksin har gjort mycket för Thailand och framförallt Thailands bönder , "De Röda" har väl fö. samma rätt att demonstrera som de andra partierna har ... Allt ar inte Svart eller vitt , det finns en helv... massa gråzoner i detta ...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp