Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Aldrig någonsin hört detta om att Thai anser farang vara som hjälplösa barn , det måste gälla IL Och just specifikt hans person som ses som ett hjälpläst barn.
Snarare så har de stor respekt för Västerlänningars breda kunskaper, Exempelvis kunskaper om djur samt både människans och djurens olika sjukdomar, har ett par stycken + svärmor som kommer hit ibland och vill kolla sitt socker, De tycker att de litar på mig och att det är för långt till sjukhuset, har även fått frågor om motion och träning då de inte riktigt förstår hur de själva kan påverka sin hälsa, Tror knappast att de skulle agera så om de såg mig som ett hjälplöst barn. Att ta moppen till affären som ligger trehundra mketer bort är ju för många helt normal, jag har sagt dem att ett par km promenad om dagen kan göra undervärk ex för cirkulationen i deras diabetesben
Hej

Själv känner jag knappast till någon bybo som inte har skrattat åt hjälplösa falanger som i deras ögon vet och kan mindre än ett litet barn i Isaan, det börjar redan med att dom inte kan sitta med benen i kors på marken, behöver en stol och dessutom en kudde på den för att inte få ont i rumpan.

Sen rullar det bara på med sak efter sak, listan som lockar bynorna till skratt blir oändlig om man ser på det här ur deras synvinkel, jag tror dom flesta falanger kan förstå det om dom tänker efter, falangers normer och vanor avviker normalt i nästan alla avseenden mot bybornas.

Mvh isan lover

Hej

Ja dom här kategorierna återfinns nog över hela landet, men i vår del av Isaan och på ren landsbygd ute i byarna bor det nästan bara aktiva, självständiga och arbetsamma falanger, dessutom verkar dom flesta av dessa ha en relativt enkel bakgrund, vara händiga och ha en viss vana ifrån liv på landsbygden även ifrån hemlandet, det är kanske lite av en förutsättning för att verkligen trivas där.

Dom flesta falangerna i vårt område som inte lever ute i byarna bor gärna längs Mekongfloden och inte sällan i lite exklusivare hus och områden, gärna tillsammans med andra falanger och närhet till restauranger och varuhus m.m, dessa är dock mestadels verksamma inom utbildning, export, import, restaurang eller Bed ann Breakfest eller något liknande.

Mvh isan lover
Det verkar vara sämre ställt med de thailändare som bor i dina trakter.

Du har ofta beskrivit dom som ovilliga till att arbeta, missbrukare ända in i klassrummen.
Narkotika ner till tolv års ålder.

Är det farangerna som håller regionen på fötter?

Det verkar vara sämre ställt med de thailändare som bor i dina trakter.

Du har ofta beskrivit dom som ovilliga till att arbeta, missbrukare ända in i klassrummen.
Narkotika ner till tolv års ålder.

Är det farangerna som håller regionen på fötter?
Hej

Jag har många gånger berättat för dig att det handlar om ett av dom minst utvecklade delarna av Isaan ändå verkar du inte förstå det.

Isaan är stort till ytan och skillnaderna är stora inom denna gigantiska landsdel.

Mvh Isan lover

Hej

Jag har många gånger berättat för dig att det handlar om ett av dom minst utvecklade delarna av Isaan ändå verkar du inte förstå det.

Isaan är stort till ytan och skillnaderna är stora inom denna gigantiska landsdel.

Mvh Isan lover
Det jag inte förstår är hur många framgångsrika faranger det bor i ditt område jämfört med övriga isaan, där du vet att faranger är hjälplösa
Samtidigt som den är den minst utvecklade.
Jag har bott och sett mycket under mer än fem vintrar i Isaan.

Skål o lördagen före Helge....
SmartSelect_20230902_191732_Gallery.jpg
SmartSelect_20230902_191753_Gallery.jpg
På den övre bilden ser jag President Kekkonen! Lika skallig var han! :laugh2:

Just nu studerar jag den nya kartan med uppdateringar på gränserna.

Så gissar att man måste söka visa för en del nya områden på Kinesiska ambassaden.

Screenshot_20230903_190812_Samsung Internet.jpg

Jag skall sitta och kolla på direktreferatet från matchen Malmö FF mot IFK Göteborg. En seger skulle sitta perfekt särskilt eftersom Elfsborg torskade igår.

Jag sitter och chattar med min bror ifrån Perth, han och frun har bokat biljetter till Bangkok.
Jag är på honom att ev lämna Thailand och köpa en biljett till Europa när frugan ska hälsa på familjen, så ev blir det Dublin en vecka i höst, men bror måste kolla upp priser, fråga frun mm innan vi kan bestämma något.

Hej

Det blev en lyckad fotbollsdag, först vann 14-års laget mot IFK Strömstad med 6-4, sen vann 15-16 års laget med 4-2 mot Melleruds IF, dessutom vann Liverpool mot Aston Villa med 3-0 samtidigt som ärkerivalen Manchester United förlorade mot Arsenal med 3-1, som grädde på moset tog även Änglarna poäng på bortaplan mot MFF, den matchen slutade 2-2.

Mvh isan lover

Hej

Det blev en lyckad fotbollsdag, först vann 14-års laget mot IFK Strömstad med 6-4, sen vann 15-16 års laget med 4-2 mot Melleruds IF, dessutom vann Liverpool mot Aston Villa med 3-0 samtidigt som ärkerivalen Manchester United förlorade mot Arsenal med 3-1, som grädde på moset tog även Änglarna poäng på bortaplan mot MFF, den matchen slutade 2-2.

Mvh isan lover
Kan bara hålla med :upanddown:
1693771392046.jpeg

Hej

Själv känner jag knappast till någon bybo som inte har skrattat åt hjälplösa falanger som i deras ögon vet och kan mindre än ett litet barn i Isaan, det börjar redan med att dom inte kan sitta med benen i kors på marken, behöver en stol och dessutom en kudde på den för att inte få ont i rumpan.

Sen rullar det bara på med sak efter sak, listan som lockar bynorna till skratt blir oändlig om man ser på det här ur deras synvinkel, jag tror dom flesta falanger kan förstå det om dom tänker efter, falangers normer och vanor avviker normalt i nästan alla avseenden mot bybornas.

Mvh isan lover
Byborna har säkert skrattat åt både hjälplösa dig och mig men hur många gånger tror du inte jag skrattat och ruskat på huvudet åt ointelligenta självutnämnda hantverkare i byn.

Sådana här utförda arbeten gör bara en med ärthjärna.

Snubbelrörhanverkaren.

7.jpg

8.jpg

Så det fick jag fixa till efteråt.

1637454737019.jpeg

Sätta en strömbrytare 60 centimeter från dörrkarmen är ju också smart :laugh2:, fick ändra på den också.

20230903_155422.jpg

Klinkergolvet i badrummet är lagt utan fogmassa och golvbrunnen misslyckades de totalt med att sätta rätt:laugh2:

20230904_080341.jpg

Och många många fler tokigheter, nä byborna har alldeles för höga tankar om sig själva, det är nog inte många fler än du som höjer dem till skyarna och anser att de är räddningen till omvärlden.

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar