Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

I Udon Thani .handlar lite godis samt träffar bikerkompisar

20231208_120459.jpg
Av namnet så trodde jag det kunde vara samma plats som vi ätit och grillat buffe flera gånger i Udon Thani och som vi tycker är bra och har utsug över grilarna samt gott om parkeringsplatser utanför.

Men hittade det och det heter på engelska MooJumCheese och ligger där den Röda markeringen som det ör en svart prick i.

IMG_6569.png

IMG_6568.png

Gör ett försök med att sälja Mäng (insekter) på någon torgmarknad i Sverige :xmas_smiley: Det sägs att man skall helst vara först med något nytt om det skall kunna bli bra affärer ;)
Inte lov väl, skall vara EU godkända insekter och är bara 4 insekter som är.

Vilka insekter är tillåtna på marknaden?

Det finns fyra insekter som är tillåtna på marknaden:
fryst, torkad och pulverform av Tenebrio molitor-larv
frysta, torkade och pulverformer av Locusta migratoria
frysta, torkade och pulverformer av Acheta domesticus
Alphitobius diaperionus (mindre mjölmask)

Inte lov väl, skall vara EU godkända insekter och är bara 4 insekter som är.

Vilka insekter är tillåtna på marknaden?

Det finns fyra insekter som är tillåtna på marknaden:
fryst, torkad och pulverform av Tenebrio molitor-larv
frysta, torkade och pulverformer av Locusta migratoria
frysta, torkade och pulverformer av Acheta domesticus
Alphitobius diaperionus (mindre mjölmask)

Jo inte har då jag lust på att äta insekter men lär vara på gång som djurfoder men vet inte vad för insekter som kan komma ifråga? Troligen enbart de EU godkända om fodret skall tillverkas i Europa.

Det är ju stora problem med Vägglus så kanske hämnas genom att göra foder på sådana. Skojar bara…

Med problemet Väglusar så är det svårare. När vi körde till stan igår så var det en bil som körde 30-40 (troligen sommardäck på bilen) på 100 km/h väg där tempot var 75-80 km/h annars. Det var inte roligt att åka ut på vänstra körfältet på 2-1 vägavsnittet i 1 dm snömodd och såg andra bilar sladda till framför mig.

Det var riktigt goda räkor. Vi klarade inte att äta upp alla bara så det blir en liten grilllning till idag.

I morgon har vi några ärenden i Kalmar och vi tänker gå och äta Ikeas Julbord för andra gången som kostar 199 kr med Ikea Family kort (annars 299 kr). Redan varit och ätit en gång och det var mycket gott :xmas_smiley:

IMG_0306.jpeg

Även lilla sambon gillar att äta detta & säger vi kan testa koka en när vi kommer ner..
Hej

Testa även den grillade ko eller buffeltunga som Thailändarna äter, den serveras skuren i tunna skivor som man sen doppar i olika typer av smakrika såser, dom ställen som serverar Lab Neua längs vägarna brukar ibland kunna erbjuda grillad tunga, smakar gott men det måste vara tunna skivor annars blir det segt och svårtuggat. Hittade en bild på nätet och ungefär så här ser den tunga ut som serveras lite överallt i Isaan.

1702047777873.jpeg

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Jo inte har då jag lust på att äta insekter men lär vara på gång som djurfoder men vet inte vad för insekter som kan komma ifråga? Troligen enbart de EU godkända om fodret skall tillverkas i Europa.

Det är ju stora problem med Vägglus så kanske hämnas genom att göra foder på sådana. Skojar bara…

Med problemet Väglusar så är det svårare. När vi körde till stan igår så var det en bil som körde 30-40 (troligen sommardäck på bilen) på 100 km/h väg där tempot var 75-80 km/h annars. Det var inte roligt att åka ut på vänstra körfältet på 2-1 vägavsnittet i 1 dm snömodd och såg andra bilar sladda till framför mig.
Broder, man skall ha fyrhjuls drift! :beer:

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1