Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Vad kan en sådan bli värderad till av en samlare i Thailand?...har du en susning?...
Nej inte direkt. Men jag gav tio tusen kr. Har även skickat en annan som kommer fram om två månader som måste fixas en del med. Betalade 4000 för den.

20240616_163109.jpg
 
Varit i Uppsala i dag för att umgås med barn och barnbarn. Vi besökte "Pelleparken" uppkallad efter Pelle Svanslös. Den tyckte det äldsta barnbarnet var bra. Därefter en kort visit på slottet, som ansågs tråkigt varför vi omgrupperade till ett glasstånd nära ån. Vi hann också med en traditionell lekpark innan det var dags att äta pannkaka med glass och vispgrädde. Jag satsade på Fish and chips. Ätandet tog lång tid eftersom det fanns en lekplats på krogen.

Efter en kort träff med mamma åkte jag och sonen till Stockholm. Han har bråda dagar med att hinna med att träffa många kompisar när han är i Sverige. Hans fruga har haft problem att hitta en frisör som kunnat svenska eller engelska i Malaga. De har också haft problem att hitta kläder och skor till sig själva och barnen.

IMG_0162.jpeg


IMG_0161.jpeg


IMG_0160.jpeg


IMG_0158.jpeg


IMG_0157.jpeg
Pelle Svanslös minns jag mycket väl från barndomen, prenumererade t o m på serietidningen. Gösta Knutsson var en riktig pedagog, hans böcker och skivor om Pelle samt även Kurre Smack var lärorika. Jag lärde mig mycket om Sveriges geografi genom dessa böcker. Mor och Far var förbluffade över vad man kunde när vi åkte runt i södra Sverige upp t o m Uppsala med husvagn 1966, jag var 10 år. Tack för det Gösta!
 
Måste ändå vara jobbigt att behöva jobba under semestern.

Efter gårdagens tur till Malmö blir det ganska lugnt idag, det blir dock veckoinköp på ICA Maxi när frugan har slutat jobbet i eftermiddag. Fritidsgården är öppen denna och nästa vecka så Lilleman vill dit. Jag håller på att planera lite aktiviteter med honom under de 4 veckor gården har semesterstängt.
Jo, men jag är van.
Eftersom vi måste ha öppet året om och snabba leveranser så har man vant sig vid detta.
Men denna och nästa vecka jobbar sambon ändå, så jag kör hellre några timmar på morgonen än att offra hela lördagen när vi båda kan va lediga.
 
Hur gick det med bussen som tappat nästan all power, blev det nån bättring ?
Ja som sagt dpf filtret var det ju stopp i. Turken "tog bort den" och då gick den som den skall. Jag lämnade in den till honom för att tvätta den och fixa några nya censorer när jag åkte. Vi bor utanför Göteborg så lämnade in den där påväg till flygplatsen.

Jag får ringa honom imorgon och kolla om den är klar.
 
Packar det sista för att idag rulla söderut mot Medelhavet.

Ska plocka upp tre besökare från Thailand på lördag morgon när dom landar i München och sedan blir det rundresa i södra Europa ett par veckor. Hemma igen blir det några dagar för dom i Skåne innan dom flyger hem igen från Köpenhamn.
 
Vi som är fullvuxna nekas sjukförsäkring.Det gäller att ha slantar i madrassen.Det kan bli hur dyrt som helst att bli sjuk i Thailand.

Ja absolut, inte bara för fullvuxna som det kan svida till ordentligt. Har en granne som fick lägga upp flera miljoner på sitt hjärtfel.
En annan grannfamilj fick lägga upp runt 800k, för ett sketet rum utan service, pga den obligatoriska covidinläggningen de körde med ett tag.
Känns ju lite onödigt att betala höga premier när man lever ett lugnt liv men samtidigt en bra att ha grej om det skulle hända nån skit.
Jag betalar inte mycket för att ha försäkring och förstår absolut de, särskilt äldre, som kör buffert istället.

Verkar som det ordnar upp sig skattemässigt iaf för de som för över pengar till Thailand.

/ SatanG
 
Senast ändrad:
Packar det sista för att idag rulla söderut mot Medelhavet.

Ska plocka upp tre besökare från Thailand på lördag morgon när dom landar i München och sedan blir det rundresa i södra Europa ett par veckor. Hemma igen blir det några dagar för dom i Skåne innan dom flyger hem igen från Köpenhamn.
Kör försiktigt, hoppas att du slipper alltför mycket Stau und Stockender Verkehr på Autobahn. Svårt att beräkna tiden när man skall köra genom Tyskland, det var skönt att flyga och slippa det problemet.
 
Lille Fridolf fick order om städning i morse så jag får väl trotsa 30 grader ute och slåss med dammsugaren. Diskningen är redan avklarad. Bäst att vara färdig med allt innan teerak kommer hem.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp