Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Efter slappat i koden 5 timmar skall jag äta middag och slappa på bryggan, har stopptörn, varvsarbetarna går hem vid 18:00, så skall bara sitta där om nån ringer typ sen tar en matros över vid 23.
 
Sladdar

IMG_20240627_180409.jpg
 
Efter hur många mil måste du göra det igen? Finns det gott om möjligheter längs Autobahn?

Ungefär 30 mil om man håller motorvägsfart så precis lagom med bensträckare och en glass. Passade på att boka kvällens hotell också där. Nu på hotellet i Leipzig.

Finns massor av laddare överallt, både på autobahn och inne i byar/städer och inga upptagna laddare hittils så mycket mer laddare här än hemma i Sverige verkar det som.
 
Har en VVS-firma här och bygger om vattenmätarinstallationen nere i källaren för det ska bytas mätare till digital och vattenbolaget skulle inte godkänna nuvarande installation som inte följer reglerna.

Tidigare ägare av huset har byggt en vägg rakt över delar av vattenmätaren vilket mer eller mindre omöjliggör byte utan allvarliga problem. Reglerna säger fritt runt om och minst 60 cm framför mätaren.

IMG_20240610_203405.jpg
Ny pem slang o borra bättre genom platta...?
 
Har idag varit och lagt båten i sjön & tog samtidigt en sväng till jakt kojan. Sist jag var där var i våras och då körde jag skoter dit och allt såg ut som när jag lämnade det då.
Promenerade bort till den närmaste saltstenen & ser ut att vara bra med aktiviteter där så kanske måste byta ut den nån gång under juli månad.
Sen är det väldigt mycket närgågna mygg & bromsar just nu så inte alls kul att vara i naturen:(

20240626_095458.jpg


20240626_103211.jpg


20240626_105320.jpg
Jo, nu svärm bremsen så gäll å in't gå i svart...
 
Ungefär 30 mil om man håller motorvägsfart så precis lagom med bensträckare och en glass. Passade på att boka kvällens hotell också där. Nu på hotellet i Leipzig.

Finns massor av laddare överallt, både på autobahn och inne i byar/städer och inga upptagna laddare hittils så mycket mer laddare här än hemma i Sverige verkar det som.
Det är ju bra att Tyskland ligger i framkant med den biltätheten. Jag såg inte så många laddstationer i Österrike men letade i o f s inte efter sådana. Och elbilar är kanske inte så bra vid körning på alpvägar, motorn får jobba hårt ibland.
 
Det är ju bra att Tyskland ligger i framkant med den biltätheten. Jag såg inte så många laddstationer i Österrike men letade i o f s inte efter sådana. Och elbilar är kanske inte så bra vid körning på alpvägar, motorn får jobba hårt ibland.

Fast på nersidan av bergen kan man ju regenerera en hel del ström som annars skulle gå förlorad i värme på en vanlig bil.
 
Fast på nersidan av bergen kan man ju regenerera en hel del ström som annars skulle gå förlorad i värme på en vanlig bil.
Sant men jag är ändå tveksam. Lite jobbig osäkerhet kanske. Men som sagt, jag tittade inte speciellt efter laddstolpar. Östra delarna runt Wien och i Burgenland är kanske bättre, inte så bergigt.
 
Vi ska upp över Grossglockner bl.a på vägen ner till Venedig

Österrike är väl utbyggt. Gäller hela västeuropa skulle jag säga

1719553048251.png
Roligt att ni skall köra Hochalpenstrassen, den är fantastisk att köra. Det största problemet är alla cyklister som man måste se upp med och dom är många om vädret är bra åtminstone. MC finns det också gott om, dom flesta kör lugnt och försiktigt men det finns även dårar som tar onödiga risker. Hoppas att ni får tur med vädret som vi hade.
 
Rödmyra all'a asia... :upanddown:
En rättelse, inte mot dej utan felaktigt namn. Det där är som krister skriver en lättviktare 98 cc. En Rödmyra är en 125 cc från NV
med en JB motor från England från slutet av 40 talet.Husqvarna har en 125 cc eller 118 cc från den tiden, först var svart sen blev röd
och kallas svart eller rödqvarna. Har en rödqvarna från 52 beskt och körklar med lite tur kan man komma upp i 70 km/tim
 
En rättelse, inte mot dej utan felaktigt namn. Det där är som krister skriver en lättviktare 98 cc. En Rödmyra är en 125 cc från NV
med en JB motor från England från slutet av 40 talet.Husqvarna har en 125 cc eller 118 cc från den tiden, först var svart sen blev röd
och kallas svart eller rödqvarna. Har en rödqvarna från 52 beskt och körklar med lite tur kan man komma upp i 70 km/tim

Välkommen tillbaka

Du verkar ha koll på gamla tvåhjulingar
 
I dag blir det hemmadag med städning i första hand. Morgonens nyhetsflöde var inte roligt med dystra insatser av två åldrade presidentkandidater i USA.

I går var det en nostalgitripp i Stockholm för att titta på hur det såg ut i dag där jag bodde i min tidiga ungdom. Allt var givetvis helt förändrat med många nya hus. Det nya var inte alltid till det bättre. Lekplatserna hade t ex blivit parkeringsplatser. Några hus i området var s k barnrikehus men när jag gick runt i området syntes inga barn. Såg en annons där man ville sälja en liten lägenhet på 30 kvm i "mitt" hus. Utgångspriset i budgivningen var 3,5 Mkr.

Nu är området ett högstatusområde. Tidigare var där Norrmalms sopstation och plats för gaturenhållningens bilar, traktorer och hästar.

Barnrikehus var en uppfinning på 1940-talet med små lägenheter med "många" rum.
 
I dag blir det hemmadag med städning i första hand. Morgonens nyhetsflöde var inte roligt med dystra insatser av två åldrade presidentkandidater i USA.

I går var det en nostalgitripp i Stockholm för att titta på hur det såg ut i dag där jag bodde i min tidiga ungdom. Allt var givetvis helt förändrat med många nya hus. Det nya var inte alltid till det bättre. Lekplatserna hade t ex blivit parkeringsplatser. Några hus i området var s k barnrikehus men när jag gick runt i området syntes inga barn. Såg en annons där man ville sälja en liten lägenhet på 30 kvm i "mitt" hus. Utgångspriset i budgivningen var 3,5 Mkr.

Nu är området ett högstatusområde. Tidigare var där Norrmalms sopstation och plats för gaturenhållningens bilar, traktorer och hästar.

Barnrikehus var en uppfinning på 1940-talet med små lägenheter med "många" rum.
Åk ned till Järla sjö, där har en grym restaurang! Hundar får komma in åxå!
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp