Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Lunchstopp i gamla stan i Amberg med sin kända bro "Stadtbrille"

IMG_20240628_143744.jpg


IMG_20240628_143741.jpg


IMG_20240628_140832.jpg


IMG_20240628_134033.jpg


IMG_20240628_133917.jpg


IMG_20240628_133904.jpg
 
Sitter här med tableten och kollar lite möbler på blocket och annat samt tjatar lite med farsan och videosamtal hemma med fru och barn, dom var på Lotus's och yngste lekte i lekområdet med några andra ungar.
Får se om uppehåll och en promenad efter middagen.
Det är matfestival i stan men blev lite svart på himlen idag.

20240628_144825.jpg
 
Sitter här med tableten och kollar lite möbler på blocket och annat samt tjatar lite med farsan och videosamtal hemma med fru och barn, dom var på Lotus's och yngste lekte i lekområdet med några andra ungar.
Får se om uppehåll och en promenad efter middagen.
Det är matfestival i stan men blev lite svart på himlen idag.

20240628_144825.jpg

Inne på Rosenberg. Synd att jag bytt projekt.
Står Jotun A vid kajen nu?
 
Precis beställt inomhus vägg-grundfärg och målarfärg, tänkte ju köpt från Jula först men vart ingen hemleverans på färg, så blev Flugger för dom låg nära och hade gratis hemleverans men det kostade skjortan jämfört med Julas.
Antar lite bättre kvalitet med.
Så står det klart och väntar på mig när jag mönstrar av och kan sätta igång direkt.
 
Blir 200mm tjocka AAC blocks.
Jo går i tankarna för ett nytt hus blir nått sånt i väggarna. Blir ett mindre på två sovrum lite "smartare hus" & äldreanpassat, bara inse vart det bär hän. Jag tyckte till och med ett sovrum räckte,( inte vad kärring tycker vem fan bygger hus med ett sovrum) men ett rum som är kombinerat arbets/TV/bäddsoffa skulle fungera för min del. Köket är viktigast ur kärrings perspektiv verandan ur mitt , så nått kök med öppen planlösning lite åt industri hållet döda material rostfritt sten betong , marmor. Nu är det 2 kök men jag vet inte om det är jag eller käringen som anpassat sig under åren inget jag stör mig på lukter osv nu mera. Nått sommarkök hållet på verandan för BBQ och kalla öl.
Pool blir det är nåt man vant sig vid och både kärringen och jag simmar i mycket i poolen. Kanske lite grönt tänkt solceller batteri för anläggningen, i bästa fall nått för plånboken. Access från huset.
Men jag tänker en ev gästbungalow för barn och barnbarn ev nån fyllhund som hälsar på eller ett rum i garaget med wc dusch pentry om man skippar ett sovrum.
Nu är det 3 sovrum var av 2 det står tomma det mesta av tiden.
Verkar som det kan lösa sig med det land vi verkligen vill ha, inte så mycket att fylla men pålning/mur mot ån behövs.
Ev är det sista året vi kör bungalowsen utan att ropa hej än.
Byggare , trikarare osv tja har några som jag är riktigt nöjda med under dessa år vi byggt bungalowsen och pool.
 
Incheckade på hotellet nära flygplatsen i Mynchen. I morgon bitti landar våra gäster från Thailand som ska vara med oss på resan och det bär av ner mot Medelhavet, Salzburg blir första stoppet imorgon.
Ta dom till Schloß Hellbrunn om ni hinner. Är skyltat från Tauernautobahn. Vi kom inte dit p g a vägarbetena i tunnlarna vid Werfen som ligger söder om men är värt ett besök. Tunnelarbetet skall enligt vår värdinna pausas från imorgon över sommaren, stämmer det har ni tur. Och glöm inte köpa Vignette för att få köra på Autobahn.
 
Ta dom till Schloß Hellbrunn om ni hinner. Är skyltat från Tauernautobahn. Vi kom inte dit p g a vägarbetena i tunnlarna vid Werfen som ligger söder om men är värt ett besök. Tunnelarbetet skall enligt vår värdinna pausas från imorgon över sommaren, stämmer det har ni tur. Och glöm inte köpa Vignette för att få köra på Autobahn.
Förenade Europa! Jo tjena! :xmas_smiley:
 
Frukost samtidigt som jag lyssnar på Ring så spelar vi & löser korsord,sitter och myser en riktigt fin start på lördagen.
Börjar nog bli gubbvarning på mig nu :)

20240629_073948.jpg
Man kan ha sämre sysselsättning på lördagsmorgonen, frugan snackar med Thailand så jag får inte en syl i vädret. Ring så spelar vi är ett trevligt program.

Senare skall vi iväg, lilleman skall få sin andra TBE-vaccination. Och i eftermiddag skall vi träffa dotterns sambos föräldrar, vi är ditbjudna. Så en fulltecknad lördag.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp