Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Frugans födelsedagsmiddag intar vi här.

20250126_184244.jpg

20250126_184350.jpg

20250126_184359.jpg

20250126_184626.jpg

Ingen is Orrskär mer i Sandarna där det skal lossas kalk, förbryter.(igår söndag)..Sitter och försöker vakna till är mer natt än morgon 03:30 inför dagens isbrytning. Funderar på varför man alltid ställer in larm på telefonen 04:00, då man ändå alltid vaknar tidigare..Men morgon kaffet smakar bra och sitta och "morgon filosofera är trots allt bästa tiden på dagen enligt mig.

20250126_161031.jpg

20250126_155748.jpg

20250126_141859.jpg

20250126_141855.jpg

Skall åka till kliniken i Naklua så sonen får dos 2 för vattkoppor, blir ingen promenad idag.
Sonen har vaccinbok från Bangkokhospital som han följer, han föddes ju där.
Den kliniken har vacciner av samma märke som Bangkok Hospital fast utan det stora kostnadspålägget Bangkokhospital har.

Kollar på hyrbil, kostar lika mycket att hyra en bil som att ta taxi från flygbussen och hem sista milen 630kr.
Skall ju ändås tillbaks till Landvetter dagen efter för påmönstring och skriver isåfall km på reseräkningen då ger det 850NOK tillbaks.

Hej

Kom precis hem från sjukhuset i Strömstad där jag var på ultraljudsundersökning av hjärtat och kroppspulsådern, enligt läkaren var allt bara fint, hans kommentarer under tiden vi tittade på bildskärmen varierade från ”bra till jättebra”, det var den första undersökningen av den här typen sedan jag blev utskriven från sjukhuset i september, nu blir det ingen mer kontroll igen förrän om ett år sa han, läkaren tog även bort ytterligare ett av mina läkemedel, så nu är jag nere i 4 st iller på morgonen och 1 på kvällen. Vid nästa kontroll trodde han att ytterligare läkemedel kan tas bort.

Mvh isan lover

Hej
Just nu brygger jag lite cider. Hittade receptet här (
). Var lite misstänksam till att det skulle bli gott, men så gjorde jag en sats för ett tag sen och det smakade smaskens. Mycket lämpligare att använda färdig juice som man köper på Willys, än att hålla på med att slabba med frukt som jag gjort tidigare. Tillsatte dock 500 gram socker för att få upp alkoholhalten. Bör bli ca 10 - 12 procent. Rena hälsokosten då jästsvamparna i cidern även fungerar som probiotika. Dvs man får nyttiga bakterier tillsatta i magen. Går fort också, ca 6 veckor tills det är drickbart.
MVH
Lilla Fridolf
cider.jpg

Ingen is Orrskär mer i Sandarna där det skal lossas kalk, förbryter.(igår söndag)..Sitter och försöker vakna till är mer natt än morgon 03:30 inför dagens isbrytning. Funderar på varför man alltid ställer in larm på telefonen 04:00, då man ändå alltid vaknar tidigare..Men morgon kaffet smakar bra och sitta och "morgon filosofera är trots allt bästa tiden på dagen enligt mig.

20250126_161031.jpg

20250126_155748.jpg

20250126_141859.jpg

20250126_141855.jpg
Hej.
Du är ju nästan i mina hemtrakter. Måste bara få fråga om du kände Bengt Haglund, en gammal sjöman och en mycket nära vän som jag tror jobbade på din båt innan han dog mycket hastigt för ett par år sen.
MVH Lilla Fridolf

Stor glädje hos hos kompisen då han idag sköt sin första tjädertupp,och även lättnad för mig att jag lyckades hitta igen en.
Och det var en riktig gammeltupp som vägde 5,47 kg..
Och det är inte oftadom väger så pass mycket.
Och ännu en lång dag ute i skogen, var mörkt då vi kom till bilen, jag plågar fransmännen

IMG-20250127-WA0002.jpg

IMG-20250127-WA0004.jpg

Hej.
Du är ju nästan i mina hemtrakter. Måste bara få fråga om du kände Bengt Haglund, en gammal sjöman och en mycket nära vän som jag tror jobbade på din båt innan han dog mycket hastigt för ett par år sen.
MVH Lilla Fridolf
Hej. Bengt var mycket trevlig och duktig sjöman och vi löste av varandra på Migg . Mycket saknad,
Bengt älskade ju mat och dryck. Inget julbord utan grisfötter. Vilket allt få mig att le då jag passerar rean på grisfötter efter jul.
Lite konstnärlig med här med sitt kändaste. Det första rappet. Nått han gjorde innan en tenta på sjöingenjören. Han sa han kopplade av innan en tenta med att måla. Många år innan jag läste på sjöingenjören.

FB_IMG_1738001461391.jpg

Stor glädje hos hos kompisen då han idag sköt sin första tjädertupp,och även lättnad för mig att jag lyckades hitta igen en.
Och det var en riktig gammeltupp som vägde 5,47 kg..
Och det är inte oftadom väger så pass mycket.
Och ännu en lång dag ute i skogen, var mörkt då vi kom till bilen, jag plågar fransmännen

IMG-20250127-WA0002.jpg

IMG-20250127-WA0004.jpg
Det finns ju jägare och sen finns det jägare :rolleyes:

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A