Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag bor längre norrut och här är det typ vår i mars. Förra vintern höll dock aldrig på att ta slut.
Jag kollade på internet och förra året var skidcentret öppet till 26 Mars.
Verkar som jag hamnat i en liten köldhåla flr varje gång jag varit hemma sen slutet av September har det varit minusgrader.
Idag är det dock +6 grader utanför huset.

Jag kollade på internet och förra året var skidcentret öppet till 26 Mars.
Verkar som jag hamnat i en liten köldhåla flr varje gång jag varit hemma sen slutet av September har det varit minusgrader.
Idag är det dock +6 grader utanför huset.
Ja räcker ju med någon minusgrad så kan dom köra snökanoner. Ju tjockare snötäcke dom lyckas få på under vintern bestämmer väl också hur länge dom kan hålla backen öppen.

Ja räcker ju med någon minusgrad så kan dom köra snökanoner. Ju tjockare snötäcke dom lyckas få på under vintern bestämmer väl också hur länge dom kan hålla backen öppen.
Ja, jag får kolla på sälen och säkra, där skall det normalt vara snö då.
Är ju det ungarna ser fram emot att uppleva.
Längesen man själv var och åkte skidor med så blir kul, började när jag var 6 år.
Hemsedal och Sälen ligger på samma avstånd hemifrån så kollar på nåt av dom.
Hemsedal jag gick på skidskola.

Ja, jag får kolla på sälen och säkra, där skall det normalt vara snö då.
Är ju det ungarna ser fram emot att uppleva.
Längesen man själv var och åkte skidor med så blir kul, började när jag var 6 år.
Hemsedal och Sälen ligger på samma avstånd hemifrån så kollar på nåt av dom.
Hemsedal jag gick på skidskola.
Försök missa sportlovet bara. Då brukar skidanläggningarna vara smet fulla.

Försök missa sportlovet bara. Då brukar skidanläggningarna vara smet fulla.
Är i Mars, sportlovet är väl i Februari?
När vi vsr tonnåringar åkte vi ensamma utan föräldrar till Österike under sportlovet, skidor och fyllekaos 7-10 barndomspolare utan föräldrarinsyn, då kunde man som 15 åring gå på afterski och dricka sig full.

Är i Mars, sportlovet är väl i Februari?
När vi vsr tonnåringar åkte vi ensamma utan föräldrar till Österike under sportlovet, skidor och fyllekaos 7-10 barndomspolare utan föräldrarinsyn, då kunde man som 15 åring gå på afterski och dricka sig full.
Påsklov V16 i vår kommun så ni verkar klara er :)

Kollar nätet och funderar på om man skall chansa på att det är snö i Mars eller boka en weekend i Sälen.
Vi har ju skidcenter i kommunen med 8 backar och 7 liftar 10 minuter från huset, längesen jag var i Sverige en längre tid under vintern och där jag bor har jag aldrig varit under vintern så vet inte hur snöläget är i Mars.
Som denna vintern ser ut än så länge är nog Sälen ett säkrare kort. Det beror på hur mycket du vill chansa och hur viktigt det är med skidor och snö. Sälen kan väl vara ganska dyrt men är kanske värt kostnaden. Men det är ju mer snö där ni bor än här nere.

Som denna vintern ser ut än så länge är nog Sälen ett säkrare kort. Det beror på hur mycket du vill chansa och hur viktigt det är med skidor och snö. Sälen kan väl vara ganska dyrt men är kanske värt kostnaden. Men det är ju mer snö där ni bor än här nere.
Var dyrt under helgen men Mån-Tor veckan efter dom kommer halva priset.
Och ja det är viktigt, det dom ser fram emot och kollat på nätet, äldste vill testa snowboard säger han.
Får se, jag har åkt snowboard, gick snowboardskola ena gången i Österike men gillar slalom bäst.
Dom får ju gå på skidskola dom dagarna iaf ;)
Får kolla mer på det när kommer ombord.

Plus att det skjortar kosten! Menar kostar skjortan!
Var inte så farligt utanför sportlov och helg.
5000kr för 3 nätter sen kommer ju lite omkringkostnader men jag har ju sparat lite för det här, är ju deras första resa till Sverige och en semestertripp till att börja med.
Hyr man en stuga kan man nog komma ner i pris men vill ha nåt vid backen.

Dessa såg ju mysiga ut och var där det stod 5000kr.
2 dubbelsängar.
1738074299690.jpeg

1738074322207.jpeg

Lift kortet för 3 och skidskolan kostar nog mer än boendet, sen mat och
dryck svindyrt
Som sagt jag har sparat till deras ankomst, eftersom semestertripp till att börja med så en resa till fjällen har jag råd med.
Är ju detta som är exotiskt för dom.
Skall vi bara sitta i huset kunde vi stannat i Thailand.
När dom kommer börjar det som är motsvarigheten till vårat sommarlov, är en semestertripp för 2 av dom iaf, bara yngste som skall börja i svensk skola och det får bli efter fjällturen isåfall.

Som sagt jag har sparat till deras ankomst, eftersom semestertripp till att börja med så en resa till fjällen har jag råd med.
Är ju detta som är exotiskt för dom.
Skall vi bara sitta i huset kunde vi stannat i Thailand.
När dom kommer börjar det som är motsvarigheten till vårat sommarlov, är en semestertripp för 2 av dom iaf, bara yngste som skall börja i svensk skola och det får bli efter fjällturen isåfall.
Det var inte så jag men utan att det koster en hel del på en skidort

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1