Vill du ha euro i Sverige eller Skr ,

Visa gärna hur jag går till väga.
Betal skatt til Thailand , og då får du ett Tex certfikat som det står intekt og skatt i thailand .som du sender med deklarera for skatten , Då skal ikke du skattas i Sverige , for sverige har avtale med Thailand om dubbelbeskattning , som Norge har .

Fast Sverige förbehåller sig rätten till beskattning av pensioner.
Thailnd , alle expat skal skattes til Thailand ,den nye skatte-loven i Thailand . Har noen svenske fråga på Thailandske skattekontoret om den nye loven????? . Her i Thailand er det Thai lover som gjelder , ikke svenske .

Thailnd , alle expat skal skattes til Thailand ,den nye skatte-loven i Thailand . Har noen svenske fråga på Thailandske skattekontoret om den nye loven????? . Her i Thailand er det Thai lover som gjelder , ikke svenske .
Skall skattas i Thailand om inte skatteavtalet säger annat.
Skatteavtalet mellan Thailand och Sverige säger att man skall i första hand skatta i det land man har inkomst.

Norge har inte samma skattesystem som Sverige, finns stora skillnader.

Pensionen är intjänad i Sverige och är inhållen lön är det så svårt att förstå för en norrman som bott i Sverige. När din kärring bodde i Sverige plockade hon blåbär och sålde svart. Skattesmitare.

Jag blir bara upprörd över de som fuskar.
Samtidigt som 740 000 inte går till jobbet utan är hemma med bidrag finns det 200 000 utannonserade lediga jobb.

Vi kan ta hit hela tredje världen och de får livslång försörjning utan att fuska.

Det blir inte så mycket stålar över till din sjukpenning eller nästa operation då bara.

DET är något att bli upprörd över, om inte för egen räkning så för barnbarnen......

Samtidigt som 740 000 inte går till jobbet utan är hemma med bidrag finns det 200 000 utannonserade lediga jobb.

Vi kan ta hit hela tredje världen och de får livslång försörjning utan att fuska.

Det blir inte så mycket stålar över till din sjukpenning eller nästa operation då bara.

DET är något att bli upprörd över, om inte för egen räkning så för barnbarnen......
Har du något bra förslag till mad vi ska göra med de som inte går att matcha ihop med något jobb då?
Du klagar förmodligen även på folk som sitter och tigger pengar så det är väl inte heller en framkomlig väg.

Har du något bra förslag till mad vi ska göra med de som inte går att matcha ihop med något jobb då?
Du klagar förmodligen även på folk som sitter och tigger pengar så det är väl inte heller en framkomlig väg.

Vill du ge bort dina pengar, din vård, din pension till de som inte vill jobba är det ok. Men tänk på vilket Sverige du skapat för Dina barnbarn.

Vill du ge bort dina pengar, din vård, din pension till de som inte vill jobba är det ok. Men tänk på vilket Sverige du skapat för Dina barnbarn.
Hur lyder ditt alternativ?
Det är väl ingen som vill ge bort pengar, men vad är ditt alternativ?
Barnbarnen för klara sig själva, det fick mina föräldrar göra!

Hur lyder ditt alternativ?
Det är väl ingen som vill ge bort pengar, men vad är ditt alternativ?
Barnbarnen för klara sig själva, det fick mina föräldrar göra!
Dina föräldrar hade bara sig själva att ta hand om, deras pengar skulle inte räcka till 740 000 andra plus allt annat som det slösas pengar på.

Som Östling sa, va fan får jag för pengarna (skatten).

Här använder de Euron, som det röstades Nej till i Sverige. Kolla jag hittade en, eller två om man ska bara petig.

Kul att man kan reta upp så många!

17086171928595277580636024263418.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp