Stora problem för många risfarmare i Isaan

Jag har för mig att vi betalar 800 bath i månaden för att grabben ska kunna åka till skolan, det kommer en minibuss med AC och hämtar dom som ska in till stan, dock så kostar det 100 bath på lördagar men oftast så åkar han med någon släkting då. Sen får han 50 bath om dagen i fickpeng. Han har någon samsung telefon dom frugan använde förrut.
Jag betalar 1.400 per månad körning till Nong Bua Lamphu 33km tur och retur med minibuss för sonen.

Jag betalar 1.400 per månad körning till Nong Bua Lamphu 33km tur och retur med minibuss för sonen.
!400 thbt är grymt mycket slantar för en fattig Isaanfamilj . Vår familj har inga problem , Alla i familjen förutom min fru och jag bidrar med slantar , jag ger inte en bath annat än att jag ibland köper lite Thaisiden för att ha som gåva till mina vänner i Sverige , de har fått tillräckligt när de fick traktorn ., Familjen har inget överflöd men nog fn har de mat samt till röka och lite godis till barnen , tror inte att Isaanfolket lider så värst , såklart att missbrukar man alkohol så blir det problem .......

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar