Problem med thailändska bokstäver på Nätet

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Galten75

Gäst
Tjena!

Jag har precis installerat om maskinen (eftersom jag jobbar med datorer så är detta inget konstigt och jag har gjort detta säkert 100 grr innan).

Efter det så kan tjejen inte skriva thailändska bokstäver på webbsidor. Det går utmärkt att skriva thai i adressfältet i browsern men inte på själva sidorna, tex. sökboxen på Google eller ChaiMai.

Det är heller inga problem i vanliga dokument som Word och Notepad eller att chatta på MSN, utan bara inne i på själva webbsidorna

Någon här har säkert råkat ut för detta innan. Jag kör med XP med IE6.

*edit* FireFox verkar funka* /exit*

// G
 
Tjena Galten75,

Vet inte om det fungerar, men du kan väl prova och ställa om kodningen.

klicka på visa/view välj Kodning/Encoding och sedan väljer du Thai (Windows)
Prova! :)

//J :wai:
 
Precis, det är säkert kodning som det hänger på. Önskar att alla redan bytt till UTF-8 kodad UNICODE 4.0. Och då pratar jag om allt på internet. Inte bara weppen.
 
Nope, det är inte encoding. Det var det första jag försökte med.

Inga andra tips? Kanske ska "uppgradera" till IE 7 som jag för tillfället är en skräp browser. Men tjejen vill verkligen köra IE.

// G
 
Har du någon länk du kan dela med sig så man kan prova??

Jag kan t ex tänka mig att man med hjälp av iframe/frames ställer till det med sin kodning. Och att faktiskt IE inte är smart nog att hantera när man ställer in själv när det gäller iframe/frames. Men svårt att säga utan att ha sett en sådan sida.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
natcha
N
 
Tillbaka
Topp