Problem med thailändska bokstäver på Nätet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Galten75

Gäst
Tjena!

Jag har precis installerat om maskinen (eftersom jag jobbar med datorer så är detta inget konstigt och jag har gjort detta säkert 100 grr innan).

Efter det så kan tjejen inte skriva thailändska bokstäver på webbsidor. Det går utmärkt att skriva thai i adressfältet i browsern men inte på själva sidorna, tex. sökboxen på Google eller ChaiMai.

Det är heller inga problem i vanliga dokument som Word och Notepad eller att chatta på MSN, utan bara inne i på själva webbsidorna

Någon här har säkert råkat ut för detta innan. Jag kör med XP med IE6.

*edit* FireFox verkar funka* /exit*

// G

A

Anonym

Gäst
Tjena Galten75,

Vet inte om det fungerar, men du kan väl prova och ställa om kodningen.

klicka på visa/view välj Kodning/Encoding och sedan väljer du Thai (Windows)
Prova! :)

//J :wai:

J

jpyllman

Gäst
Precis, det är säkert kodning som det hänger på. Önskar att alla redan bytt till UTF-8 kodad UNICODE 4.0. Och då pratar jag om allt på internet. Inte bara weppen.

G

Galten75

Gäst
Nope, det är inte encoding. Det var det första jag försökte med.

Inga andra tips? Kanske ska "uppgradera" till IE 7 som jag för tillfället är en skräp browser. Men tjejen vill verkligen köra IE.

// G

J

jpyllman

Gäst
Har du någon länk du kan dela med sig så man kan prova??

Jag kan t ex tänka mig att man med hjälp av iframe/frames ställer till det med sin kodning. Och att faktiskt IE inte är smart nog att hantera när man ställer in själv när det gäller iframe/frames. Men svårt att säga utan att ha sett en sådan sida.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
A Problem med löken. Matprat (Thailändska köket) 36
Isan Lover Nya problem för Boeing, 38 plan med sprickor i vingarna. Ordet är fritt 4
Isan Lover En minister har lösningen på Thailands problem med smog. Thailändska Nyheter 4
A Problem med att ringa till AIS från Sverige Allmänt thailandforum 21
Isan Lover Stora problem med sopor på Koh Larn. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Lösa hundar som biter folk är ett problem i Pattaya. Pattaya forum 0
S Problem med visum till Sverige från thailand Uppehållstillstånd och visum mm 63
A Allt fler verkar få problem med inkomstuppgifter för att söka extension mm Uppehållstillstånd och visum mm 16
Isan Lover Problem med sopor i Pattaya. Pattaya forum 27
Isan Lover Problem med fågelinfluensa i Thailand igen? Thailändska Nyheter 37
Långeman Att "tagga" sig kan ge problem Allmänt thailandforum 14
A Flyga med hund ,ett problem hos Thai Air Allmänt thailandforum 63
L Problem i immigration på Suvarnabhumi vid hemresa med liten dotter Allmänt thailandforum 12
Khuntan Extremvärme ökande problem Allmänt thailandforum 24
S Problem med samordningsnummer till barn Uppehållstillstånd och visum mm 14
E Det är många äldre norrmän i Thailand som har problem Allmänt thailandforum 48
E Stora problem för många risfarmare i Isaan Thailändska Nyheter 21
Långeman Problem att förnya O - A (Visum) om man hyr bostad i Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 64
thaikonsult Tekniska problem ger för närvarande längre väntetider. Uppehållstillstånd och visum mm 0
thaikonsult Migrationsverket har haft problem med sina e-ansökningar. Uppehållstillstånd och visum mm 0
A Problem med att blanka webbsidor visas ibland Teknikrelaterat 15
G Problem med Tele2 Knock Out Allmänt thailandforum 1
L Problem med "Språkfrågor" Allmänt thailandforum 2
A diskbråcks problem! Språkhörnan 0
janptr Problem med bilagor i forumet Allmänt thailandforum 10
A dator problem.... Allmänt thailandforum 2
S Beskatta Thailändska bärplockare Allmänt thailandforum 81
Isan Lover Den Thailändska kungen ska besöka Thailand. Thailändska Nyheter 28
Isan Lover Fritt fram för Thailändska bärplockare att komma hit. Thailändska Nyheter 29
S Thailändska i Netflix i Sverige Språkhörnan 19
Isan Lover Film om Danska män med Thailändska fruar. Allmänt thailandforum 10
Isan Lover Rätt och fel Aga i den Thailändska skolan. Rätt och fel i Thailand samt tips 56
Isan Lover Thailändska piloter får inte jobb. Funderingar och betraktelser 0
Isan Lover Thailändska gatumusikanter. Thailändsk kultur och traditioner 8
Isan Lover Thailändska myndigheter vill införa ett tredje språk i skolan. Allmänt thailandforum 10
Isan Lover Thailändska greps för att ha hjälpt utlänningar att få ut körkort. Thailändska Nyheter 21
Isan Lover Utlänningar skyldiga Thailändska sjukhus 300 miljoner baht bara för år 2018. Thailändska Nyheter 179
Isan Lover Taxi största problemet för Thailändska turister. Thailändska Nyheter 48
Isan Lover Thailändska lärare hårt skuldsatta. Thailändska Nyheter 3
Isan Lover Nästan 11 000 döda i den Thailändska trafiken i år. Thailändska Nyheter 36
Isan Lover Fortsatt ok att använda gifter i det Thailändska jordbruket. Funderingar och betraktelser 13
M Våra älskade thailändska hundar Allmänt thailandforum 29
L Vilken vädersajt är bäst för den Thailändska väderprognosen? Thailändskt reseforum 10
suriya Intressant artikel om thailändska polisens jobbsituation Allmänt thailandforum 32
S Visum och Reseförsäkring för Thailändska som ska till sverige Uppehållstillstånd och visum mm 14
Isan Lover Nivån på den Thailändska skolan. Thailändska Nyheter 52
Lara Croft Rökförbud på thailändska stränder Thailändska Nyheter 5
Matt82 Lära sig Thailändska Allmänt thailandforum 7
A Thailändska skolan får underkänt av UNESCO. Allmänt thailandforum 13
Tulpan Anledningen till att jag undviker thailändska män så mycket det går Allmänt thailandforum 170
Liknande trådar

Topp