Det är många äldre norrmän i Thailand som har problem

Nej , så är det nog , och efter jag och min hustru varit på två av Chonburis mest högt rankade "statliga Sjukhus !
så undanber jag mig den vården , bättre att dö hemma då .. fy fn vilka klantskallar ,använder läkemedel som sedan 15 år är totalförbjudna i övriga värden på grund av extrema biverkningar och stor risk för bestående med .. Hormon behandlingar för kvinnor i övergångsåldern med menstruationsproblem råder jag inte besöka dessa sjukhus ..
De som vi varit på är Chonburi Hospital samt Sirikit ,det sistnämnda ett högt rankat milkitär sjukhus som definitiv nästan lyckades få min hustru till de sälla jaktmarkerna ,, hade jag inte själv googlat samt sen komntaktat en Svensk läkare så hade det gått åt helv... Idag är min fru frisk och vid utmärkt hälsa och vigör ...

FY fn för statliga Thailandska sjukhus ..Dessutom dyrt som fn ,6000thbt för en hormonspruta som jag i Sverige upplystes upplystes om skall kosta kanske 50 svkr ... Läkardjäv.. tog väl resten i egen ficka då man inte fick kvitto på stålarna i medicinutlämningen ..
Thailand Thailand ...............

Läste för ganska länge sedan vad en man i Hua Hin skrivit om den vård han fick billigt tack vare ingått äktenskap med statligt anställd thaikvinna. Vad jag kommer ihåg så var han nöjd med vårdkvaliteten också. :)

Han fick ingen vård billigt, han betalar fullt pris, hans fru kan ta dessa kvitton och skicka in till rätt avdelning,
så får hon tillbaka beloppet till 100%, detta stämmer alldeles perfekt, har nyligen provat efter att blivit hundbiten,
7 sprutor med 3 dagars mellanrum 2+2+2+1, = 520 bath, med detta pris så är det väl bara att slänga kvittona.

Stämmer bra, blev också hundbiten härnere, frun är lärarinna, och fick lite sprutor på sjukhuset, och hon tog hand om räkningarna... Bra att vara gift med en statsanställd.

Annars är det surt härnere i södra Thailand, nu när alla skandinaver flytt fältet till förmån för Kineser och Syd.koreaner... Undra om man inte skall vara försiktig med investeringar här nu tills man vet vilka människor som kommer att bosätta sig här...

Gusse

Även jag tog dessa sprutor efter en mindre skråma från en Soihund , inte kul , var öm som fn i muskeln ..
Beträffande vården så finns det väl undantag , men de mediciner de använder i Thaialnd är uråldriga .
Och ofta förbjudna i västländer åga sina biverkningar .. Men i HUA Hin är ju allt bäst;)

Stämmer bra, blev också hundbiten härnere, frun är lärarinna, och fick lite sprutor på sjukhuset, och hon tog hand om räkningarna... Bra att vara gift med en statsanställd.

Annars är det surt härnere i södra Thailand, nu när alla skandinaver flytt fältet till förmån för Kineser och Syd.koreaner... Undra om man inte skall vara försiktig med investeringar här nu tills man vet vilka människor som kommer att bosätta sig här...

Gusse
Södra Thailand , vad menar du som södra Thailand ... För mig är det nere runt Hat yai

Ja du har rätt, men jag menade förstås Phuket.... Detta getingbo där man är fångad...

Gusse

Phuket tyckwr jag är rätt fint , Phuket stad gillar jag i alla fall samt naturen runt Phuket . Dock inte beacherna runt om alldeles för utspritt .. Pattaya är kanon ........

Phuket tyckwr jag är rätt fint , Phuket stad gillar jag i alla fall samt naturen runt Phuket . Dock inte beacherna runt om alldeles för utspritt .. Pattaya är kanon ........
Tycker du att Phuket Town är bra?
Är ju skitigt, trafik kaos och knockfullt med kinesägda ställen. Jag tycker att naturen runt Rawai och mot Karon är fint men fy satan för att bo där. Kommer inte ens att åka dit på semester nåt mer.

Ja Nmax du har helt rätt, ett fullständigt kaos härnere, och hade jag inte varit mer eller mindre hitlurad till Phuket för 9 år sedan, så hade jag aldrig flyttat hit.. Men jag är för gammal och sleten för att flytta på mig, så jag får bli kvar här tills slutet...

Det är lätt att bli bitter för mindre.

Gusse

Ja Nmax du har helt rätt, ett fullständigt kaos härnere, och hade jag inte varit mer eller mindre hitlurad till Phuket för 9 år sedan, så hade jag aldrig flyttat hit.. Men jag är för gammal och sleten för att flytta på mig, så jag får bli kvar här tills slutet...

Det är lätt att bli bitter för mindre.

Gusse
Det luktar som någon försöker driva med en annan medlem här ... har någon galopperat iväg?

Norsk man hoppar från balkong efter att ha knivhuggit en

En 40-årig norsk man är den senaste utlänningen i Thailand att dö efter att ha hoppat från en balkong i Pattaya. I hans rum hittades två thailändska kvinnor varav en med allvarligt knivhugg i huvudet och nacken.

Räddningspersonal kom till lägenhetshuset på Soi 6, Pratumnak Hill, klockan 9:30 på söndagsmorgonen. Där hittade de den 40-åriga mannen avliden efter att han hoppat från sin balkong på 10 våningen.

I mannens fickor hittade räddningspersonalen drogtillbehör och en kökskniv.

Brevid kroppen satt en annan norsk man och grät. Han berättade för polisen att han var en god vän till den avlidne som ägde en lägenhet i huset samt att det fanns två pr*stituerade i hans rum.

När polisen kom i mannens rum fann som en 29-årig kvinna i kritiskt tillstånd med flertalet skador vara knivhugg i hennes huvud och nacke. Den andra 45-åriga kvinnan sade till polisen att hon inte visste vad som hänt då hon låst in sig i badrummet när bråket började.

De andra norska man sade att han varit nere och handlat sprit och fann sin vän död när han återvände.

Källa: StickboyBangkok
Sponsrat av: Gecko Do It – Webbyrå i Thailand

Naturligtvis så vet de inget , dags för inreseförbud av Norska medborgare till Thailand , de verkar vara aggresiva , kanske beror det på oljeprisets fall...;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp