Ja Swedbank kan jag nog förlora utan att bry mig, använder det bara till någon autogiro samt överföringar till Thailand.
Men just överföringar till Thailand har funkat bra och är något jag behöver då mina investeringar sitter på svenska banker/försäkringsbolag.
Men det går ju föra över samt autogiro även från andra banker i Sverige, har några andra mer pålitligare/enklare att ha att göra med.
Har de banker/exchanges jag behöver i Thailand/asien.
Nu i coronatider är det än så länge iaf ingen brådska med pengar men händer det någon emergency vill man ju inte mötas av frysta konton eller att man inte kan logga in helt plötsligt. En stor anledning att jag har krypto som back-up, kan föra över dygnet runt på några minuter om det krävs.
Kan tillägga att för de faranger som stannar längre än 6 mån/år i Thailand bör se upp för thailändska skattemyndigheten. De håller ögonen på faranger nu och det krävdes tre möten med dom innan frugan kunde brotta ner dom så jag slapp skatta här. Har man inte rätt papper och företrädare så kan det vara svårt att vinna över dom. Be warned!
/ SatanG