Billigaste flyg till Thailand?

Under 12 år åkte jag alltid med Thai, men saknar jag deras 747:eek:r och deras låga priser. Numera alltid Norwegian även om det var ganska mycket strul för några år sedan. De har fått rutin på långflygningen, nu fungerar allt till 99% och jag sitter mycket bättre i Dreamliner än Thais 777:eek:r (185 cm lång 85 kg). Har pendlat till Thailand i 16 år, men bor permanent sedan 10 år och gör numera bara 3 hemresor/år till Svedala. Norwegians pris är oslagbart, Thai är dubbelt så dyrt, även om Norwegian tar extra betalt för mat + väska...bli medlem och boka på deras hemsida. Sist jag var hemma 25/12 2015 - 24/1 2016, betalade jag 5900 kronor tur och retur, med extraväska åt båda hållen, Thai skulle ha 11850 kronor för samma resa, samma datum....
Ett sådant pris kan man bara gratulera till vid den tiden på året. Jag har fortfarande inte åkt med Norwegian men har inget problem med Thai. Saknar definitivt inte deras 747or, dom var slitna utan egen TV i stolsryggen framför. 777orna tycker jag personligen är bättre och modernare och för egen del är sittkomforten ungefär likvärdig.

Det jag ser så har alla bara kollat på Stockholm -BangKok Är väl många som ska till andra ställen i Thailand med För min del som åker till Phuket så har nästan alltid Tha air varit billigast och sedan även på vinter 2 ggr i veckan direkt till Phuket Och med Thai så får man ju mat och dricka inräknat och sedan även om man landar först i Bkk så behöver ´man inte bekymra sig om bagaget utan det kommer ända till Phuket och ända till Stockholm på hemvägen Ska jag åka till phuket och väljer Norbaggen och sedan måste ta ett annat bolag till Phuket så blir det nästan dubbel så dyrt

Sist jag var i Phuket var 14 år sen, frugan har aldrig varit där så hon har sagt i några år nu att hon vill åka ner och titta hur det ser ut, men det lär nog dröja x antal år till vad det verkar som, så det är väl därför som jag aldrig kollar på biljetter dit ner

Inrikes biljetter brukar ju vara billiga om man undviker Thai. Ett par hundralappar om man är ute i tid. Samui och Phuket lite dyrare. Checka in bagage hela resan är dock en fördel och fungerar väl bara ned samma bolag?

Inrikes biljetter brukar ju vara billiga om man undviker Thai. Ett par hundralappar om man är ute i tid. Samui och Phuket lite dyrare. Checka in bagage hela resan är dock en fördel och fungerar väl bara ned samma bolag?
Incheckning hela resan fungerar bara om du flyger till en internationell flygplats. Flyger du exempelvis till Udon Thani eller Khon Kaen måste baggaget checkas om på Suvarnabhumi.

Thai Smile är lite dyrare men man slipper ju åka till Don Mueang, det tycker åtminstone jag är värt en slant.

Senast redigerad av en moderator:
Incheckning hela resan fungerar bara om du flyger till en internationell flygplats. Flyger du exempelvis till Udon Thani eller Khon Kaen måste baggaget checkas om på Suvarnabhumi.

Thai Smile är lite dyrare men man slipper ju åka till Don Mueang, det tycker åtminstone jag är värt en slant.
Ja, tid är pengar, så det kan vara värt några kronor

Ukrainas (Sovjetunionen?) flygplats var ingen höjdare, militäriska baburskor i kontrollen!? Ukraine Airlines var helt ok, faktiskt. För priset satsar jag på det nästa gång, alternativt Thai Airways eller Norwegian. Det beror på om jag slipper hotellövernattning i Bangkok, har inget att göra där längre. Shopping, fotografering... Möjligtvis har jag inte sett Kaosan Road, undrar om man missar något?

Det blir meir og meir billigturer fra Scandinavien til Bangkok når flere flyselskap konkurer med priser .

447972767_2829916780479966_2584381457981547716_n.jpg

Det blir meir og meir billigturer fra Scandinavien til Bangkok når flere flyselskap konkurer med priser .

Du vet inte vad du snackar om..bara låt bli.
Du ser en annons om Norse för 3000 och drar slutsatsen att det är billigare. Du har för fan inte köpt en enda biljett på många år. Du har 0 koll. Har du räknat in miles osv? Menar du om man flyger en gång per år?
Sitta på ett Norse flyg 11h i ekonomi. Ja det hade varit något för dig snåla norrman.

Tack för info om ett "nytt" prisvärt alternativ till Thailand Einar. Jag var för mig att de har flugit även nu under våren och all konkurrens är önskvärt.

Det finns en del prisvärda biljetter i juli för de som vill åka på sommarlovet, brukar kunna vara en svårt tid för prisvärda biljetter.

De flyger med Norwegians fd dreamliners.

Tack för info om ett "nytt" prisvärt alternativ till Thailand Einar. Jag var för mig att de har flugit även nu under våren och all konkurrens är önskvärt.

Det finns en del prisvärda biljetter i juli för de som vill åka på sommarlovet, brukar kunna vara en svårt tid för prisvärda biljetter.

De flyger med Norwegians fd dreamliners.
Prisvärt?
Har du ens kollat upp vad du får för pengarna?
Detta är den billigaste biljetten från dagens datum till Jan.
Vad inkluderar biljetten?
Jo, ett säte på en gammal 788. Inget mer. Ingen mat och dryck. Sist att boarda planet. Kanske ett plus för vissa.
0 bagage. Du får ta med ett personal item 40x30x15. Inte ens ett handbagage.
Upplevelsen att flyga Ryanair liknande flyg 11h? Priceless?
Screenshot_2024-06-11-13-20-13-91_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Prisvärt?
Har du ens kollat upp vad du får för pengarna?
Detta är den billigaste biljetten från dagens datum till Jan.
Vad inkluderar biljetten?
Jo, ett säte på en gammal 788. Inget mer. Ingen mat och dryck. Sist att boarda planet. Kanske ett plus för vissa.
0 bagage. Du får ta med ett personal item 40x30x15. Inte ens ett handbagage.
Upplevelsen att flyga Ryanair liknande flyg 11h? Priceless?
Screenshot_2024-06-11-13-20-13-91_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Jag anser det vara mycket prisvärt jämfört med det andra non stop alternativet.

Vill någon betala nästa tre gånger så mycket för biljetten så är det helt egalt för mig. Jag hade tagit några hundringar och köpt mat och dryck ombord istället.

Screenshot_2024-06-11-08-33-01-955_com.android.chrome-edit.jpg

Screenshot_2024-06-11-08-35-40-181_com.momondo.flightsearch-edit.jpg

Vill någon betala nästa tre gånger så mycket för biljetten så är det helt egalt för mig. Jag hade tagit några hundringar och köpt mat och dryck ombord istället.

Den

Kostar över 6400 om du ska normalt bagage. Inkl en måltid med soft drink.
Aja folk har olika förutsättningar. Inget för mig iaf. Bra det finns alternativ för alla kan jag hålla med om.

Kan vara bra för dom som har boende och kläder m.m. i Thailand. De som inte behöver mer än minimalt med handbagage samt inte släpar hem grejer till Sverige.
Jag har 3 kg handbagage. Skulle aldrig sätta mig på ett sånt plan men jag flyger ofta. Dvs annat som spelar in än priset.
Flyger man en gång vartannat år kanske d lönar sig om man är villig att sitta i ett sånt flyg i ekonomi.

Den

Aja folk har olika förutsättningar. Inget för mig iaf. Bra det finns alternativ för alla kan jag hålla med om.
Koster
Den

Du får ein tur-retur med Norse , Oslo -Bangkok for ca Nkr 5000.- og 10 kg handbagasje , Er du i Goteborg så er det lika snart å reise Oslo som Stockholm , å ta fly til Thailand . Pris Norse se vedlegg til Thailand tur -retur​

P1150188.JPG

Koster

Du får ein tur-retur med Norse , Oslo -Bangkok for ca Nkr 5000.- og 10 kg handbagasje , Er du i Goteborg så er det lika snart å reise Oslo som Stockholm , å ta fly til Thailand . Pris Norse se vedlegg til Thailand tur -retur​

P1150188.JPG
Vad får du 10kg ifrån? Har du ens kollat på biljetten?
Carry-on / cabin bag 56 x 45 x 25 cm / 22 x 18 x 10 in (10kg / 22lbs) included in all fares except Economy Light.
Du googlar som vanligt och läser inte ens vad du googlar. Du har fel 90% av ggr. Bara lägg ned det. Du vet inget om det.
Screenshot_2024-06-11-15-35-23-55_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar