Grundligare utredning av expats som söker longterm visa i Chonburi.

Kopia på frugans ID? jag har aldrig gjort detta så jag vet inte... :)

Hmm, ta med sig en person som intygar att man är gift?...;)
Helt sjukt , jag har papper från kommun där vi gifte oss .. gäller inte dessa då ??? Och det får inte vara släkten ??
För den som är över 50 år och uppfyller de ekonomiska villkoren är det betydligt enklare att förnya uppehållstillståndet på dessa villkor
Jag antar att alla måste uppfylla villkoren vilket som ??? Endera 400k som gift eller 800 k som vanlig retired

Styrker mitt äktenskap gör väl mina äktenskapsintyg från Thailand antar jag ,samt även ett utdrag från Svenska folkbokföring på Engelska , vad behövs mer , pensionsintyg från ambassaden , Gula husboken ,Passkopior ... Vad mer ??
Den gula husboken är inget måste, men min handlare uppskattade den.
Din fru I.D. och blåa husboken.
Karta till ditt hem.
3st bilder av er och frugan, sittande på sängen, på sofa och framför ditt hus så ditt husnummer visas.
Jag har ingen pension bara pengar på banken.
Första ansökan måste det finnast 400.000thb 2månader innan.
Andra ansökan måste det vara 3 månader innan det får inte glömmas. Jag har sett dom på IM avisa på grund av att det var under dom 3 månaderna.
Som jag säger har ingen pension.

Ta med sig en person som intygar?, finns det någon i Th som inte går att muta? om jag har mitt IM ett antal mil ifrån hemmet, ska då den som ska intyga, sitta och åka dessa mil, tur och retur? Ubon har hört att det finns fina snorkelvatten runt andra länder.

Sätter på kaffet då 55555:):):):):) tar med mig en polis jag känner i vår kommun , det borde funka .....

'Eller kanske bättre med grannen vår som är lärare i byn , mer trovärdig ...
Det är bara bra om du känner en polis som vill följa med er. Spelar ingen roll vem det är som följer med utom släkt. Han eller hon måste bara kunna svara på polisens frågor om er.

Den gula husboken är inget måste, men min handlare uppskattade den.
Din fru I.D. och blåa husboken.
Karta till ditt hem.
3st bilder av er och frugan, sittande på sängen, på sofa och framför ditt hus så ditt husnummer visas.
Jag har ingen pension bara pengar på banken.
Första ansökan måste det finnast 400.000thb 2månader innan.
Andra ansökan måste det vara 3 månader innan det får inte glömmas. Jag har sett dom på IM avisa på grund av att det var under dom 3 månaderna.
Som jag säger har ingen pension.

Jaha, men detta blir väl inga drygt 20 handlingar?

Ta med sig en person som intygar?, finns det någon i Th som inte går att muta? om jag har mitt IM ett antal mil ifrån hemmet, ska då den som ska intyga, sitta och åka dessa mil, tur och retur? Ubon har hört att det finns fina snorkelvatten runt andra länder.
Vet ej om det går att muta har aldrig mutat någon här i Thailand.
Men du kan alltid pröva med en muta.

Verkar var lite märkligt detta .....Om det inte är släkten , hur fn skall de då veta allt om oss , bara undrar .. pensionsintyg måste ju räcka det med

Helt sjukt , jag har papper från kommun där vi gifte oss .. gäller inte dessa då ??? Och det får inte vara släkten ??

Jag antar att alla måste uppfylla villkoren vilket som ??? Endera 400k som gift eller 800 k som vanlig retired

Det är väl egentligen inget konstigt; att du har ett papper på att ni gift er en gång i tiden betyder ju inte med automatik att ni fortfarande är gifta.

Jag hade förlängning baserat på arbetstillstånd de första 5 åren men har nu haft baserat på giftemål i 15 år och jag har aldrig blivit ombedd att ha med mig ett vittne. När den hör frågan dök upp på något forum för några år sedan frågade jag också flera andra utlänningar som bott här länge, och inget hade ens hört talas om det, så det är nog ett lokalt krav.

Hembesök har jag heller aldrig hört talats om men antar att det är vanligare i mindre städer och byar.

Verkar var lite märkligt detta .....Om det inte är släkten , hur fn skall de då veta allt om oss , bara undrar .. pensionsintyg måste ju räcka det med

Lite märkligt? om en falang, nygift, kommer till en by och tänker bosätta sig, vem ska nu kunna intyga? svara på frågor om denna falang, som polisen ställer? polisen, jag trodde det var IM...hur gör falangen om falangen ingen Thai känner?

Vore intressant att veta vilka Immigrationskontor detta gäller , men det kanske inte går för sig ??

Om du har ingen som känner dig och din fru där som ni bor så är du illa ute hos IM. DU MÅSTE HA EN PERSON MED DIG SOM KAN SVARA PÅ FRÅGOR OM ER HOS (IM) om du har ingen med dig när du ansöker så skickar dom hem er till att hämta någon är DET FÖRSTÅTT.
Men du kan alltid göra bara som du vill
och hoppas på det bästa.
Men IM är ganska noga med detta.

Nä Phonta
Släkten godkännes inte för att intyga att du bor där, och inte ditt pensionsintyg heller 555

Lite märkligt? om en falang, nygift, kommer till en by och tänker bosätta sig, vem ska nu kunna intyga? svara på frågor om denna falang, som polisen ställer? polisen, jag trodde det var IM...hur gör falangen om falangen ingen Thai känner?
Hallo IM är inte IM polis
Det är IMMIGRATION POLCE.

Då är det frugans vänninor som kan svara på frågorna eller frugans vän.
Det är inte jag som gör reglerna här i Thailand.
Men det är bara att googla sig fram om marriage visa. Svårare är det inte.
Jag svara bara på det jag behöver ha med mig när jag har gjort detta nu 4 gånger.

I det läget kan det bli ett hembesök från Migrationskontoret

Grund orsaken är att thailändare hela tiden ljuger fuskar lurar varandra är allmänt oärliga. Det är en gång om året man skall ha att göra med imigration det tar mellan 1 dag till en vecka beroende på hur mycket skit de vill ställa till med. Behålla sitt lugn och aldrig betala extra framförallt aldrig betala extra detta retar dem mest då har de förlorat. Visa att du har mycket tid sitt kvar prata med personer alltid lee. Börjar de efterfråga något kom tillbaka med fel papper osv.

Nu är det bara att vänta tills Ubon själv har gått igenom denna process...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp