hotell bangkok

"krister " sa:
Som sagt AETAS blir man inte besviken på. Poolen e inte världens finaste men allt annat e högsta klass.

Ok, får kolla vad jag hittar.

"bson " sa:
Annars låter ju nyskild och ensam på nana som en bra ide ;)

Nä rätt tråkigt att gå ensam på dom ställen jag går på, iofs finns det ett ställe med bra live band på Nana street men var inte riktigt den gatan jag menade utan runt Nana station och andra sidan gatan mittimot Svenska ambassaden ner på en tvärgata, ligger en Tyskrestaurang där med riktigt goda schnitzlar som jag brukar gå till när jag är där och påvägen ner på gatan till den restaurangen ligger en liten tyst och lugn gågata med uteserveringar där man kan stanna till och ta en Chang innan.

Efter Koh sameth tänkte jag 1 natt i Bangkok är detta hotellet bra någon som bott där.

http://www.agoda.com/sv-se/shangri-la-h ... ok-th.html

Syrran kommer ju ner med, så dom stannar på Koh sameth 3 nätter, jag orkar bara med 2 sen åker jag hem så skickar jag en taxi som hämtar upp dom dag 3 och drar till Bangkok 1 natt. Dom stannar ju bara 4 nätter i Thailand sen åker dom hem till Indien igen.

Klassiskt lyxhotell, bodde på grannen Oriental. Skulle bara bo på dessa hotell om man kommer över ett bra pris.

Vi hade boka hotell i Khaosan Road Bangkok Pris 500,- Baht med frukost bufe for 2 stycken.
Vid 6.00 tiden på kvällen skulle jag ha mig en öl eller två . På trottoaren utanför hotellet stod
bord och stolar , och vi fick glass på hotellet men öl fick vi köpa på 7/11 för 50 Baht för en stor Chang . Hotellet hade stängd salget för kvällen . Min fru delade första flaska med mig , så ville min fru ut och schopa och titta i Khaosan Road .Medan jag tar mig några öl .
Utanför Hotellet står många Taxi , så när jag sitter där och dricker öl pratar jag med taxichauförne Så den ene har lika stor mage som mig, så vi måste mäta vem sin är störst .
Hans jobbkompis säger att orsaken till hans stora mage . Han kn*lla inte han bara äter .
Och når min fru kommer tillbaka så hör hon skratt , och som Thai är alla nyfiken , så jag
var tvungen å berätta .

P1120193.JPG

P1120194.JPG

P1120258.JPG

P1120259.JPG

P1120260.jpg

En resa till Bangkok med Hotell.
Vi har bokat hotell här i Khaosan Road , och är ute och har det trevlig med en öl jag och min fru.
På Siam Oriental Inn är ett billigt hotell som jag har bod for 4 år sedan i en vecka , då kosta det
300 Baht för en natt med fläkt , nå är det 360 Baht
Här berättar hon på Siam Oriental , senaste halvåret har de varit lite turister här i Khaosan Road .
Flera gongar har det varit helt tomt på hotellet , anledningen politisk bråk .

Bangkok juni 2014 049.png

Bangkok juni 2014 051.png

Bangkok juni 2014 052.png

Bangkok juni 2014 053.png

Bangkok juni 2014 054.png

Bangkok juni 2014 059.png

Ugh, Khaosan.. Min vän och fiende. Mitt blod och mitt hat... Så är det att bo för nära (ca 1,5-2 km)

Jag skulle inte stanna på Khaosan. Hotellen och gästhusen runt Wat Channasongkram är trevligare och lugnare. Gatan heter Soi Rambuttri. Går du över vägen från Soi Rambuttri kommer du direkt till Thanon Rambuttri som går parallellt med Khaosan. också lite lugnare och har några hotell.

Bakom Burgerking på slutet av Khaosan finns det också en heldel billiga, lugna budgetställen.
När jag brukade sova där och inte hade ekonomi hamnade jag på något utav Sawasdee hotellen. Annars har det blivit Sawastee House som ligger precis i början av Soi Rambuttri efter KrungSri Banken (de som har Western union utanför).
trevligt ställe, bra ljudisolerade rum.

Khaoshan Road ligger i sentrum och nära till flodbåt ca. 5 minutter att gå .
Vi reser runt i Bangkok och ser på servärdigheter , och shopping , då
använde vi flodbåt och Sky line

Bangkok juni 2014 011.png

Bangkok juni 2014 012.png

Bangkok juni 2014 013.png

Bangkok juni 2014 034.png

Bangkok juni 2014 067.png

Bangkok juni 2014 068.png

Om frugan gillar shopping (och det gjör väl dom flesta frugarna :)) så kan de här som ligger presis
inntill Pratunam vara ett billigt alternativ. Vi har brukt dom ett par gånger och har varit nögda :wai:

http://no.hotels.com/ho378686/dream-town-pratunam-hotel-bangkok-thailand/
Jag brukade bo bara ett stenkast ifrån detta hotell på First hotell i många år innan dom fick för sig att sälja och bygga om, nu brukar vi bo på watergate hotel om det finns några rum lediga

Gillar också bo i Pratunam, dock vill jag ha pool och utsikt så det kostar kanske lite mera.

Bott på Bayokie Suite några ggr men det var inte så bra längre, så senast blev det Grand Diamond bredvid Platinum.
Fin Pool, kalas frukost och bara gå utanför och börja handla :)

Sist vi var där på hemvägen så var hotellen fullbokade så vi hittade ett rum på 93 hotel med utsikt över shoppingen, men det var inte många stånd öppna då, pga nyår.
Vi brukar knalla ner till Indira squere eller vad det heter och titta vad som finns där att shoppa och dricka kaffe på Black Canyon coffee på uteserveringen med utsikt över Bayoke hotel.
Ja, bara att gå ut och sen shoppa, och där finns allt, brukar knalla in på pantip plaza varje gång, man hittar alltid något nytt där och skulle man inte det så är det bara att knalla ner till BTS'en och åka vidare.

Nu när man inte behöver besöka ambassaden mera så föredrar vi också Pratunam. Grand Diamond var det första hotellet vi bodde på för 6 år sedan när vi kom till Thailand efter att jag hade träffat frugan. Jag kan bara hålla med, det är ett bra hotell med perfekt läge.

Nu när man inte behöver besöka ambassaden mera så föredrar vi också Pratunam. Grand Diamond var det första hotellet vi bodde på för 6 år sedan när vi kom till Thailand efter att jag hade träffat frugan. Jag kan bara hålla med, det är ett bra hotell med perfekt läge.
Du tog väl takvåningen antar jag ;)
Var inne och kollade på det, såg riktigt bra ut

Satt och kollade på olika hotell runt det området och det finns ju några som ser helt ok ut men det kostar skjortan och halva byxan, får nog kolla runt lite mer senare

Jag kom första gången till Bangkok 2004 och tog in på Cape House. Det ligger mellan Central Chitlom och Lupini Park vid Soi Langsuan, nummer 42 tror jag. Rummen är mycket bra och frukosten mycket generös. Ett litet kök ingår. De har swimming pool och en motions hall. Jag har tagit in där många gånger tills jag flyttade till Bangkok 2011. Priset är ca 3000Thb men man måste boka för hotellet är alltid fyllt upp.

Vi kommer ev. att bo på watergate om dom har några rum lediga, annars så ska vi kolla vad som finns runt om, blir i pratunam, har dock kollat lite andra hotel med pool också i samma område

Dom flästa websidor kräver att man registrerar sitt kreditkort för att beställa rum. Vet ni om det går att booka utan att registrera sitt kort? Vi hadde tänkt att bo i området ved Pratunam i BKK. :wai:

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar