hotell bangkok

Dom flästa websidor kräver att man registrerar sitt kreditkort för att beställa rum. Vet ni om det går att booka utan att registrera sitt kort? Vi hadde tänkt att bo i området ved Pratunam i BKK. :wai:
Man kan ju ringa direkt till hotellen. Anledningen till att man reggar korten är ju två, ett är att vissa webbsidor betalar man hotellet på sidan och får sedan en voucher som visar att man betalt, det andra är för att garantera första nattens avgift i fall man uteblir och inte avbokar i tid (beroende på avbeställningspolicy hotellet har). Så hostar man inte upp en kortnummer brukar hotellet max vara bokat fram till 18 (olika per hotell).

Varför vill du inte ange kortnumret, litar du inte på att lämna ut kortnumret? Jag har aldrig blivit blåste men försöker undvika suspekta sidor och kollar alltid att de använder https (kryptering) när de tar emot kortnumret.

Tack för goda råd. Har sjàlv hatt problem ett par gånger med kreditkortet, med att dom har dragit dubbelt belopp, eller att dom reserverar en större summa enn dom skal. Får alltid tilbaks pengarna, men det kan ta tid. Har också gjort som Glimten och bara hittat ett hotel på dagen där nere, det funkar bra. Men jag kom nu ihåg att jag har ett Paypal konto som jag kanskje kan använda. Skal kolla om någon hotelsida aksepterar detta :wai:

Tack för goda råd. Har sjàlv hatt problem ett par gånger med kreditkortet, med att dom har dragit dubbelt belopp, eller att dom reserverar en större summa enn dom skal. Får alltid tilbaks pengarna, men det kan ta tid. Har också gjort som Glimten och bara hittat ett hotel på dagen där nere, det funkar bra. Men jag kom nu ihåg att jag har ett Paypal konto som jag kanskje kan använda. Skal kolla om någon hotelsida aksepterar detta :wai:
Säg till om du hittar någon som använder paypal, jag använder själv paypal i första hand om jag hittar sådana sidor ;)

Jag har bokat och betalat via Agoda flera gånger och det har alltid fungerat klockrent. Dessutom tycker jag att priserna har varit förmånliga, definitivt billigare än hotellens hemsidor.

Jag har bokat och betalat via Agoda flera gånger och det har alltid fungerat klockrent. Dessutom tycker jag att priserna har varit förmånliga, definitivt billigare än hotellens hemsidor.
Man får en hel del rabatt om man bokar som du, men jag brukar boka på plats, det blir lite dyrare då, men det får man ta, då man inte vet exakt hur många nätter man tänker stanna

Man får en hel del rabatt om man bokar som du, men jag brukar boka på plats, det blir lite dyrare då, men det får man ta, då man inte vet exakt hur många nätter man tänker stanna
Ja om man är flexibel så är din metod säkert att föredra. Vi har haft ett spikat schema så då är det som du säger billigast att boka via en sajt. Och för min del har betalningen aldrig varit något problem.

Ja om man är flexibel så är din metod säkert att föredra. Vi har haft ett spikat schema så då är det som du säger billigast att boka via en sajt. Och för min del har betalningen aldrig varit något problem.
Då blir det bättre om man har ett spikat schema och boka med dom, jag vet aldrig hur många dagar jag stannar, men skulle jag få för mig att åka tidigare än vad jag betalt för så får jag pengarna tillbaka när jag checkar ut

Du kan ju alltid boka hos agoda med telefonen utanför hotellet varje dag så blir det i stort sätt samma, men brukar bli billigare (iaf. om de har flashdeal). ;)

Läste nyligen att det stämmer inte att Agoda etc. Är billigare utan det är oftast billigare att boka direkt på hotellets hemsida.
Vart och jämfört med Agodas priser på tex. Chatrium Bangkok riverside när Agodas skickar ut billiga Fredag eller andra erbjudanden som dom påstår sig ha.

Deras rabatter jag sett då har ju inte varit några speciella rabatter dom kört, bara lite fusk med siffrorna, samma pris som dagen innan.
Chatrium hade då bättre erbjudanden och rabatter.
Detta har jag sett på 4 olika hotell som jag jämfört.
Och på många hotell kan du göra internetbokning som på Agoda, men mindre hotell kan det säkert vara fördelaktigt med Agodas prismässigt.
Använder jag ju Agoda ändå för smidigt och får ju poäng som man kan ta ut i gratis nätter; )

De gånger jag har kollat så har det oftast bara blivit lite billigare via Agoda, men det är ju inte sådär jättebilligt som de framställer det som förtåss. :)

Sist jag bokade så jämförde jag alla de jag har listat här ovanför och hotellets egen sida. Hotellets egen sida var nästan dubbelt pris, medan hotellsökmotorerna var ungefär samma sinsemellan.

De gånger jag har kollat så har det oftast bara blivit lite billigare via Agoda, men det är ju inte sådär jättebilligt som de framställer det som förtåss. :)

Sist jag bokade så jämförde jag alla de jag har listat här ovanför och hotellets egen sida. Hotellets egen sida var nästan dubbelt pris, medan hotellsökmotorerna var ungefär samma sinsemellan.
OK, ja det skiljer sig kanske från hotell till hotell, dom hotell jag kollade på var större kedjor 5 stjärnor och dom hade egna erbjudanden på sina hemsidor.

Kollade på Chatrium Bangkok riverside nu, det är 200 bath billigare att boka på hotellets hemsida än på Agoda och då säger Agoda ändås att deras pris är med 65% rabatt, så dom där rabatterna skall man ta med en nypa salt och iallafall kolla på hotellets hemsida först ;)

Tycker också att hotellens egna hemsidor blivit billigare sista tiden.
Brukar alltid låta tjejen ringa till hotellet när vi väl hittat bästa nätpriset, hon brukar då kunna pruta till samma via telefonbokning och då behöver vi inte förbetala nånting och kan få med detaljer som högt i huset å dyl och fråga om sängarna är mjuka och om det finns extra madrasser. Gillar inte hårda sängar.

För att få ha sitt hotel på Booking.com krävs det att det aldrig går att få ett bättre pris på hotellets egna sida de har det som krav.

Tycker också att hotellens egna hemsidor blivit billigare sista tiden.
Brukar alltid låta tjejen ringa till hotellet när vi väl hittat bästa nätpriset, hon brukar då kunna pruta till samma via telefonbokning och då behöver vi inte förbetala nånting och kan få med detaljer som högt i huset å dyl och fråga om sängarna är mjuka och om det finns extra madrasser. Gillar inte hårda sängar.
Så brukar vi också göra, blir det inte billigare går vi inte på nätet och bokar.

Funderar på att åka till Bangkok och shoppa kläder på MBK på Söndag.
Stanna över natten på hotell så är vi redan där när vi skall flyga Måndagsmorgon .
Isåfall blir det Chatrium Bangkok riverside, dom har bra priser med tanke på standard på hotell, kan jag stå och öva på nattfotografering från balkongen ut över floden med ;)

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar