Hur mycket tips ger du på hotell

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja jag undrade också varför "tuk tuk". Blivit helt galet dyrt i Udon. Nä jag går hellre, tack så mycket för erbjudandet, men jag behöver motionen, brukar ja säga. 60 B för 100 m e ju löjligt!
Förresten, ordet "tuk tuk", det sa ingen förr utan det hette "samrod"... Det är ju som "papaya pok pok"... som tur är börjar folk lära sig att det heter "somm tamm".... Känns som om man e en "dum farang, som inte fattar nånting", när man får höra sådana ord.

Javisst jag ger också dricks, men det är till den anställde, så att ägaren inte får fel signaler.
Jag provade förr at ge dricks till den som tvättade bilen eller mc:n. Det va ingen bra idé, resultatet blir exakt lika dant utan dricks och det är osjusst mot dom andra anställda.

;)
"Ubon " sa:
Självklart ska man vara rädd om sina surt förvärvade slantar!
Den tycker jag va bra, javisst lilla gumman, här får Du 200.000 till ett hus....
Farligt att bli kär och galen....-säkert inte mycket vad många andra här bidragit med....

Så bson du menar att dt är dom som ger dricks som är skulden till att allting har blivit dyrarer i Thailand. Inte många som ger dricks i Sverige men lik förbannat har priserna gått upp som fan här. Kanske Thailaändska turister som är här och har lärt sig att man ska inte vara snål utan ge dricks???

"hillmer " sa:
Så bson du menar att dt är dom som ger dricks som är skulden till att allting har blivit dyrarer i Thailand. Inte många som ger dricks i Sverige men lik förbannat har priserna gått upp som fan här. Kanske Thailaändska turister som är här och har lärt sig att man ska inte vara snål utan ge dricks???
Jag tror många svenskar som kommer ner ger dricks. De är på semester, bli bemötta med leende och god mat ... lätt att man lägger 100 kronor för att imponera lite på fru och personal ... då är det inte så konstigt att ägaren höjer priserna för att komma åt ännu mer pengar (dvs så han får dem i stället för personalen) ...

Hur många ger 400 i dricks. Så i tror inte att hyror och övrigt har med stigit i Thailand och hyresvärdarna lär ju inte få någon dricks så varför ska dom höja då??

För dom ser ju hur lätt vi slänger pengar runt oss, dubbla hyran och hyr ut till farang sen dubblar alla hyran måste Thai med betala extra för att få nåt för annars finns det inget åt dom här nere.

"hillmer " sa:

Priserna är ju marknadsanpassade för landet folket kräver högre löner i Sverige får vi inte det strejkar vi och efter vi fått högre lön så höjer företaget kostnaden för han måste ju få igen pengarna och då blir det för dyrt för nästa grupp så strejkar dom och det företaget höjer sin kostnad.

Men inte dyrare i Sverige nu på allt än det var för 30 år sen då fick folk spara för att få råd med en tv idag kan folk köpa 2 tv-apparater för 1 månadslön så billigare i Sverige nu än förr jämfört mot vad vi tjänar. Men bostäder och sånt det är brist på har ju skjutit i höjden.

Det e ju tillgång.o efterfråga ju bara kolla hyrorna här.hemma
Sen kan ni ju inte skylla på att på grund av att vi ger dricks så dubblas allt skit snack säger jag bara

Thailändarna tänker väl inte på tillgång och efterfrågan som vi gör, ligger 100 restauranger på rad så sänker ingen av dom priset för att locka mer kunder han kör på med sina priser även om han bara har en kund.

Ligger det 100 restauranger på rad så går man till den som har bäst mat och bäst service och då ger man dricks

Vem har sagt att det bara är överdrivet dricksande som gjort att priserna gått upp?
Jag har skrivit att det bidrar till ökande priser. Tyck att det e skitsnack om ni vill, alla har rätt till en åsikt, tom en 08:a ;D

bson du kan ju kolla vad du skrivit i svar 64 och svar 126 innan du säger ågot här

"hillmer " sa:
bson du kan ju kolla vad du skrivit i svar 64 och svar 126 innan du säger ågot här
[/quote]
Jag har läst och samma åsikt som jag haft genom hela tråden.
Vill du ha pungsparken för att du ger för mycket dricks eller vad tänkte du på?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp