A
Anonym
Gäst
Hyresvärdarna höjer ju för att få del av kakan, ser man att turisterna kastar pengar omkring sig vill ju de vara med och ser att det finns utrymme för höjningar."hillmer " sa:Hur många ger 400 i dricks. Så i tror inte att hyror och övrigt har med stigit i Thailand och hyresvärdarna lär ju inte få någon dricks så varför ska dom höja då??
Tror inte det är ovanligt att ett gäng som går ut på ett flott ställe och kanske äter hummer och får in notan på 3585 Baht att detta var ju billigt med allt vad vi druckit, lägg 4 000 ...
Skulle jag bara vara en två veckors turist som kanske firade något och tyckte kvällen var bra, kanske tog servitrisen hand om barnen ett tag och jag fick hålla om frun lite extra och minnet av kvällen bär jag med mig så skulle jag kunna dricksa detta. Dock gör man det ju inte varje kväll, men 50-200 Baht tror jag inte är ovanligt. Säg att servitrisen tar hand om 10 bord, får 100 Baht i dricks av hälften bord det är ju 500 extra per kväll. Jobbar hon varje dag är det ju 15 000 ... jag tror inte det är ovanligt i Phuket ...
När jag var på Phuket på 90 talet med min då svenska fru dricksade vi nog på ganska bra ... nu är ju situationen en annan och jag vänder i ingången när jag ser dessa saftiga priser ... och min fru säger ingen dricks, annars tar jag den.