Hotell i jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Har vi inte hört den förut?? :eek: :eek: :eek:

Om man dessutom avskaffar uthyrarmaffian på stranden, tuk-tuk maffian på turistorterna och alla förbaskade skräddare som antastar en så kan det nog bli bra.

Men på ett lugnt hotell eller i en bungalow "off track" är det härligt!
Slänger du även ut alla ryssar och lär thaiarna lite vanlig thai vänlighet så kan det bli så bra att man vill åka dit :eek: :eek:

Khao lak ligger ju inte i Phuket men det är nära. Där fanns inte en försäljare på någon utav alla stränder som vi var till i dec. Jag hörde att det var förbjudet. Det var riktigt skönt att slippa sådant. Taxi maffian såg vi inte till där heller.

"Kycklingen " sa:
Khao lak ligger ju inte i Phuket men det är nära. Där fanns inte en försäljare på någon utav alla stränder som vi var till i dec. Jag hörde att det var förbjudet. Det var riktigt skönt att slippa sådant. Taxi maffian såg vi inte till där heller.

Khao Lak är fint men lite väl mycket ryssar där också tyvärr, stötte på en hel del otrevliga sådana bla ute på Similan Island, javla typer :mad:

Vi hade turen att inte träffa några ryssar när vi var där. Vi hade ju Gotlands mc så vi kunde åka till stränder som bara var grusväg ner så vi slapp de flesta turister.

Inte långt från mitt kondo på jomtien ligger Grand Jomtien Palace, -vill man bo bra ska man hyra där, under 1000kronor natten(Superior room 3,800bath) och då ingår en bra frukost...Hotellet har en riktigt fin pool och en trevlig restaurang!! Havet ligger 100 meter utanför entren... :)
http://www.booking.com/hotel/th/grand-j ... ce.sv.html?

20140214_092900.jpg

20140214_092856.jpg

20140214_093138.jpg

20140214_093135.jpg

20140214_093122.jpg

20140217_093152.jpg

Nu börjar det bli jobbigt att trycka in ctrl+alt och Högerpil på datorn för att vända på bilderna. 5555
men stå på dig det är alltid kul att få se på lite bilder :thumbsup:

"lubo68 " sa:
Nu börjar det bli jobbigt att trycka in ctrl+alt och Högerpil på datorn för att vända på bilderna. 5555
men stå på dig det är alltid kul att få se på lite bilder :thumbsup:

Synd men jag kommer att få ordning på detta....Bilderna blir jättefina, härliga motiv, klickar man på länkarna får man se bra bilder från hotellen...För de intresserade gäller det att vara ute i god tid, - jomtien blir hetare och hetare, de här hotellen är ofta fullbokade...

Ser ut som du hållt telefonen lodrätt i alla lägen och inte horisontialt med avtryckar knappen på höger hand och samsung texten på vänster som jag skrev.

"glimten66 " sa:
Jonas det tar tid att ra en gammal HUND o sitta VET DU VÄL
Får köpa ett sån't koppel som ger en elektrisk stöt, och montera in en liten bluetoothmottagare och para med telefon. Programmera en liten specialapp för kameran så vips lär han sig att vända kamean rätt!

Den här hetsen mot ryssarna som många svenskar gör kan ses som hets mot folkgrupp och främlingsfientlig. När jag själv kom till Jomtien fanns inte en enda ryss varken i Pattaya eller Jomtien, det är nu ett antal år sedan de första ryssarna började komma till Thailand. De tidiga ryssarna som kom till Thailand där fanns det många rötägg bland dem, det var många som hade tjänat pengar genom det politiska skiftet som blev i Ryssland, inga pengar som de tjänat genom arbete.
När Ryssland fick en politisk stabilitet började vanligt arbetande människor från Ryssland komma till Thailand och idag är det mer än 2 miljoner Ryssar som besöker Thailand årligen och det ökar kraftigt för varje år.
Idag här på Jomtien finns det idag mycket ryssar, men jag ser absolut inga problem med dem, det är också mycket barnfamiljer bland dem och mycket par.
Jag brukar gå ned på stranden på ett visst ställe och där finns alltid ryssar, men jag har aldrig sett att de som hyr ut stolar eller vattenscooter har haft något problem med dem. Jag har sett de betalar vanligen i förskott när de förhandlat fram pris exempelvis på hyrning av scooter och även för solstolar. Har aldrig sett några problem med dem när man åkt den här taxin med långbänk. De har aldrig varit störande för andra gäster heller, jag är ingen veckoturist utan är bosatt hela året i Thailand. I fastigheten jag bor är det ryssar som hyr lägenheter det har aldrig varit något problem vid poolen eller tvättstugan som har automatmaskiner, jag kan inte se någon skillnad med dem än andra utlänningar som kommer till Thailand.
Det finns en 7-11 butik i närheten och där är det packad med ryssar på eftermiddagar och kvällar men jag har aldrig sett något problem med dem, de köar som alla andra, de är stora köpare på alkohol och cigaretter har jag märkt. Sedan köper de mat där som färdiglagad mat och annat, de måste äta också och är rätt ekonomiska vad jag insett, som jag anser är postivt de förstör inte priserna med att överbetala och ger en massa dricks som andra utlänningar många gånger gör.
Vad gäller de thailändska kvinnorna är de inga konkurrenter till dem heller, utan de har egna kvinnor med sig.
Nu har det kommit upp många ryska resturanger här på Jomtien och de har mycket kunder också, däremot ger de sig inte in i "lady barer" som andra utlänningar, utan det är resturanger och Guest House som de satsar i.
Sedan måste man komma ihåg att ryssarna har suttit inspärrade i flera sekler, man kan säga det fanns en järnridå som var omöjlig komma igenom för den vanlige ryssen. Sedan helt plötsligt blev det fritt fram för ryssen att få pass och de kunde åka vart de önskade, det är klart många klarade inte av chocken som blev. Det är samma sak i djurvärlden om de har varit instängda under vinterhalvåret i någon ladugård och sedan släpps ut när grönskan kommit, djuren springer okontrollerad helvilt åt alla håll till att börja med, men sedan lugnnar allt ned sig.
Det var samma sak med de tidiga turisterna från Sverige som åkte till Spanien exempelvis Mallorca, de var inte guds bästa barn heller, med billig sprit m.m.

"Hans Svensson " sa:
Synd men jag kommer att få ordning på detta....Bilderna blir jättefina, härliga motiv, klickar man på länkarna får man se bra bilder från hotellen...För de intresserade gäller det att vara ute i god tid, - jomtien blir hetare och hetare, de här hotellen är ofta fullbokade...
Om du lägger in bilderna på datorn från mobilkameran innan, och sedan tar du dem till den sidan du vill lägga in dem, borde du lyckas att få dem rättvända.
Annars har du intressanta bilder, som sannolikt många är intresserad av.

Jag själv är glad att ryssarna har fått möjlighet att besöka ett så fint land med dess trevliga människor som Thailand är, därför ryssarna har fått gå igenom mycket umbärande och lidande, det var också de som räddade Europa med en enorm uppoffring av människor och material. Därför borde europeerna vara tacksamma mot ryssarna.

Ja man märker ju skillnad på det Ryska klientelet bara för 3 år sen så tyckte jag dem såg mest ut som gangsters men nu är det mer barnfamiljer och tjejer som kommer.

"Jonas " sa:
Ser ut som du hållt telefonen lodrätt i alla lägen och inte horisontialt med avtryckar knappen på höger hand och samsung texten på vänster som jag skrev.

Det är möjligt att du har rätt, håller dock telefonen på alla möjliga sätt o det blir ändå fel...Tillhör en generation där många ligger ljusår efter när det gäller teknikutveckling...Min son ska komma idag o hjälpa mig med datorn - jag ska fråga honom
Litet tråkigt - bilderna blir bra med denna Samsung...-beror mest på motiven...
Ang diskussionen om ryssar som poppat upp under denna rubrik - jo, det är riktigt att en del av gästerna på de två hotell jag lagt in bilder på är från Rysslan...Mest barnfamiljer och tjejer från Moskva området, har lärt känna några av damerna genom åren, det är sympatiska människor....!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
D
Svar