Hur mycket tips ger du på hotell

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I morgon skall jag berätta vem som ger minst tips samt har de shiitiska rummen.
Finns faktiskt ett litet samband.

Men ni kanske undrar varför jag är inreserad,na tycker det är intressant att se hur andra kulturer beter sig.

Jag läste på ett annat forum att det var dom kvinnliga gästerna som hade de skitigaste rummen.
Toaletterna var skitigast.

Ja va ju på Koh Chang över nyår och så tog ja bilen och åkte och letade efter ett billigare och bättre rum. Kom till en resort som drevs av en finne. Kollade in det enda rummet dom hade ledigt, kostade 600B per natt. Om jag säger att rummet va som ett skyddsrum från början va förra seklet i design. Dom hade ett klädskåp som va fullständigt söndermöglat. Tycker synd omdom som bokar och betalar i förskott och som inte vet vad som väntar.
Jag har lagt lite mynt och sånt smått på bordet på det hotell jag bodde på i Bkk, provade även lägga på sängen, men det va aldrig någon städerska som tog det. Så jag gav upp det, men jag tror inte städningen hade blivit bättre, för den va redan pefekt.

Farlanger.
Forr po 70 80 talet i Europa ,gav man ju dricks till staderskan,det var ju kultym,de tjanade doligt.Har i Thailand har jag aldrig gett dricks,har ofta bott po dyra och bra hotell,ingen har nonsin forvantat sig att fo dricks.

Själv tycker jag det hör till vart jag än reser hotell .restaurenger mm mm

Som sagt vad, det regerar från gäst till gäst.
Men det som jag hör de som tippar minst är ryssar, thai samt finnar.

Att lämna rummen i ett fullständigt kaos utmärker sig ryssarna o thai.

Min fru har hand om 12 rum, är det då fullbelagt kan det röra sig om två till trehundra om dan.

Nu när det bara är 40% beläggning kan det föra sig om noll till hundra.

På års basis så snittar väl frugan 100 om dagen.

Nu har väl inte de här sex månaderna varit så bra för Ko Chang, när jag var ner pratade de om en 30% ned gång.

Ingen som lämnar dricks till mig på bryggan när jag tagit upp oljan. Av princip lämnar jag aldrig dricks var jag än är om det inte blir några mynt över. Är så mycket farangtillägg på allt redan varför skall jag betala extra för ett utfört jobb som personen redan har lön för.
Thailand är inget drickssamhälle en av dom idiotiskaste sakerna vi faranger har tagit med oss hit.

Hahaha de vet du mannen men snålar inte runt mig när jag fyllt föttdrna med tyngre vätska ;)
Har väl som sagt blivit en princip vissa saker här i pattaya har haft en orimlig prisöknin sista åren och blir så sur på tex. farsan som betalar priset han får istället för att pruta dessa turister gör ju det dyrt för oss faranger som slänger runt pengar utan eftertanke. Vi som bor här försöker ju hålla ner prisnivån.

Ja sant så sant ;) men jag e nog mer som farsan din tror jag

Ha så djävla kul nu dom sista dagarna innan du ska iväg igen

Det skall jag ja sitter och dricker chang både för dig och mig nu därför jag är dubbelt full och för att hålla din nivå kanske det blir trippelt hahaha. Du är saknad här nere.

Jag är väl också en snålis kanske men enda stället jag lämnar dricks e på rest om vi käkar och lämnar aldrig mer än 15-20 baht. I övrigt prutar jag på allt om det går.

Min fru ger alltid tips när vi är ute ock äter på kvällen, med motiveringen att jag vet vad de kärnar samt hur de lever.

Samma på hotell.

"Golden " sa:
Min fru ger alltid tips när vi är ute ock äter på kvällen, med motiveringen att jag vet vad de kärnar samt hur de lever.

Samma på hotell.

Har själv jobbat i restaurang branschen så lämnar me alltid driks när jag e ute o äter tycker att det e en självklarhet

Jag lämnar också alltid dricks när jag är ute resturang. Det e en självklarhet.

Absolut, skulle skämmas om jag inte lämnar dricks. Men det har faktiskt hänt att frugan har tagit tillbaka pengar när hon har tyckt att jag gav för mycket. ::)

Finns här någon som lämnar dricks på mc Donald, Burger king,KFC?
Dom tjänar rätt uselt med tanke på hur stressigt dom har.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp