Matpriser i Sverige/Thailand...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Stekte upp c:a 0,185 kg kyckling och grönsaker + ett ägg....+1hg thai ris...Jag tar gärna hårt bröd med ost och Kalles kaviar också...Maten gick snabbt att laga-det smakade riktigt gott, det blir en del disk, har stort kök så det går lätt...I Thailand kommer jag inte laga själv lika ofta, det blir att äta ute. C:a 30:-kr för kycklingen, samma mängd kyckling i Thailand under 30bath!
Nöjer mig med te och ett par mackor senare, därefter får det vara färdigätet för i dag.

20140905_135400.jpg

20140905_135715.jpg

20140905_140900.jpg

20140905_140926.jpg

farlanger.
Diabetes ar en folksjukdom som drabbar monga,ofta po grund av kosten,Jag har flera kamrater som har drabbats av diabetes och hogt blodtryck,det ar viktigt for dessa perssoner att de foljer Doktorns ordination po kost och motion,ofta moste de ata medecin,sen blir det ofta att ta injektioner vid moltider for att holla blosockret vid ratt nivo.Alkohol ar uteslutet ,ofta slarvar dessa perssonen,I sluandan kan fo nedsatt syn och darefter blir det att ambutera vissa kroppsdelar,tor,fotter.Ofta slutar livet med en hjartinfarkt som hande min far.

"piloten " sa:
farlanger.
Diabetes ar en folksjukdom som drabbar monga,ofta po grund av kosten,Jag har flera kamrater som har drabbats av diabetes och hogt blodtryck,det ar viktigt for dessa perssoner att de foljer Doktorns ordination po kost och motion,ofta moste de ata medecin,sen blir det ofta att ta injektioner vid moltider for att holla blosockret vid ratt nivo.Alkohol ar uteslutet ,ofta slarvar dessa perssonen,I sluandan kan fo nedsatt syn och darefter blir det att ambutera vissa kroppsdelar,tor,fotter.Ofta slutar livet med en hjartinfarkt som hande min far.

Karma för texten, :thumbsup: det är precis så här det är...Jag har det inte själv, äter litet för mycket men har bra gener och alltid älskat långa promenader, det har nog räddat mig + att alkohol är inte något för mig. En annan sak som är viktig att komma ihåg är att med diabetes2 är man förbjuden att utöva vissa yrken, exempelvis pilot.

Lunchen blev korv, hamburgare och pommes frites + Johnnys senap som var en riktigt positiv smak-upplevelse, ett tips från lille Legolas. (Innan han blev bannad).4 st hamburgare (0,452kg) för ca 45:-. Borde egentligen räcka med en, tog två. 14 varmkorv från ICA för 25:-, tog 2 st. Tycker priserna är ganska bra i Stockholm, men lär vara billigare på andra håll inom EU.

20140906_142053.jpg

20140906_134732.jpg

20140906_134727.jpg

"Hans Svensson " sa:
Lunchen blev korv, hamburgare och pommes frites + Johnnys senap som var en riktigt positiv smak-upplevelse, ett tips från lille Legolas. 4 st hamburgare (0,452kg) för ca 45:-. Borde egentligen räcka med en, tog två.

Gott,snabbt och enkelt. Men du hade kunnat få 1kg blandfärs för 45kr och gjort dina hamburgare själv samt frusit ner dom som hade blivit över och haft middag igen en annan dag och samtidigt sparat några kronor.

Mvh småländskan.

"Kycklingen " sa:
Gott,snabbt och enkelt. Men du hade kunnat få 1kg blandfärs för 45kr och gjort dina hamburgare själv samt frusit ner dom som hade blivit över och haft middag igen en annan dag och samtidigt sparat några kronor. Lille Lego-gossen ska ha en eloge för tipset om Johnnys senap, gött!

Mvh småländskan.
Rätt småländskan...- det kommer jag nog att göra när jag slutat jobba. Maten ovan är inte precis nyttig, men det är ok någon gång ibland.

Mvh H. Svensson

"Kycklingen " sa:
Gott,snabbt och enkelt. Men du hade kunnat få 1kg blandfärs för 45kr och gjort dina hamburgare själv samt frusit ner dom som hade blivit över och haft middag igen en annan dag och samtidigt sparat några kronor.
Mvh småländskan.
45 kr för blandfärs är mycket billigt om den är ätbar, här i Thailand kostar nötfärs ca 260 Baht kg, men då är det malet på rent biffkött.

"Rong " sa:
45 kr för blandfärs är mycket billigt om den är ätbar, här i Thailand kostar nötfärs ca 260 Baht kg, men då är det malet på rent biffkött.

45kr är nog inget standardpris, men alla affärer här har ju olika xtrapriser var vecka, så man får passa på att handla när dom har det.

"Rong " sa:
C:a 50:- =260bath är jättebilligt för 1 kg rent nötkött, är övertygad om att köttet är bättre i Thailand, närproducerat, mer naturlig produktion.
De här hamburgarna består av ca 80% rent kött, man vet inte varifrån, det står svenskt, men det vet man inte.

20140906_163140.jpg

20140906_163049.jpg

Hamburgare ska ju vara nötfäts inte blandats. Icas färska är supergoda, frugan grillade såna ikväll ... mums

Vad gäller inte äta nöt, jag date ju Hon som har taxifirman en helg förra året innan det blev jag och den ja är ihop med nu. Hon sa att hennes familj är någon typ av kiniska buddister som hade kvinnliga munkar och förbud allt vad gällde nöt och alkohol. Dom kom från Isaan bodde i bergen men kommer inte ihåg från vart deras tro härjade.

"Hans Svensson " sa:
C:a 50:- =260bath är jättebilligt för 1 kg rent nötkött, är övertygad om att köttet är bättre i Thailand, närproducerat, mer naturlig produktion.
De här hamburgarna består av ca 80% rent kött, man vet inte varifrån, det står svenskt, men det vet man inte.

Mer 60:- istället per kilo.... Och för egen del så anser jag att du har fel. Att nötköttet här i detta Thailand skulle vara mer nyttig och ett bättre kött?

Har du sett en thailändsk kossa nån gång, tror inte Pattaya har kor till påseende till Er som enbart bor därnere, och lever Era liva där.

Åk ut Hans Svensson utanför cementen där i Pattaya, och titta på hur kossorna ser ut, och vad dom äter, och var någonstans dom äter...

Dom käkar på risfälten, i dikesrenar, och överallt där det finns gräs.. Bönderna sprider sitt gift på sina fält för att hålla efter ogräs och skadeinsekter... Kossorna kommer strax efter, och käkar upp gräset med dessa gifter...

Varsegod och skölj, men jag tror nog inte att man skall ta det thailändska skitköttet och jämföra med falangkött. Det vet ALLA om faktiskt.....

Där måste jag hålla med. Det är väldigt sällan vi äter nötkött när vi är därnere, det är förhållandevis dyrt och av dålig kvalitet. Om man någon gång vill äta en ordentlig biff är det nog bättre att köpa importerat från New Zealand el dyl där kvaliteten är bra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp