Mitt Isaan

"Berralund " sa:
Dags för en liten summering av besöket i Nakhon Phanom. Templet var imponerande och det var trevligt att se en annan del av Isaan, samtidigt som frugans önskan blev uppfylld.

Hotellet var väl okej för pengarna men dom ville ha extra betalt för allt. Till och med en kopp anständigt kaffe till frukosten kostade extra. Idag fick vi inte ens någon frukost eftersom det var upptaget men någon återbetalning var det inte tal om. Så jag kan inte rekommendera det hotellet.

Nu åker vi hemåt, det blir lunch i Nong Bua Lamphu på ett ställe som svärfar rekommenderar.
Du får inte glömma att du bara gav 500bath för rummet! En anständig frukost - fanns ingen restaurang i närheten ?
Tänk på Jonas som gav 14000bath natten, -500bath är under 5% av den summan.

"Hans Svensson " sa:
Du får inte glömma att du bara gav 500bath för rummet! En anständig frukost - fanns ingen restaurang i närheten ?
Tänk på Jonas som gav 14000bath natten, -500bath är under 10% av den summan.
Läs vad jag skrev Hans "anständigt kaffe". Frukosten i sig var väl ok, om man bara hade fått den idag. Men jag förväntar mig att kaffe ingår.

Ok..har också svårt för deras kaffe, de dricker det inte själva och bryggkaffe ska man inte räkna med, inte i Isan, men Nescafe har de.

Märkligt att ni inte fick frukost idag ...

Den där resturagen på vattnet har vi pratat om att åka till någon gång också. Va maten bra? Gillade Thai maten?

Vi brukar ibland äta på ett ställe efter vägen strax innan stan när man kommer från Udon ligger några hundra meter innan Nong Bua i backen. Finns två ställen där den närmast stan är bäst och de har god Tom Yam ... lite dyr men gott och fin utsikt.

Ser ut som du har en trevlig tripp där
O ska ni ha.gott.kaffe e ni välkomna till mig i pattaya där.serveras svenskt bryggkaffe ;)

Man tackar men det hade nog inte varit populärt hos frugan om jag hade stuckit iväg. Men jag har Zoegas här, man måste ju överleva.

"Berralund " sa:
Man tackar men det hade nog inte varit populärt hos frugan om jag hade stuckit iväg. Men jag har Zoegas här, man måste ju överleva.

Ja kaffe måste man ju ha funkar inte annars

Dagens lunch på Central Plaza. Det blev inte Sizzlers, detta hade du gillat Micke. Som Tam stark som fasen.
pa9ygy6u.jpg

Ja det hade jag gjort :)
Men snart så så blir det plaststolar o thai mat i massor

Det brukar vara det berra ;) litelabb moo o som tam aroy.mak mak

Åt ju Thaimat på Krabi så nu vill jag ha lite Svenskt idag.

55555 kyckling och ris med nån gul sås på kokos och röd curry.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar