Mitt Isaan

Porten till metropolen Si Bun Rueang.
4apatame.jpg

Hej Ursäkta att jag hoppar in med en bild här men bara ungrar om du vetvart det här är?? Ligger en bra bit utanför Ban Dung men kommer inte ihåg vad stället heter

alla bilder 563.webp

Enligt frugan heter platsen Kam Chanot. Det är bra att åka dit för att få lycka och få goda tankar.

Min favorit lunch kyckling o som tam o kanske en labb moo till de o en leo att svälja ner allt.me

Ingen öl för mig, avstår gärna. Vatten med lime duger bra. Kanske berätta att det smakade himmelskt trots att käften brinner.

Jo det brukar smaka gott ... men någon öl kan du väl unna dig?

Inte nu kan dricka öl men avstår av ett speciellt skäl. Ett lätt offer att göra för en god saks skull.

Det stämmer alldeles utmärkt, ungarna har jätteroligt och vi njuter. Redan 31 grader på förmiddagen så det blir ytterligare en ordentligt varm dag.

Inte illa pinkat. Då var du väl på stranden i Barsebäck eller liknande. Det gäller att passa på, sommaren är kort det mesta regnar bort.

I morgon är det Buddhadag. Då blir det till att besöka Wat kl sju på morgonen. Skolorna är lediga och man kan glömma inköp av moo etc på talaad. Kyckling säljer man dock och det duger gott det också.

Är du redan vaken och i templet kapten, ser ut som du har det riktigt bra.

Redan vaken? Här vaknade man när frugan gick upp halv fem för att laga mat till Buddha. Somnade om men uppe innan 6 för frukost och Wat.

Kl 6 är det vanliga här med men 2 tröttisar nu på lediga dagen så ensam vaken i detta hus.

Du är en bra man kapten och märker av dina skriverier och när vi pratat i telefon att du är en kapten med god moral som jag hade varit stolt att segla med.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar