Mitt Isaan

Har nu varit på Khon Kaen Zoo. Det var en positiv överraskning och kan rekommenderas. Fina ytor för djuren som vi fick bevis på trivs. Fick nämligen se en lejonparning, dock på för långt avstånd för foto.
jatapyma.jpg
zetejara.jpg

Fint det att dom ger dom lite utrymme, kan vara riktigt illa här nere annars, har ju tropical garden här syd om Pattaya, tiger burarna mäter nog bara 1x2 meter knappt så dom kan snurra runt ju.

Låg detta norr om Khon Khen? Vi var på en snake park, showen var ok och allt var gratis (fast de ville ju man skulle ge lite i lådan efteråt) dock inte så mycket att rekommendera. Ormshowen ligger några mil norr ut från KK.

Skulle ni till Ubol Rat också, den parken gillar jag. De hade god mat på restaurangen längst ut också, fast kanske lite dyrt med Isaan mått.

"Janne " sa:
Låg detta norr om Khon Khen? Vi var på en snake park, showen var ok och allt var gratis (fast de ville ju man skulle ge lite i lådan efteråt) dock inte så mycket att rekommendera. Ormshowen ligger några mil norr ut från KK.

Skulle ni till Ubol Rat också, den parken gillar jag. De hade god mat på restaurangen längst ut också, fast kanske lite dyrt med Isaan mått.
Ja det ligger ca 45 km på vägen mot Udon Thani.

Hann inte med Ubolratana dammen idag det blir i morgon i stället. Såg skyltar om King Cobra Village och vill se det också, var det där du var? Jag är fascinerad av ormar och vill inte missa det.

Nu är vi på väg hemåt, det blir middag på favorit hålet i väggen hemma på talaad.

"Berralund " sa:
Ja det ligger ca 45 km på vägen mot Udon Thani.

Hann inte med Ubolratana dammen idag det blir i morgon i stället. Såg skyltar om King Cobra Village och vill se det också, var det där du var? Jag är fascinerad av ormar och vill inte missa det.

Nu är vi på väg hemåt, det blir middag på favorit hålet i väggen hemma på talaad.
Jo så hette det ... ha en bra tur i morgon också.

Lite regnigt och grått idag. Vi får väl se vad dagen har att erbjuda. Svalt och skönt är det hur som helst. Jag hoppas att vi kan stå fast vid planerna för dagens utflykt.

Bra fråga glömde skriva om det. Det var 50 Baht extra för farang men gumman frågade varför och då slapp jag betala. Jag vägrade gå in på dinosaurie museet där var det också extrapris. Sådana dumheter är emot mina principer. Men på djurparken backade dom direkt.

Snart framme vid King Cobra Village. Det började ösregna halvvägs så vi får hoppas att det blir bra i alla fall. Kaffepaus nu.

"Berralund " sa:
Ett kort besök i Piu Wiang nationalpark där undertecknad vägrade gå in pga extrapris för farang. Jag bara hatar sådant
Fick dock ett dåligt foto på några dinosauriefotspår.

Bra. Det blev karma, det. :P För vanliga tvåveckorsturister har jag ev. viss förståelse för att man tar lite extra, men som del av 50/50-familj, thailändskt körkort, husbok osv. känner man sig ju bara ovälkommen.

Trevligt att du lägger ut vardagsbilder, tycker jag. Jag har inte varit så mycket i Isaan, men några fantastiskt fina vyer därifrån har jag skaffat mig genom åren och tillskottet med Somtam, klibbris och grillad kyckling till matkulturen kan man ju inte annat än vara tacksam för. ;)

Tack Suriya! Ja matkultuten är enastående här tycker jag, naturligtvis med en del undantag. När man tänker efter så är det otroligt hur mycket starkare mat jag klarar av att äta nu jämfört med innan jag träffade frugan. Och jag bara älskar det, äter snart helt "ofarangisersd" mat.

Jag älskar verkligen detta fantastiska land med sina kontraster och härliga människor. Det är bara roligt att kunna dokumentera upplevelserna så att andra kan få lite inspiration och idéer.

Jag ska kanske inte skriva här men har bott i Sisaket en tid förut och tyckte om Isaan maten väldigt mycket somtam och den grillade kycklingen och förstås koniå mycket gott och endel annat mvh svarre

"svarre " sa:
Jag ska kanske inte skriva här men har bott i Sisaket en tid förut och tyckte om Isaan maten väldigt mycket somtam och den grillade kycklingen och förstås koniå mycket gott och endel annat mvh svarre
Svarre, du är precis lika välkommen som alla andra att skriva här skall du veta. Alla synpunkter och åsikter uppskattas verkligen.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar