Pukis flytt till Sverige (Min husse har fått för sig att vi skall flytta till sverige)

A

Anonym

Gäst
Min husse har fått för sig att vi skall flytta till sverige , det kommer att hända mycket nu , jag har fått en massa kläder av matte , hon påstår det är kallt i Sverige och husse är en sån där jägare så jag har fått en jacka av matte som husse gillade unrar varför , återkommer innan jag skal¨l till vet i Suwan , statsveterinär som skall kolla om jag är frisk innan vi får flyga , löjligt , jag är frisk som en nörkärna , han vill bara sno stålar av husse ........

IMG_20160207_220044[1].jpg

Det skall verkligen bli spännande att få läsa hur flytten går ur din synvinkel, Pukis. Du är ju en riktigt stilig tik, det blir säkert massor av folk som kommer att försöka charma in sig hos dig under resan. Men ta det med jämnmod, nästan alla vill vara snälla. Och du, Sverige är inte så kallt som du tror, matte försöker bara skrämmas. Du vänjer dig fort, vov på dig!

Pukis, funderar lite om detta med Husses alla flytt till olika platser,

tror Du att han (husse) skulle ta illa upp om någon kallade honom "flyttgubbe"?

Ett skall för ja, 2 skall för nej.....

När dom stuvar in dig i lastrummet, yla utav bara helvete, så får Du åka 1:a class...

Nej det tror jag inte , han är ju ingen flyttgubbe , matte säger att han är Ingengör, tror han jobbade med styrsystem till en massa hus som företaget ägde ..

Han skulle nog bara skratta för han är ganska kul gubbe ..............

Hälsningar Puki

Nej det tror jag inte , han är ju ingen flyttgubbe , matte säger att han är Ingengör, tror han jobbade med styrsystem till en massa hus som företaget ägde ..

Hälsningar Puki
Gå inte på allt husse säger. Visa att du bestämmer ;)

Det testade jag i sex månader , en bullterrier måste veta vem som bestämmer säger husse annars kan det gå fel , jag vet , husse behöver aldrig höja rösten, jag vet när jag skall lyssna .. En lydig hund är en lycklig hund säger husse .
Och jag är ju lycklig
På den sista bilden var jag lite sur , jag talade om för en full farang att han gick för nära mig och matte .. Vet inte varför hans byxor blev blöta .....

//Puki

IMG_20131124_090115[1].jpg

IMG_20150405_093535[2].jpg

Det gjorde du alldeles rätt i, det gäller att hålla sluskar på avstånd. Fyllskallen borde veta bättre än att vara kaxig mot dig och matte. Rätt åt honom att han blev tvungen att tvätta eller kasta kalsongerna efteråt.

Hälsningar Puki

Om husse verkligen är ingenjör, så får vi åtminstone hoppas på att han kan stava till den titeln, när inte du fixar det.

Hur går det, Pukis? Börjar du bli redo för den långa resan till Sverige? Det måste vara spännande att få uppleva ett nytt land med nya stiliga hanhundar som garanterat kommer att uppvakta en tjusig tik som du. Du kan väl fortsätta din berättelse, lämna oss inte i ovisshet på detta sätt.

Jag hoppas också på en fortsättning här. Du kan hjälpa andra som befinner sig i samma situation. Har du tänkt på det Pukis?

Jag undrar också, Finnair bråkade kanske så att du fick stanna kvar i Thailand trots allt.

Liknande trådar

R
Svar
7
Visningar
2 K
R

Tillbaka
Topp