Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand
Jag kollade grundligt tyckte jag iaf haha
har en flygtid på ca 13-14 timmar med finnair
Kom för drygt en vecka sen å betalade ca 16800 nå ting för 3 personer er...
hade kunnat spara ca 2000 med etihad el liknande men då hade det lutat åt 18-20 timmars tur
Kändes inte helt ok med morsan i släp på 67 år..
För min del blir det tveklöst Thai. Har erfarenhet av BA, Finnair och Lufthansa också men Thai är oftast billigast. Ytterligare en aspekt är att man får ha 30 kg bagage där medans Norwegian bara accepterar 20 kg mot extra avgift. Direktflyg från Köpenhamn är också värdefullt, särskilt när frugan och ungarna reser ensamma.
Jag har inget favoritbolag.
På -90 och -00 talet flög jag Thai/SAS/Lufthansa från Göteborg till Bangkok sen vidare till CM med Thai.
Nu för tiden när jag ändrat resmål till Phuket så har det blivit air Berlin för planet går direkt dit ifrån Abu dhabi.
En gång flög vi med finnair och det funkade bra också men jag säger som Jonas, jag vill inte flyga hem med dagflyg.
Med air Berlin är det nattflyg åt bägge hållen.
Jag gillar också nattflygen när man ska hem, och även om flyget går dit på eftermiddag härifrån så landar man på morgonen i Bangkok och då har man hela dagen på sig att göra vad man vill
Som boende i Stockholm föredrar jag Thai eller Norwegian då de erbjuder direktflyg till BKK från Arlanda. Biljettpriset är inget jag bryr mig om då jag bara reser två gånger per år.
Som boende i Stockholm föredrar jag Thai eller Norwegian då de erbjuder direktflyg till BKK från Arlanda. Biljettpriset är inget jag bryr mig om då jag bara reser två gånger per år.
Värdelöst med Thais flygtider, kunde ju inte sova alls på flyget fick gått och lagt mig 3 timmar när jag kom hem sen gick jag och sov 21:00 och vaknade 00:30.
Vissa saker har dock blivit bättre på Thai men maten är dom fortsatt sämst på och så stressade vid serveringen jämfört med andra bolag.
Men direktflyget har ju sin fördel, ända som var bra med SAS när dom flög direkt och avgick 22:50 kom man in i bra dygnsrytm direkt och det slog ju allt.
Så trots att dom var sämst på allt annat försökte jag alltid få dom när jag skulle hem.
Visst är det en nackdel att man landar i Bangkok kl 6 på morgonen men jag tycker trots det att direktflyget uppväger detta. Jag brukar försöka hålla mig uppe så länge som möjligt för att komma in i dygnsrytmen på snabbast möjliga sätt. Denna gången skall vi ju till ambassaden direkt och något hotellrum får man kanske inte före kl 14. Så man håller sig vaken per automatik.
Jag brukar se till att vi får hotellet direkt på morgon, kostar lite extra men jag ha märkt att man behöver ett par timmars sömn till lunch sen är det ok.
Jag brukar se till att vi får hotellet direkt på morgon, kostar lite extra men jag ha märkt att man behöver ett par timmars sömn till lunch sen är det ok.
Ja jag sov ju par timmar till lunch och sen 4 timmar mellan 21-01.
Och nu är kl 15:00 här och börjar bli lite trött, skulle sovit middag vid lunch men inte haft tid.
Men är ju inte Svensk dyngsrytm jag är inne i heller, kanske är kvar på jobbet för nu brukar jag gå och sova par timmar efter nattvakten
Jag har aldrig sovit på nåt flyg oavsett om det är natt eller dag. Efter 17 års flygande till thailand har jag nu gett upp och försöker istället se film och läsa nåt bra.
Jag har aldrig sovit på nåt flyg oavsett om det är natt eller dag. Efter 17 års flygande till thailand har jag nu gett upp och försöker istället se film och läsa nåt bra.
Jag brukar göra likadant. Dom enda gångerna jag har lyckats somna är när jag har varit bedövad av alkohol (och det inträffar inte mer) eller har börjat titta på en bra film. Då kan gamnacken faktiskt komma, får hoppas att dom visar något riktigt bra denna gången.
Själv brukar jag försöka se till att åka när jag går av nattskift och då passar Thai´s tid utmärkt eftersom jag håller mig vaken fram tills jag sätter mig på planet. Jag brukar vara ordentligt mosig när planet lyfter på eftermiddagen och sen sover jag 5-8 timmar av resan, perfekt att landa kl 06 då
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.