Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand

Rösta på ditt favoritflygbolag mellan Sverige och Thailand?

• Emirates

Röster: 4 5.3%
  • Norwegian

Röster: 20 26.3%
  • Thai

Röster: 33 43.4%
  • Finnair

Röster: 15 19.7%
  • Air Berlin

Röster: 0 0.0%
  • Malaysian Airlines

• Air China

• Lufthansa

Röster: 2 2.6%
  • British Airways

• Övrigt

Röster: 2 2.6%

• Totala väljare
    76

Stämmer inte! Köp biljetten på ticket så får du 2x20. Biljetterna där kostar inte mer än hos någon annan.
Jag kollade det. Samma datum, samma flyg. På Norwegians hemsida utan bagage 5019 på ticket kostade samma resa 6360 kronor med 2x20 kg bagage och mat ... skulle man dock vilja ha det bagaget med sig och mat så kanske det skulle vara billigare via dem.

Första väskan med Norwegian kostar 250 kr andra 300 kr enkel väg.

Men du kanske menade att man får ha med sig mer bagage än 20kg och det får man ju. 40 kg utan problem om man köper till det innan.

Packa inte med er hela huset när ni flyger, 40 kg per persson ärligt alltså!!!!????

Värdelöst med Thais flygtider, kunde ju inte sova alls på flyget fick gått och lagt mig 3 timmar när jag kom hem sen gick jag och sov 21:00 och vaknade 00:30.
Vissa saker har dock blivit bättre på Thai men maten är dom fortsatt sämst på och så stressade vid serveringen jämfört med andra bolag.

Men direktflyget har ju sin fördel, ända som var bra med SAS när dom flög direkt och avgick 22:50 kom man in i bra dygnsrytm direkt och det slog ju allt.
Så trots att dom var sämst på allt annat försökte jag alltid få dom när jag skulle hem.

Jag tycker just att flygtiderna är det som är bäst. Brukar vara nere i huset kl. 8 på morgonen. Man hinner fixa en massa saker första dagen. Hemresa brukar bli en taxi från huset kl. 19:30. Landar hemma i Sverige kl. 7, bara att åka till jobbet :)

När vi var på semester i Sverige och farsan skulle ta frugans väska på flygplatsen, vafan den är ju tom, jag kände på väskan vafan?
Öppna hon hade packat 2 par trosor, 2 t-shirt, 2 bh det var allt.
Vad är allt du skall ha på dig i 2 veckor?
You not have laundry machine?
Skratta gjorde vi, hon fick gå runt i styvmors kläder, då det krävdes 1 t-shirt, 2 långärmade och 1 vinterjacka för henne när vi var ute.
Där var det inget tungt bagage typ 1 kg.

Till Thailand reser vi oftast lätt (men min fru ska ju köpa med sig delikitesser från Sverige, tror inte de gillar) men hem ska ju allt med :) Fördel med Norwegian 0 väskor åt ena hållet två åt andra ...

Alltid full vikt åt båda håll. Vill ha med mina sillburkar, kaviar och övrigt nyttigt som man blir sugen på under vinterhalvåret. Frun är förstås likadan när vi åker tillbaks.

Alltid full vikt åt båda håll. Vill ha med mina sillburkar, kaviar och övrigt nyttigt som man blir sugen på under vinterhalvåret. Frun är förstås likadan när vi åker tillbaks.
Samma här, bygger upp garderob till tjejen i Sverige och presenter mm till familjen, på hemvägen fullt med kalles randiga, lingonsylt och makrillfile i tomatsås som tjejen älskar plus ett par flaskor glögg. Så jäkla gott med äggmackan när man får kalles randig till. Funderar på att ta med en burk prinsens kräftsill också och bjuda polarna till jul, tom godare än senaps sill.

Själv tycker jag det är perfekt landa på morgon, har man ju hela dagen i Bkk och väskorna bara ställa på hotellet tills rummet är klart.
Håller med dig, förr när jag flög till CM så var man där på förmiddagen, bara att hålla sig vaken så man kunde somna gott på kvällen så var man sv med jetlagen direkt.

Jag brukar göra likadant. Dom enda gångerna jag har lyckats somna är när jag har varit bedövad av alkohol (och det inträffar inte mer) eller har börjat titta på en bra film. Då kan gamnacken faktiskt komma, får hoppas att dom visar något riktigt bra denna gången.
Haha, byt flygbolag. Då kan du välja själv vilken film du vill titta på :)

Vilket flygbolag gillar du att flyta från Sverige till Thailand. Kommentera gärna varför.
Nu när Aero float har så fina plan och så bra service, så har jag åkt 12 ggr Tur och retur Det finns inget annat flygbolag där du kan åka tur och retur för 12 640 Bath. Och servisen har blivit fantastiskt bra.
Det är en timmes väntetid i Moskva åt båda håll.
Roger

Senast redigerad av en moderator:
Nu när Aero float har så fina plan och så bra service, så har jag åkt 12 ggr Tur och retur Det finns inget annat flygbolag där du kan åka tur och retur för 12 640 Bath. Och servisen har blivit fantastiskt bra.
Det är en timmes väntetid i Moskva åt båda håll.
Roger
Kom hem igår. Har hämtat frugan och dotter,flög med Emirates från Cph utresa em, 3 tim på DXB, landade bkk 13.
Hem 02 3 tim mellanlandning dxb cph 13.
Vi hade 120 kg bagage, vilket är 9kg för mkt, men det gick igenom.
Detta var economybiljeter, jag betalade totalt för dessa 3, 15 300 kr. Helt okej, men jag har inte heller någon direkt favorit. Man vill bara dit och hem.

Vilket flygbolag gillar du att flyta från Sverige till Thailand. Kommentera gärna varför.

Är reskassan ok då blir det Thai med direktflyg och en mycket bra service ombord.
Jag och min hustru reste till Thailand i feb. månad i år , betalade 10 000 kr T o R för två pers med mat, och två byten som var jobbig men det var reskassan som styrde upp vår resa , och vi ville till vårt drömland Thailand. / Owe

Senast redigerad av en moderator:
Lite glädjande nyheter ang Finnair, blir kanske testa kvälls/nattflyg nästa gång.

"Finnair utökar också kapaciteten till Thailand under vintersäsongen 2017–2018. Ytterligare två avgångar kommer att läggas till på Bangkok-rutten, vilket innebär att det totala antalet flyg mellan Helsingfors och Bangkok utökas till 16 per vecka. Finnair kommer också att anpassa tidtabellen och erbjuda en sen kvällsflygning mellan de båda städerna, vilket ger resenärerna extra flexibilitet. Flygtidtabellerna för rutterna till Krabi och Phuket för vintern 2017–2018 har också justerats för att möjliggöra effektivare anslutningar för passagerare som flyger från de baltiska och de nordiska länderna."

Liknande trådar

Tillbaka
Topp