Thailändsk arvsrätt / ärvdabalk

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men Mackes ,, om du anser att vi "snillen" inte har nån fakta och sen kommer med detta uttalande , dvs du gör upp muntliga avtal med dina barn :rolleyes: Du borde vara så pass gammal så du vet att OAVSETT Nationalitet , när det kommer till arv och det blir stålar eller förmögenheter inblandade ,då existerar ingen heder .
Tror du det då kan du sätta dig ner med oss som inget förstår ,, dvs Vi "snillen:):)

Som sagt var, när det handlar om miljoner så kan människor göra de mest underliga saker.

Min erfarenhet från avtal är att värdet i ett sådant är processen att komma fram till det, det vill säga att alla inblandade är överens om hur det skall vara.

Om man inte är överens så hjälper inga underskrifter i världen, det kommer bara att leda till en evig strid med dyra jurister inblandade, de enda som tjänar på bråket. Därför anser jag att punkt nummer ett i alla avtal är att vara överens med alla inblandade. Kan man inte bli överens så är det inte heller meningsfullt att skriva något avtal, ensidiga avtal som ett testamente kan vara medför en väldigt stor risk att det blir tvister.

Jag menade inte att vara respektlös mot er som spekulerade men Hangnam sa ju faktiskt redan när han ställde frågan att han inte ville ha några spekulationer:

Jag är inte intresserad av vad som gäller i Sverige utan i Thailand och det var ju frågan från trådstartaren. Vore intressant att veta från någon kunning. Inga spekulationer tack.
 
Som sagt var, när det handlar om miljoner så kan människor göra de mest underliga saker.

Min erfarenhet från avtal är att värdet i ett sådant är processen att komma fram till det, det vill säga att alla inblandade är överens om hur det skall vara.

Om man inte är överens så hjälper inga underskrifter i världen, det kommer bara att leda till en evig strid med dyra jurister inblandade, de enda som tjänar på bråket. Därför anser jag att punkt nummer ett i alla avtal är att vara överens med alla inblandade. Kan man inte bli överens så är det inte heller meningsfullt att skriva något avtal, ensidiga avtal som ett testamente kan vara medför en väldigt stor risk att det blir tvister.

Jag menade inte att vara respektlös mot er som spekulerade men Hangnam sa ju faktiskt redan när han ställde frågan att han inte ville ha några spekulationer:


Jo , men detta handlade ju om Thailand , och om avtal mellan två makar , varav en Thai och den andra utlänning ,, då är det bara spekulationer ,och inga avtal är skottsäkra , dessutom så påstås det ju att Thaifamiljer kan vara nog så tuffa när det handlar om att se om sitt hus :rolleyes:
 
Skriva ner det skall man absolut göra, men det garanterar ju tyvärr inte att någon börjar bråka. Jag försökte göra det enkelt, det som skapats i respektive land stannar där. Punkt!
Jag skall dessutom försöka se till att det inte finns några pengar att bråka om.
I mitt V skåp ligger det ett testamente , har legat där länge ,, där uttrycker jag min vilja att min hustru skall få ta över BRF lägenheten , om min barn accepterar detta , det vete fn ,, tvivlar på den ena ... han har en girig käring ...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20
Visningar
3 K
Hans Svensson
H
 
Tillbaka
Topp