Bli Thailändsk medborgare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
du kan alldrig bli thai medborgare vad jag förstår och thai kan inte bli thaimedborgare om dom t.e.x flyttat till sverige och vill ha svenskt medborgarskap och skippar dubbelt medborgarskap så kan dom inte söka tillbaka till bli thai medbrogare

Bullshit du kan bli thai medborgare men extremt svårt och få som blir det per år och inte så enkelt som den behjälpliga firman från kristers länk gör gällande.
Finns också en klausul att en väldigt stor summa skall vara investerat i landet från personen i fråga.

Finns tidigare trådar i detta ämne på forumet om dom inte är bortagna tror den ena är till och med har videolänk där det förklaras step by step. Men trådar ni får gå innan 2011 för att finna.

jag bara citerar min thaifru vad hon säger

Problemet är att våra fruar ofta vet allt möjligt, som ingen annan myndighet eller regering vet om.

De som bor i Sverige kan allt om besöksvisum, UT och PUT, om man frågar dom.
I själva verket kan dom inte ett skit. Möjligtvis kan deras män det, eftersom det är dom som har fixat all.
Den enda prestationen damerna har gjort är att ta reda på födelsedagar hos syskon och föräldrar och personligen tagit sig in på svenska ambassaden.

Har en liten historia om frun och hennes information när man har svenskt medborgarskap och inte vill ha ett svensk pass.
Men det kanske jag tar någon annan gång i en annan tråd.

Problemet är att våra fruar ofta vet allt möjligt, som ingen annan myndighet eller regering vet om.

De som bor i Sverige kan allt om besöksvisum, UT och PUT, om man frågar dom.
I själva verket kan dom inte ett skit. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:;);)

och få som blir det per år och inte så enkelt som den behjälpliga firman från kristers länk gör gällande.Finns även uppgifter på att ingen alien de senaste femton åren erhållit Thaimedborgarskap

Verkligheten är här ,är inte där. Bli Thai satsa på Lotto i Svedala, Äga mark med olika avtal, Utopi Drömmarnas dröm . Staten har gett mark till fattiga för att odla på, efter några år så säljer dem. Dem som köper tror att de äger marken, men Nej. Enbart det dom odlar. För mig är det lätt, Anders behöver inte äga något, jag äger mig själv. Ingen kan ta det ifrån mig Var jag än bor. Nu kompisar till en helt annan sak. I slutet på denna månad ska vi till ambassaden (Nytt Visum) kan vi träffas i BKK eller Pattis?

Ja har också funderat på detta ämne men det blir nog för svårt för mig. Kanske i ett annat liv som pansarsillen säger. Men ja har det nog bra här i Sverige ändå. Det är klimatet i så fall som ja har något att gnälla på. En tanke annars kanske kan vara att vi slår ihop Sverige och Thailand i en union. Svailand! Det hade väl varit en bra deal? Det tycker ja. ;)

Som en sann "Sverigevän" tycker jag att "Sveasland " är fn så mycket bättre ,eller varför inte "Asaland "
:p

Ja har också funderat på detta ämne men det blir nog för svårt för mig. Kanske i ett annat liv som pansarsillen säger. Men ja har det nog bra här i Sverige ändå. Det är klimatet i så fall som ja har något att gnälla på. En tanke annars kanske kan vara att vi slår ihop Sverige och Thailand i en union. Svailand! Det hade väl varit en bra deal? Det tycker ja. ;)

Slå ihop Sverige och Thailand till en Union? skulle Thailand vilja detta? en sak till, Du har inte tänkt på, Asean, jag kan se en fördel med ett samarbete, att Sverige hyr platser på "Bangkok Hilton" avlönar personalen, kommer att kosta en bråkdel av vad en plats kostar på "Hotell Kumla", samtidigt så slipper "gästerna" klaga på att det är så kallt i Sverige, menar bara att dom kommer närmare värmen som är i deras hemland.

Svailand? varför inte Svajland?

Dom klagar att det kallt i Thailand också. Besökte Pathum Thani provins fängelse förra veckan. Klagades på kylan. Hade med mig kläder men bara ett plagg tilläts.

Man kan bli thailändsk medborgare och sedan har man samma rättigheter och skyldigheter som alla andra thailändska medborgare. Jag undrar om det en någon här som gjort detta och hur det gick till. Fundrerar starkt på detta för egen del.

http://thailandvisanow.com/thai-citizenship.html

Jag råkade läsa om detta på ett annat forum. Det va en där som påstod sig ha bott i thailand i 32 år och blivit thailändsk medborgare och sedan har han fått "äga egen mark" mha sk. Usufrucht avtal.

Vad den tomten missade va att Usufrucht blir totalt onödigt att skaffa då du är thailändsk medborgare. Och att Usufrucht betyder bara att du har rätt att uppehålla dig på en viss plätt mark.

Ett annat påstående som tomten kom med va att han hade lärt sig flytande thai för att kunna bli thaimedborgare. Enligt sidan jag länkade ovan står det ganska tydligt att man skall ha "Applicant must have minimal Thai language skills (we will assist you with this)", vilket låter inte så flytande enligt mig.

Mvh Krill
Vad är det för krav när det gäller språket? Hur mycket thailänska måste ja lära mig innan ja kan ansöka om medborgarskap?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20