H
Hans Svensson
Gäst
"Phonta " sa:Min svärfar var idag på väg att ta moppen till vårt lilla sjukhus ,jag körde dit honom med pickisen ..Väl där ingen doktor men väl en så kallad "duktig Nurse" Svärfar har ingen feber , han har lite normal förkylningshosta hosta , ont i halsen samt lite snuvig (dag två )) Vad fick svärfar av den duktiga kunniga "Nursen" 20 tabletter Amoxillin 500 mg samt Doxycyklin 400 mg 20 tabletter. Därtill
div antiinflammatoriska medel såsom Diklonfenak mm jag höll på att "smälla av " Gubben är kärnfrisk , inga prover togs överhuvudtaget , hon lyssnade inte på lungor och hjärta ... Fy fa... vad dåligt detta är , de vet inte ett skit , denna tjej har enligt min fru vanlig grundskola , inget annat , hon har köpt sin tjänst , detta är vedertaget i Isaan, alla vet om detta samt håller med om detta .. Gubben utsätts för betydligt större risk genom att gå dit mot att sitta hemma och ta en paracetamol var fjärde timme ....
Jag sade åt honom att vänta för att se om han får feber , ingen feber ingen allvarlig infektion , inga andningsproblem heller .. Om febern infinner sig så ta då Amoxillinet en tablett 2 ggr dagligen i helst tio dagar .. Min fru sade åt gubben att lyssna på Farang , dom är tokiga i detta land ...
Gubben lyssnar tack och lov.. Inte konstigt att det finns så mycket resistenta bakterier i detta land , de äter oftast 2-3 dagar tills de känner sig hyfsat ok , då överlever bakterier och skappar resistens mot detta antibiotikum...
Skrämmande , skaffa Er bra Egen kunskap och förmedla till Era närmaste,,,,,
Intressant självupplevd historia! Är du helt säker på att "sköterskan" bara har vanlig grundskola ? Troligen har hon köpt sin sjuksköterske-examen. Riktigt sjukt! De måste gå att få bort en sådant inkompetent person även i Thailand ?
Det finns tyvärr exempel i Sverige på läkare som får legitimation av Socialstyrelsen utan att kunna ett ord svenska, - nästan värre!