Vigsel inför thailändsk myndighet

Du har rätt mycket gig på din moderna tel idag och kan spara en hel del.
Själv kör jag spotify gällande musik och är inte dyrt här nere, ca100 baht i månaden eller 50.
Lägger inte ut ett öre på att lyssna på musik.
Frun laddar ner mycket och spelar åt mig.
Inte alltid bra men lätt att lyssna på.

Jag är mer en tråkig person som dammsuger nyheter runt om i världen i olika ämnen.
Främst inom politik, kriget i Ukraina, ekonomi och det kommande/pågående kalla kriget inom handel och militär upprustning i SOA som skrämmer mig.

Godkänner ambassaden i Bangkok ett personbevis som man printat ut från skatteverket som bevis på att man är ogift ock utskriven?

Godkänner ambassaden i Bangkok ett personbevis som man printat ut från skatteverket som bevis på att man är ogift ock utskriven?
Vilken Ambassad , Thai eller Svenska, Om det handlar om att för Thaimyndigheter bevisa din civilstatus så skall det vara ett stämplat på engelska , detta kan du normalt få skickat till dig på den adress du uppgett och är skriven på , men veti fasen hur det funkar som utskriven

Lägger inte ut ett öre på att lyssna på musik.
Frun laddar ner mycket och spelar åt mig.
Inte alltid bra men lätt att lyssna på.

Jag är mer en tråkig person som dammsuger nyheter runt om i världen i olika ämnen.
Främst inom politik, kriget i Ukraina, ekonomi och det kommande/pågående kalla kriget inom handel och militär upprustning i SOA som skrämmer mig.
Vad har detta med

"Vigsel inför thailändsk myndighet "​

Vilken Ambassad , Thai eller Svenska, Om det handlar om att för Thaimyndigheter bevisa din civilstatus så skall det vara ett stämplat på engelska , detta kan du normalt få skickat till dig på den adress du uppgett och är skriven på , men veti fasen hur det funkar som utskriven

Finns inga thailändska ambassader i Thailand.
Som utskriven, med Bank-Id, kan man skriva ut det mesta men i annat fall så skickas det.

/ SatanG

utprintat har godkännts innan iaf då E-id krävs för att komma åt ditt perssonbevis och då legimiterat dig med det, sen visar du id tex pass på ambassaden i Bangkok.

Första gngn hade jag e-id och printa ut själv andra inte utan stoppa i Sverige och gick till skattekontoret och fick ett.

Som utskriven, med Bank-Id, kan man skriva ut det mesta men i annat fall så skickas det.

/ SatanG
Men Thailändska myndigheter vill vet jag av erfarenhet ha ett intyg om civilstatus på Engelska samt stämplat av myndigheten, det kan man få utan problem men svårt att skriva ut själv :thumbsup:

Men Thailändska myndigheter vill vet jag av erfarenhet ha ett intyg om civilstatus på Engelska samt stämplat av myndigheten, det kan man få utan problem men svårt att skriva ut själv :thumbsup:
Omg är du dum eller, varför tror du man går till svenska ambassaden i Bangkok för med perssonbeviset.
Självklart för ett intyg och på Eng.
Sluta gör det komplicerat.
Sen tar man med sig intyget som kallas hinderprövning från ambassaden.

/ SatanG
,
Ja så var det för mig.
Ett personbevis på engelska med stämpel och underskrift i orginal.

Ingen kopia eller utskrift.
Beställs hos Skatteverket och skickas bara till den adress som man är registrerad på.

Har man adress i utlandet skickar man dit.
De flesta utflyttade har en adress registrerad dit röstkort, levnadsintyg mm kommer.

,

Ja så var det för mig.
Ett personbevis på engelska med stämpel och underskrift i orginal.

Ingen kopia eller utskrift.
Beställs hos Skatteverket och skickas bara till den adress som man är registrerad på.

Har man adress i utlandet skickar man dit.
De flesta utflyttade har en adress registrerad dit röstkort, levnadsintyg mm kommer.
Vad jag mins så var perssonbeviset bara något ambassaden i bangkok ville se och funkade med svenskt.
Det var för hinderspröving intyget som man fick.
Amphoe hade inget krav på perssonbeviset.

Dock med underskrift från 2st av nordisk nationalitet som bekräftade mitt id och inte gift.
Vid andra äktenskapet var jag tvungen bifoga skiljsmässopapper så dom såg att jag var single.
Men inget perssonbevis, det var ambassad krav för hinderprövning men printa ut själv första gngn och godkännt.

Vad jag mins så var perssonbeviset bara något ambassaden i bangkok ville se och funkade med svenskt.
Det var för hinderspröving intyget som man fick.
Amphoe hade inget krav på perssonbeviset.
Foreign Affairs skulle ha dokumenten från Ambassaden som blivit översatta av en godkänd thailändsk byrå.
Ambassaden ger ut intygen som behövs på engelska som översätts till thailändska.
Bara Ambassaden har godkänts att verifiera utländska intyg.
Det personbeviset stannade nog hos Foreign Affairs som skrev ut nya thailändska som tas med till Ampur.

Foreign Affairs skulle ha dokumenten från Ambassaden som blivit översatta av en godkänd thailändsk byrå.
Ambassaden ger ut intygen som behövs på engelska som översätts till thailändska.
Det personbeviset stannade nog hos Foreign Affairs som skrev ut nya thailändska som tas med till Ampur.
Ok, kanske jag fick typ av genväg men när du nämner det så inget krav vid 1sta men osäker vid andra om var där pga skiljssmässa vet att bara behövt besöka det kontoret 1 gng under 12 år.
Men du kan ha rätt där.

Ok, kanske jag fick typ av genväg men när du nämner det så inget krav vid 1sta men osäker vid andra om var där pga skiljssmässa vet att bara behövt besöka det kontoret 1 gng under 12 år.
Men du kan ha rätt där.
Alla intyg från Sverige går väl via ambassaden som intygar och skriver ut nya på engelska.
Exempel intyg om inkomst ska gå den vägen.

Alla intyg från Sverige går väl via ambassaden som intygar och skriver ut nya på engelska.
Exempel intyg om inkomst ska gå den vägen.
Beror på vilket land du jobbar för, trodde som du skriver men svenska ambassaden sa nej, du måste gå till Norska.
Och funka fick intyg.
Men nationalitetintyg från svenska.

Exakt samma för oss när det begav sig

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20
Visningar