Bli Thailändsk medborgare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fanns en man som skrev här på detta forumet för några år sedan, bodde i Bangkok. Han kunde flytande thai, undervisade thai på ett universitet för thai. han hade fått flera utmärkelser av kungen. han hade blivit rekommenderad för att bli thaimedborgare och jobbade även ideellt som sjukvårdare. Ändå förstod jag att han hade problem med att bli thaimedborgare.

Jag vill dock inte Krister ge dig negativa vibbar och önskar dig lycka till!

Du menar khun Shaowpanyaa. Det stämmer, undrar vad han sysslar med nuförtiden? Det är en man med hjärtat på rätta stället. Någon som vet?

Fanns en man som skrev här på detta forumet för några år sedan, bodde i Bangkok. Han kunde flytande thai, undervisade thai på ett universitet för thai. han hade fått flera utmärkelser av kungen. han hade blivit rekommenderad för att bli thaimedborgare och jobbade även ideellt som sjukvårdare. Ändå förstod jag att han hade problem med att bli thaimedborgare.

Jag vill dock inte Krister ge dig negativa vibbar och önskar dig lycka till!

Nä, jag sitter ju här ofta o har inge att göra, går det så går det... Skola nu iaf, o kolla ut tomter, jag tror jag ska se om det gåratt leasa en tomt och bygga någn enkel affär, det blir kanske billigast i längden.

Senast redigerad av en moderator:
Nä, jag sitter ju här ofta o har inge att göra, går det så går det... Skola nu iaf, o kolla ut tomter, jag tror jag ska se om det gåratt leasa en tomt och bygga någn enkel affär, det blir kanske billigast i längden.

Finns några tomter mellan där du bor nu och där jag bodde innan. Ser ut att gått i glömska den ena halvfärdigt hus sen 80 talet. Men ligger par riktigt stora marker där.
Säkert svindyra, men vad många märkar missa tunneln byggs för fullt, 3 års planen trafikstockningarna borta, enligt plan. Nya tåget ok lite stopp nu men planen höghastighetståg pattaya-bangkok och då kommer ju där du bor nu krister antagligen priserna dubblas om det bir verkligt.
Som sagt va biltunneln grävs redan, risken är att Kristers hus är en av dom värdefullaste plättarna för framtida Bangkokbor 5min prommenad till snabbtåget Bangkok.

38 min skall tåget ta ftån där kfister bor nu till centrala bangkok hörde ja.

Och tänker man lite då så förstår man också att centrala Pattaya kommer ju flyttas.
Helt plötsligt blir dark side och norr om 3an centralt.
för kan du som affärsman hoppa på tåget till centrum Bangkok på 38 min istället för att sitta i kö halva morrgonen, sen ner på stranden på dagen. Risk risk kanske blir det inte byggt köp dig 1 m2 och du blir multimillionär eller du förlorar skiten. Som vanligt köp inte va du inte har råd med..

Och tänker man lite då så förstår man också att centrala Pattaya kommer ju flyttas.
Helt plötsligt blir dark side och norr om 3an centralt.
för kan du som affärsman hoppa på tåget till centrum Bangkok på 38 min istället för att sitta i kö halva morrgonen, sen ner på stranden på dagen. Risk risk kanske blir det inte byggt köp dig 1 m2 och du blir multimillionär eller du förlorar skiten. Som vanligt köp inte va du inte har råd med..

Har du ngn länk till tunnelbygget och tåget, jag har inte hört talas om detta. Jag tycker det knappt är ngn trafik i Pattaya, förutom Sukhumvit vid rusningstid. Jag tänkte kolla om det finns någon tomt leasbar längs med Tepprasit, eller på någon gata bakom. Idén va att bygga ett alternativ till tjuvarnas marknad... Får se om det e nån som hakar på idén...

Har du ngn länk till tunnelbygget och tåget, jag har inte hört talas om detta. Jag tycker det knappt är ngn trafik i Pattaya, förutom Sukhumvit vid rusningstid. Jag tänkte kolla om det finns någon tomt leasbar längs med Tepprasit, eller på någon gata bakom. Idén va att bygga ett alternativ till tjuvarnas marknad... Får se om det e nån som hakar på idén...

Sätt dig i bilen och kör bort till Sukhumvit pattayaklang där ser du att bygget är påbörjat. Ryktena med säger att påfarten Sukhumvit pattaya klang kommer stängas under bygget.
Redan stängt en fil där.
Här är en länk.

http://www.pattayamail.com/localnews/sukhumvit-tunnel-construction-begins-nov-15-42131

Vad gäller bygget av expresståget läste senast förra veckan i Bangkokpost om det premiärministern har dock lagt det på is pga. ekonomi men kina har gått in och lovat lån förhandligar pågår.
sök express train Bangkok eller nåt på bangkokpost så hittar du det nog.
Sitter på tel så orkar inte söka upp länk.

Har redan hittat en perfekt affär, det blir säkert 100m2 perfekt location, men 30k i månaden betalar grannen, om han inte skall ha mer så är det faktiskt värt att överväga, skall skicka frugan o kolla upp vad ägarn ska ha... Ja ska stega upp o se hur många m2 det blir...

Har redan hittat en perfekt affär, det blir säkert 100m2 perfekt location, men 30k i månaden betalar grannen, om han inte skall ha mer så är det faktiskt värt att överväga, skall skicka frugan o kolla upp vad ägarn ska ha... Ja ska stega upp o se hur många m2 det blir...

Såg en affär liknande du funderar på förra gngn jag var hemma 99% säker på att det var på theprasith men inte helt 100 kan vart på pattayathai med men 99% säker på att det inte var där ;)
Om du vill kan jag ta moppen upp imorrn eller på fredag och se om jag hittar igen och ge dig en bättre beskrivning av var den låg.

Bara stoppade till för jag reflektera över de här är ju vad Krister pratar om.
Ifall du vill gå och prata med han och se hur den typ av affär är inkomstbringande.

Nu sålde han bara, inte riktigt som din affärside med lite extra.

Skall leta igenom mina foton för mig jag tog och tänkte skicka till dig.

Men datorn har krashat korrupt fil efter windowsuppdatering i förrgår och inte orkat satt mig och jobba på det än.

Fan en gng var man grym på datorer, byggde egna, vet inte hur mycke ja la ner på det.
Men laptop och win8 är inte min grej och orkar inte som i Sverige kunde sitta 12 timmar grejja i sträck med stationär dator, i den här värmen så orkar inte sitta mer än 1/2 timma inne och pilla med sånt.

Och det här jäkla win8 tog mig 1 timma innan jag kunde stoppa och hitta in till dos.
men jag kommer inte in i bios setup du e ju datakille @krister skiljer de sig på win8.

Senast redigerad av en moderator:
Eller dagens datorer måste jag ju säga då inte bios har ett skit med windows att göra felskrivning måste vart vätske påfyllningen ;)

Nu kom jag in i bios fick spamma på knappen fort som satan i gatan.

Inget fel på datorn ser jag allt fungerar så är win8 och vet vilken fil.
men kommer inte åt den då jag inte vet hur jag startar win8 i felsäkert.

@Jonas sist jag pillade dator va på det glada 90-talet... Nu vill jag bara att fanskapen skall tugga o gå, om de inte gör det köper ja en ny...

Ja tog en sväng runt och det finns ju hur mycketledigt som helst överallt. Frugan vill ha riktig butik och vägrar ta den vid marknaden... Vi får se, men ja vill ha folk runt om kring som släntrar in och inte som min "butik" i Bkk där det kanske kommer en om dan om man har tur...

Nej jag vet det jag menade med din ide lite extra där folk besöker och kanske när dom sitter där blir lite sugna.
Den butiken jag såg var en riktig butik men kommer inte på var det var exakt men hade inte det extra.

Gumman min sa att det kunde ta minst 5-10 år innan man eventuellt kunde få ett thai medborgarskap men då skulle man även kunna sjunga nationalsongen också, men det är inte lätt att få ett sa hon. och ni som har den gula husboken som jag har redan inskrivet i den ett idkortsnummer

Gumman min sa att det kunde ta minst 5-10 år innan man eventuellt kunde få ett thai medborgarskap men då skulle man även kunna sjunga nationalsongen också, men det är inte lätt att få ett sa hon. och ni som har den gula husboken som jag har redan inskrivet i den ett idkortsnummer

Som jag skrev innan och även din bror höll med om lyssna inte på era fruar i dessa ärenden, ärligt hur stor erfarenhet har dom av dessa seriösa farangärenden? Dom hör en sak det är inte fakta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20