Thaimassage i Sverige mm, en gråzon?

Det jag har svårt för är de män som låter sina fruar jobba på massagesalong i Sthlm och sälja extratjänster. Männen måste väl förstå.

Kvinnans tidigare liv eller vad de träffats är väl deras ensak.

Seriösa massageställen masserar ju med speciella kläder på. Dock svårt att hitta dessa numera.

Barbrudar brukar ju ganska snart gå på droger ...
Inte alls svårt ! Bara för vissa som för NMax som tydligen i sin okunnighte anser all massage vara 6 massage , i Sverige är den förvisso det till 99% tyvärr men inte i Thailand , och det var Sverige som åsyftades i mitt första inlägg , nu förstår ju inte vissa här skillnaden mellan masage i sverige och i Thailand , denna skillnad är milsvidd ..Gå till Watpoo området och fråga där om sex under en massage så kan du snacka med farbror polisen inom minuter ..
På vissa ställen följs lagen om försäljning av sexuella tjänster i Thailand ;)
Jag kan ge minst 10 st olika exempel i Pattaya där du ALDRIG erbjuds 6 vid massage , även ställen som ger oljemassage ... "Men mot okunskapen fäktar den vise förgäves " heter det visst :)

Senast redigerad av en moderator:
Menar du att tjejerna är bättre för att dom jobbar med massage?
Det var en märklig kvinnosyn, du menar alltså då att alla som inte jobbar med massage är dåliga tjejer..

PS!
Vet att du inte menar så Berra, visar bara hur lätt det är att vrida till nåns inlägg om man vill ;)
Finns ju dom som roar sig med det men dom får igen..

Vill man förstå vad nån verkligen menar så ska man nog läsa med utgångspunkten att skribenten inte är en idiot.
Sen att några anser att alla utom dom själva är idioter kommer man tyvärr inte ifrån, dom finns överallt, särskilt på nätet. Det roliga är när dom tror sig känna personen bakom ett nick utan att ha träffat varken hen eller nån hen känner. Snacka om idiot..
Men dom finns givetvis inte här, bara på mpr och såna skumma siter så ingen skugga kastad.
Visst kan man vrida allting fel om man så vill. Men jag försöker att aldrig generalisera, och skulle tidigare aldrig utesluta att bli ihop med en fd bar- eller massagetjej.

Å andra sidan hade jag ingen tanke på att jag skulle bli tillsammans med en kvinna från Thailand, det bara blev så när kärleken slog klorna i mig. Min första fråga var absolut inte om hon hade arbetat på någon bar tidigare, hon berättade själv om att hon hade jobbat med fisknätstillverkning o dyl i närheten av hembyn.

Man säger ju att kärleken är blind och jag tror banne mig att det stämmer.

Visst kan man vrida allting fel om man så vill. Men jag försöker att aldrig generalisera, och skulle tidigare aldrig utesluta att bli ihop med en fd bar- eller massagetjej.

Å andra sidan hade jag ingen tanke på att jag skulle bli tillsammans med en kvinna från Thailand, det bara blev så när kärleken slog klorna i mig. Min första fråga var absolut inte om hon hade arbetat på någon bar tidigare, hon berättade själv om att hon hade jobbat med fisknätstillverkning o dyl i närheten av hembyn.

Tycker du att det är fel att inte vilja bli ihop med en bar eller massage tjej?
Lite kul att se vilken syn ni har på det här med att folk är olika..
En del tycker ju att alla som inte är som dem är kass.
Jag respekterar att andra har olika åsikter och drar bara mina gränser vid sånt jag tycker är extremt.

Akta dig för att bli förblindad av kärleken Berra ;-)

Tycker du att det är fel att inte vilja bli ihop med en bar eller massage tjej?
Lite kul att se vilken syn ni har på det här med att folk är olika..
En del tycker ju att alla som inte är som dem är kass.
Jag respekterar att andra har olika åsikter och drar bara mina gränser vid sånt jag tycker är extremt.

Akta dig för att bli förblindad av kärleken Berra ;-)
Inte fel, jag respekterar också att folk har olika värderingar och preferenser. Och inte är jag förblindad heller men för sju år sedan lydde jag äntligen mitt hjärtas röst.

Inte alls svårt ! Bara för vissa som för NMax som tydligen i sin okunnighte anser all massage vara 6 massage , i Sverige är den förvisso det till 99% tyvärr men inte i Thailand , och det var Sverige som åsyftades i mitt första inlägg , nu förstår ju inte vissa här skillnaden mellan masage i sverige och i Thailand , denna skillnad är milsvidd ..Gå till Watpoo området och fråga där om sex under en massage så kan du snacka med farbror polisen inom minuter ..
På vissa ställen följs lagen om försäljning av sexuella tjänster i Thailand ;)
Jag kan ge minst 10 st olika exempel i Pattaya där du ALDRIG erbjuds 6 vid massage , även ställen som ger oljemassage ... "Men mot okunskapen fäktar den vise förgäves " heter det visst :)
Skulle du kunna vara snäll och citera var jag skriver att all massage är 6 massage?
Det är ju som vanligt bara rent bs från dig.

Men du å andra sidan påstår alltså här nu att 99% av alla massage i Sverige är sex massage!
Ja tack iaf för det Phonta, där fick vi ett klockrent ex på din syn..

Håller med till 100%. Som jag skrev tidigare, kan ju bli kär i städerskan på det 5 stjärniga hotellet man bor på oxå,så det gamla ordspråket "lika barn leka bäst" stämmer inte för någon av oss, för då skulle vi gift oss med en svenska istället.

Håller med till 100%. Som jag skrev tidigare, kan ju bli kär i städerskan på det 5 stjärniga hotellet man bor på oxå,så det gamla ordspråket "lika barn leka bäst" stämmer inte för någon av oss, för då skulle vi gift oss med en svenska istället.
Vad är en Svensk för dig Krille?
Du vet väl att dom flesta av oss är valoner..

Hur många av er skulle kunna bli kär i en svensk prostutierad?
Var är skillnaden?
Ni säger att de flesta prostutierade i Thailand inte har något val, jag säger att många har visst ett val men där kommer lathet och bekvämlighet in i bilden. Det finns jobb i Thailand men många thailändare vill inte ha ett 7-16 jobb, dom jobben får Burmeserna istället...
Tjejerna har också ett val i Sverige men ändå säljer dom sin kropp,,, varför?

Håller med dig Janne men tycker du att det är nån skillnad på att jobba på massage salong på turistort i Thailand?
Det finns nog fler seriösa massageställen i turistorter i Thailand än i Sthlm. Dock kanske inte på turiststråken då är det nog same same ... But different

Var är skillnaden?
Ni säger att de flesta prostutierade i Thailand inte har något val, jag säger att många har visst ett val men där kommer lathet och bekvämlighet in i bilden. Det finns jobb i Thailand men många thailändare vill inte ha ett 7-16 jobb, dom jobben får Burmeserna istället...
I Sverige har jag aldrig sett en snygg h*ra. Det finns det ju i Thailand :)

I Sverige har jag aldrig sett en snygg h*ra. Det finns det ju i Thailand :)
Det finns väldigt många fula i Thailand också :) och väldigt många snygga.
Smaken är som baken, men skulle jag betala så skulle jag välja bland skönheter, men att en del ens kan få tag i en betalande kund är för mig en gåta.

:thumbsup::thumbsup: men inte för alla , finns dom som inte har några känslor utan först frågar om hur hon har lyckats i livet , det skall ju finnas krav på motparten om man är en sån klippare som vissa tydligen anser sig vara ..

Det finns nog fler seriösa massageställen i turistorter i Thailand än i Sthlm. Dock kanske inte på turiststråken då är det nog same same ... But different
Helt fel , uppenbarligen rör ni Er i de områden där ingen seriös massage finns , I Pattya finns en mängd seriösa ställen ...riktigt seriösa ....

Var är skillnaden?
Jag förstår din syn på det hela , i Sverige förtår jag inte riktigt varför de väljer att ho...ra , i Thaialnd är det accepterat på ett annat sätt , själv skulle jag inte själv välja en tjej som går med kunder , det skulle aldrig bli nån kärlek , kollade upp min nuvarande hustru nogsamt , trots det så kan man naturligtvis gå på minor ...;) Inte sagt att de blir sämre av att de för att tjäna sitt uppehälle går med kunder , men en tjej på bar finns inte för mig pga att det innebär oftast problem med drickande och ibland drogar vilket jag aldrig kan acceptera ..

Vad min partner (kärlek) har för bakgrund spelar igentligen ingen roll men jag skulle inte acceptera att han fortsätter med det om vi ska vara tillsammans. (Ex pr*stitution)

Vad är en Svensk för dig Krille?
Du vet väl att dom flesta av oss är valoner..

hehe...får du allt läsa på lite. Vallonerna var de som tog smidet till Sverige, men de var en mycket liten del och runt 900 tros det blev kvar i Sverige. Det tros ha kommit runt 1000-1200 familjer och jag tror inte de flesta svenskar är ättlingar till dem.

Vallonerna kom ju på 1600-talet och då var Sveriges befolkning runt 1.2 miljoner.

Tror att ni pratar förbi varandra här. Alla förhållande börjar inte med kärlek och jag kan tänka mig att nmax t ex mer ser till att kunna ha något gemensamt, någon som kanske har samma tankar och idéer, någon som kanske är intellektuell om man nu själv är det, eller praktisk och sunt förnuft om man nu själv är det, snarare än att han föll för kärlek, vacker kropp, eller trånande ögon.

Jag vet ju inte om det är så utan spekulerar för vi måste kanske se det så också. Själv är jag ingen som faller pladask och kärar ner mig upp över öronen. En fin kropp, bröst eller annat ögongodis är ganska ointressant för mig när det kommer till förhållande, för mig är kärlek baserat mer på vänskap, att kunna ha en långvarig vänskap, att ha någon att dela sina tankar och livet med.

Själv är jag inte speciellt romantisk av mig och ser mer praktiskt intellektuellt på detta med samvaro till det täcka könet och sen alltmedan förhållandet utvecklas, växer också den genuina kärleken till varandra.

nmax är ju väldigt direkt och kanske uttrycker sig lite bryskt, men jag tror han värderar annat än bara till just kärleken och det är sant kärleken förblindar så man inte ser skogen för alla träd och många sådana förhållanden svalnar ganska snart och man har inget gemensamt.

Första tiden när hjärtat bultar och petter niklas är pigg är allt på moln och man har allt gemensamt, men man ser bara ytan, sen när vardagen kryper inpå förstår man att man inget har gemensamt.

Det är när hon står där med handduken om huvudet osminkad, det är då kärleken skall vara som starkast, en del drar vinstlotten men de allra flesta nitlott och sen lever man ensam i tvåsamheten.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp