Tips på bra prisvärda restauranger i Pattaya.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Beefeater snett imot Mikes shopping mal gillar ja att besöka inte de billigaste stället men djäkligt go mat blir allt 1-2 gånger dit när ja e nere

o sen finns det en riktigt bra hak nere på soi 13 som heter Blue parrot dom kör mexicanskt
bra o billig mat.........
glimten66

Hej !
2 Lejon på Klangen soi 9 liten bit in på vänster sida, Swe restaurang med nya ägare sedan någon månad :)

Riktig husmannskost på samma soi...nästan vid hamnpromenaden...SAILOR IN...norsk ägare sen 25 år,,,kanonmat!

Areeya

Hamnpromenaden...dags o slafa nu....ja mena ju Sailor in...nästan nere vid stranden...soi 9..Pattaya beach...

Till läsaren....Utmed jomtien beach...1)Surf Kitchen - bra restaurang, thailändsk ägare, prisvärt, trevlig miljö....2)Euro Star - ett riktigt bra ställe tycker jag, god falang mat till bra priser....3)Akvavit (3 svenskar driver det tror jag) "lyxrestaurang", priser runt 3-400bath....

I Pattaya finns hur mycket bra restauranger som helst.... :nod: :nod:

nu återgår vi till va tråden handlade om ....

Beergarden helt okey mat o billigt ligger där gå gatan börjar oftast rätt mycke folk o man sitter djäkligt gott vi vattnet

Se
"Långeman " sa:
Hej !
2 Lejon på Klangen soi 9 liten bit in på vänster sida, Swe restaurang med nya ägare sedan någon månad :)

Nja lite längre tid har dom väl kört ...men bra är det , grymt bra Pizza för den som gillar riktig pizza ,även Svensk husmans samt Thaimat för damen ,allt i AC om så önskas med sport på Tv ,de visar alltid stora Svenska Sporthändelser på 4 st stora plattTv .. Bra ställe med bra trevlig Svensktalande personal .

Och nej , det är inte jag som äger eller har intressen ,,, bara ett föb. bra ställe med god mat (Smile)

"Phonta " sa:
Se
Nja lite längre tid har dom väl kört ...men bra är det , grymt bra Pizza för den som gillar riktig pizza ,även Svensk husmans samt Thaimat för damen ,allt i AC om så önskas med sport på Tv ,de visar alltid stora Svenska Sporthändelser på 4 st stora plattTv .. Bra ställe med bra trevlig Svensktalande personal .

Och nej , det är inte jag som äger eller har intressen ,,, bara ett föb. bra ställe med god mat (Smile)

Kan hålla me om pizzan dom hade precis börjat me pizza när jag va dä riktigt go
Personalen trevlig o pratar hyfssd svenska me

Var på beefeater käka pepparbiff, förr var ok men den biffen jag fick nu så mört så gött höll klass för att få toppbetyg i Sverige.

3 min från condon så har dom en stor vinbutik prisnivån ligger på Svensk kanske lite dyrare. Men sortimentet kan du inte klaga på hylla efter hylla med importerade viner.

Gillar pattaya beergarden innan walking street, håller med angående beefeater ett bra köttställe innan man sätter sig på Nid bar....

"Jonas " sa:
Var på beefeater käka pepparbiff, förr var ok men den biffen jag fick nu så mört så gött höll klass för att få toppbetyg i Sverige.
Beefeater anses som en av de bättre svenska resturangerna i Pattaya-Jomtien, sedan är det en trivsam miljö i resturangen också, de är speciellt kända för sin plankstek.
På Jomtien finns News Cafe och Akvavit, som också håller hög klass .

"Jonas " sa:
3 min från condon så har dom en stor vinbutik prisnivån ligger på Svensk kanske lite dyrare. Men sortimentet kan du inte klaga på hylla efter hylla med importerade viner.

Synd att man inte är i dessa trakter så ofta.
Man får väl skylla sig själv när man häckar i Korat.

Nåja, det finn annat att dricka än vin. Fast det kan vara väldigt gott om man drar i sig en "farang biff"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp