Utflykt till ö från Phuket

A

Anders Rönngren

Gäst
Vi har hyrt hus i södra Phuket med våra ungdomar i 2 veckor, men min fru och jag tänkte smita iväg 2 dagar till någon mysig romantisk ö med resort för avkoppling på egen hand, inte för långt från där vi bor. Helst boende i bungalow vid havet, och så långt från skräniga nattklubbar och dylikt man kan komma. Någon som har bra tips?

Vi har hyrt hus i södra Phuket med våra ungdomar i 2 veckor, men min fru och jag tänkte smita iväg 2 dagar till någon mysig romantisk ö med resort för avkoppling på egen hand, inte för långt från där vi bor. Helst boende i bungalow vid havet, och så långt från skräniga nattklubbar och dylikt man kan komma. Någon som har bra tips?

Hej!
Jag har tyvärr inte några tips att komma med. När vi är i Thailand håller vi mest till i nordöstra samt sydöstra delarna av Thailand.

Kom igen nu, någon på forumet borde väl ha några tips :)

Mysig romantisk ö långt från skräniga nattklubbar, i närheten av Phuket, existerar väl inte.

Finns ju några mindre exklusiva öar söder om Phuket, kanske det finns hopp ändå ;)

Coral Island Resort på Ko He kan kanske vara romantiskt eller Ko Lon?

Ett förslag kan vara Koh Racha Yai söder Phuket har bara varit där en dag men tror att de skulle funka!
Sen gillar jag PhiPhi men är mera party nu för tiden än bara mys .

Åk upp till Khao lak ungefär två timmars bilresa norrut och sedan ta färjan över till kho ko kao en fin liten ö med en del resorter helt nere vid vattnet och den finaste sanden i hela landet

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar