Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ragnela " sa:
Håller med Janne. Att splittra upp allt i en massa trådar ger ju inget flyt i läsningen. En tråd för varje flygbolag? Det är ju löjligt.

F.ö anser jag att skrikiga ungar borde förbjudas på flygplan!

I denna forumdelen finns det redan en massa olika trådar för olika flygbolag.

Men det är bra att det finns olika önskemål.
Vi moderatorer läser och försöker uppfylla önskemål men som i verkliga livet, alla kan inte få just sin önskan uppfylld.
 
"Janne " sa:
Jag har flugit ganska många gånger med Norwegian, främst mellan Stockholm och Köpenhamn. De har bra service, fina plan, WiFi ombord (dock ganska slö). De tar ju dock betalt för allt extra, ska man hem från Thailand har man ju med sig massor och det slinker nog inte med ett kilo extra vilket Thai aldrig har problem med.

Tar man med sig en resväska var, är både Finnair och Thai billigare på deras kampanjer tycker jag. Åker man utan bagage är ju Norwegian bra, dock måste man ju köpa till någon mat, man får väl inte ha egen med sig.

Angående plan hörde jag att de redan hyrt in Airbus plan så det är nog inget problem.

Tack för bra information om din erfarenhet från norweigian. :thumbsup:
 
Det var värst va lättirriterad du var idag då Janne, får sluta äta taggtråd till frukost :)

Dom gör så gott dom kan och menar bara väl. det är inget att bry sig om, bara tjata på!
 
"ragnela " sa:
Håller med Janne. Att splittra upp allt i en massa trådar ger ju inget flyt i läsningen. En tråd för varje flygbolag? Det är ju löjligt.

F.ö anser jag att skrikiga ungar borde förbjudas på flygplan!

Håller med om att det blir jobbigt att splittra allt i olika trådar! Men...tycker också att " sura och oförstående "falangtanter" som inte tycker om barn skall placeras i egen "kuppe"!!! :D :nod:

Areeya
 
"areeya " sa:
Håller med om att det blir jobbigt att splittra allt i olika trådar! Men...tycker också att " sura och oförstående "falangtanter" som inte tycker om barn skall placeras i egen "kuppe"!!! :D :nod:

Areeya
Kan inte vi pensionärer få sitta i samma kuppe? :nod:
 
Skit i ungarna dom kanske är vuxna innan N får sina plan.
Nu vill jag hör lite om flygbolaget :)
Blir det nåt att satsa på ???
 
Jag tror Norwegian kommer bli ett bra tillskott och utöka konkurrensen, vilket ju är bra för kunderna.

Jag hoppas på att fler bolag vågar utmarna, kan ju iofs få de etablerade bolagen att sluta flyga om det går för bra för uppstickarna.

Har man ett hus/lägenhet i Thailand och inte har sitt ursprung i landet, dvs inte ska ta med hem en halv affär varje gång med massa delikateser så tror jag detta bolag är bra. Ta med lite handbaggage rsten har du i Thailand/Sverige och priset blir ju billigt med framförhållning. Iofs vill väl många svenskar ta med en halv affär till Thailand med Svenska godsaker ...
 
"legolas " sa:
Men Frank - det var väl dagens bästa förslag i denna tråd tycker jag..... ordna med ett eget noga förslutet utrymme på planet där hänsynslösa föräldrar med 1 års spädbarn kan husera och terrorisera varandra bäst de orkar.

Då slipper de ju störa vanliga betalande normala människor under resan. En karma för det förslaget Frank!!!

legolas

?Vanliga betalande normala människor?....!! :D
De som vill till Thailand och ev har ett litet barn....är de ovanliga betalande.......?!! :eek:??
Förstår vad du menar...men kanske ändå inte...Tack för karman...även om den var ologiskt!!

Areeya
:nod:
 
Jag är riktigt nyfiken på hur norwegian kommer stå sig prismässigt. Komforten kommer vara suverän på nya dreamlinern bara dom får dom att fungera! Det där batteriet som krånglade ska ju vara åtgärdat i teorin nu återstår bara att byta ut i verkligheten på en sjuattans massa plan och sedan ska dom inspekteras av ansvarig myndighet. Så här låter det från Norwegian om deras dreamliner för några dagar sedan.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Norska flygbolaget Norwegian Air Shuttle har inte mottagit något nytt leveransdatum för den första Dreamlinern.

Det säger bolagets informationschef Lasse Sandaker-Nielsen till TDN på fredagen, efter att Boeing meddelat att de räknar med att återuppta flygningar med Dreamliner inom loppet av veckor, inte månader.

Boeing intygar att de förändringar som gjorts i designen i Dreamlinern gjort flygningarna säkra. Enligt bolaget har man nära kontakter med luftfartsmyndigheten FAA och förutser inga längre förseningar.

"Det är glädjande att utvecklingen går i rätt riktning men vi har ännu inte mottagit något skriftligt nytt leveransdatum från Boeing", säger Lasse Sandaker-Nielsen.
 
Tror ni inte att det blir som en sån där jäkla charterkärra me en djäkla massa extra säten det tror ja misstänker man kommer att sitta me knäna i grannens rygg
 
Har funderat på nu när Norrwegian säljer så billiga biljetter hur kommer det bli i framtiden tro??

är det risk för priskrig eller är det så när Norwegian dom har slagit ut dom mesta bolagen så höjer dom priserna.
vilket tror ni??
 
"lubo68 " sa:
Har funderat på nu när Norrwegian säljer så billiga biljetter hur kommer det bli i framtiden tro??

är det risk för priskrig eller är det så när Norwegian dom har slagit ut dom mesta bolagen så höjer dom priserna.
vilket tror ni??

finns ingen risk dom slår ut dom stora bolagen till Thailand o om du kollar lite så e det inte så djäkla billigt o flyga me dom visst dom har en del billiga biljetter men inte så många så konkurera ut thai kommer aldrig att hända .

man får räkna in va du får i priset o va du kommer att få betala extra

Tex. ta tha när vi åker så har vi ungerfär en 20-30 kilos övervikt hem hit till Svedala som dom aldrig har så mycket som knorrat me det ända som har hänt ett par ggr e att jag fått dra iväg o lämna in väskan i specialen men inge annat

Om o när du har 2 kilos övervikt me norwigan hem från LOS så lovar ja dig att det kommer att bli dyrt:)
 
Håller med dig Glimten66, dock tror jag inte att de gör som med charterkärran att dubbla antalet stolar. I deras existerande plan är det otroligt gott om plats bättre än SAS. Däremot ska de ju ha låga kostnader med billig personal, de vill ju rekrytera från Thailand med än så länge sätter Norges lagar stopp, se de har ju funderat att skriva in kärrorna i Sverige. Sen tar de betalt för allt utan WiFi. Kom ihåg när jag hade 15 kg övervikt med AirAsia, det blev en summa som var dyrare än biljetterna inkl skatter.

Som Glimten har vi oftast minst 20 kg för mycket med oss, rekordet tog vi när min fru skulle hem för första gången då hade vi 250 kg med oss, så 150 kg skickade vi som flygfrakt, resten tog vi med utan avgift. Ganska tungt handbagage ;)

Tror inte på priskrig, går nog inte flyga billigare, men kommer det några stycken med låga priser finns det ju fler att välja på! En del bolag passar en del bättre än andra.
 
Undrar då om man kan va lite full i f@n och åka Thai ena vägen och Norwegian den andra.
Men om nu plåtarna kommer att hålla detta låga pris, så kan man kanske välja att ta en 1*a klass biljett och njuta av resan.
Vi får höra med Peter på Jorden, han kan man lita på :thumbsup:
 
Finns nog en risk att dom trycket in fler stolar i dessa plan som ska flyga till Thailand och tillbaka för att kunna pressa priset ännu mer, och öka vinsten :) Men den stora anledningen till dom låga priserna ska ju vara dreamlinern i sig som är bränslesnålare.

Boeing 787 är ett långdistans, medelstort, tvåmotorigt jetplan som har utvecklats av Boeing Commercial Airplanes. De olika modellerna har säteskapacitet från 210 till 290 stycken. Enligt Boeing så är det deras mest bränslesnåla plan. Modellen är först i världen med att till hälften vara byggt av kompositmaterial. Enligt Boeing så drar 787 20 % mindre bränsle än den lika stora föregångaren 767.

Lite detektivarbete så ser man från boeing att 787 dreamliner ska säljas i 3 olika modeller.

Boeing 787-3 Boeing 787-8 Boeing 787-9
Antal passagerare 290-330 210-250 250-290
Räckvidd (km) 6500 15 700 16 300

Enligt Norwegians hemsida har de 787-8 alltså 210-250 passagerare enligt boeing. Men på deras hemsida står att deras nya dreamliner 787-8 kommer att ta 291 passagerare. 32 i premium och 259 i ekonomi.

Alltså har dom beställt plan 41st fler sittplatser än vad boeing själva angivit som mest för den modellen :) Men vi får vänta och se vid premiären hur dom valt att inreda sina plan innan vi vet säkert då annat än stolar kan ha ändrats vad gäller inredningen.
 
"nakonsawan " sa:
Finns nog en risk att dom trycket in fler stolar i dessa plan som ska flyga till Thailand och tillbaka för att kunna pressa priset ännu mer, och öka vinsten :) Men den stora anledningen till dom låga priserna ska ju vara dreamlinern i sig som är bränslesnålare.

Boeing 787 är ett långdistans, medelstort, tvåmotorigt jetplan som har utvecklats av Boeing Commercial Airplanes. De olika modellerna har säteskapacitet från 210 till 290 stycken. Enligt Boeing så är det deras mest bränslesnåla plan. Modellen är först i världen med att till hälften vara byggt av kompositmaterial. Enligt Boeing så drar 787 20 % mindre bränsle än den lika stora föregångaren 767.

Lite detektivarbete så ser man från boeing att 787 dreamliner ska säljas i 3 olika modeller.

Boeing 787-3 Boeing 787-8 Boeing 787-9
Antal passagerare 290-330 210-250 250-290
Räckvidd (km) 6500 15 700 16 300

Enligt Norwegians hemsida har de 787-8 alltså 210-250 passagerare enligt boeing. Men på deras hemsida står att deras nya dreamliner 787-8 kommer att ta 291 passagerare. 32 i premium och 259 i ekonomi.

Alltså har dom beställt plan 41st fler sittplatser än vad boeing själva angivit som mest för den modellen :) Men vi får vänta och se vid premiären hur dom valt att inreda sina plan innan vi vet säkert då annat än stolar kan ha ändrats vad gäller inredningen.
Bra detektivarbete :thumbsup:
Vad händer om man tar tex. Thais ordinarie pris och sen vad Norwegian kommer att ta.
Räknar ut mellanskillnaden och dividerar med Norwegian pris så kan man kanske se hur många stolar till som behövs för att få det att gå runt. ???
Eller ???
 
Norwegian.

Tror inte riktigt Norwegian har samma kostnadsportfölj som Thai så du får nog lägga till lite overhead på Thai.

Sedan handlar det ju mycket om bokningsgraden. Låga priser och fyllda plan ger ju samma avkastning som halvfulla plan med höga priser.
 
"mackes " sa:
Tror inte riktigt Norwegian har samma kostnadsportfölj som Thai så du får nog lägga till lite overhead på Thai.

Sedan handlar det ju mycket om bokningsgraden. Låga priser och fyllda plan ger ju samma avkastning som halvfulla plan med höga priser.
Var bara en tanke så här på morgonen, inget vetenskapligt :D
 
Norwegian likt alla andra lågprisflygbolag har väl andra kostnadsnivåer inom företaget, när det var så mycket skriverier om krisen i SAS för ett par månader sen gick ju Norwegian ut och fördömde SAS ocgh menade på att SAS vd:s årslön var lika hög som administrationskostnaden för ett år på hela Norwegian.
Sen söker dom ju utländsk eller utlandsboende bemanning, dom skandinaver som skulle jobba för Norwegian skulle ju bli tvungna att bosätta sig i Thailand för att komma undan skatter och andra kostnader. Har ju varit mycket skriverier om detta i tidningarna.
Det är ju som sagt var ett lågprisbolag likt ryanair.
 
Norwegian.

Godmorgon! Det är väl därför vi är här, för att utbyta tankar och erfarenheter. Jag kanske är lite fyrkantig ibland...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
777
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp