Vilka matvaror får man föra med sig hem från Thailand och tvärtom?

Darlingen tar med sig knorr från Thailand , Men då gäller det gris buljong förstått att den e svår att få tag i Sverige. Själv har jag bara sett den i thaibutiker

Darlingen tar med sig knorr från Thailand , Men då gäller det gris buljong förstått att den e svår att få tag i Sverige. Själv har jag bara sett den i thaibutiker
Ja det kanske stämmer, kanske bara den vegetariska, kyckling, fisk och nöt som finns i båda länder?

Jo, som många har skrivit: detta är svinbuljong, finns inte att köpa i Finland.

Här hemma används bara rot dee pulver (fläsk) aldrig buljongtärningar.
Dock inget vi tar med hem utan köper i sverige.

Här hemma används bara rot dee pulver (fläsk) aldrig buljongtärningar.
Dock inget vi tar med hem utan köper i sverige.
Ja det är pulver frun använder också (det som vi köper i Thailand, är det slut så köps det i thaiaffärer). Är det farangmat som lagas använder hon buljongtärning!

Detta blev "dagens skörd" vid inresa.
Gifflarna och flätan är inte med i bild för det åt vi upp på resan "hem";)

Ja, jag fick även med IR termometern.

Det som inte fick plats viktmässigt var julmusten:)

IMG_0006.JPG

Detta blev "dagens skörd" vid inresa.
Gifflarna och flätan är inte med i bild för det åt vi upp på resan "hem";)

Ja, jag fick även med IR termometern.

Det som inte fick plats viktmässigt var julmusten:)

IMG_0006.JPG
Svenskt julfirande i Thailand tydligen. Ser att rätt kaffe finns med, det är prio ett. Lev väl där nere!

Svenskt julfirande i Thailand tydligen. Ser att rätt kaffe finns med, det är prio ett. Lev väl där nere!

Tack det samma Berra!

Kaffet skulle jag inte haft med mig... Tog även med en sån här (vad heter det?) en "skål" man häller bönerna i, fyller upp med kokande vatten och trycker ner ett typ filter för att hålla bönorna borta. Ni vet säkert vad jag menar.
Min fru äääälskade kaffet. Vilket betyder att jag nu måste ta med mig kaffe varje gång... Det var inte min tanke:oops:

Brukar ha svenskt godis med mig. Det är sjukt uppskattat här.

Igår åt vi Taco. Också omåttligt populärt. Det visste jag sedan innan så jag hittade en tetrapac med tacokrydda (1/3 av kg priset jämfört med påsarna). Den finns i bild:). Tortillasbröden är enkla att ta med, resten finns här. Ja, tacosåserna tog jag också med hahaha

Italienska soltorkade korvar o salami funkade inte. Det var för salt. Och tro det eller ej, men flätan tyckte dom var för söt:eek:

Tack det samma Berra!

Kaffet skulle jag inte haft med mig... Tog även med en sån här (vad heter det?) en "skål" man häller bönerna i, fyller upp med kokande vatten och trycker ner ett typ filter för att hålla bönorna borta. Ni vet säkert vad jag menar.
Min fru äääälskade kaffet. Vilket betyder att jag nu måste ta med mig kaffe varje gång... Det var inte min tanke:oops:

Brukar ha svenskt godis med mig. Det är sjukt uppskattat här.

Igår åt vi Taco. Också omåttligt populärt. Det visste jag sedan innan så jag hittade en tetrapac med tacokrydda (1/3 av kg priset jämfört med påsarna). Den finns i bild:). Tortillasbröden är enkla att ta med, resten finns här. Ja, tacosåserna tog jag också med hahaha

Italienska soltorkade korvar o salami funkade inte. Det var för salt. Och tro det eller ej, men flätan tyckte dom var för söt:eek:
Svenskt godis är nog uppskattat lite överallt i Asien, inte minst på Filippinerna. Jag vet inte hur många lådor olika sorters Marabou chokladkakor jag har fixat som killarna har släpat med hem. Verkar nästan vara beroendeframkallande, konsumtionen ombord är ansenlig även den.

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar