Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja våra bysr skiljer nu sig nästan alltid åt, skulle jag säga till frugan att det finns en plats i Thailand där man tänder elden vid matlagning med plastflaskor skulle hon nog inte tro mig utan se det som ett skämt.
Vad din fruga tror tycker eller vet bryr jag mig inte det minsta om, jag vet vad jag sett och om de sen tänder elden med gummi eller plast vid matlagning eller annat spelar ingen roll och det sker säkert i flera än en by.
Vad din fruga tror tycker eller vet bryr jag mig inte det minsta om, jag vet vad jag sett och om de sen tänder elden med gummi eller plast vid matlagning eller annat spelar ingen roll och det sker säkert i flera än en by.
Hej där jag bor nu tänder dom jag har sett med kokos skal. Men för snart 20år sedan i en annan del av Los så tände dom med gummi samt eldade alla sopor .
Ja jag tvivlar inte ett ögonblick på vad du har sagt dig se, det jag sa var att det inte förekommer hos oss, så är det och det är väl inget konstigt med det.
Ja gummisaften är vit, men den ändrar färg ganska fort och redan dom dukar av gummi som hängs på tork i solen av tapparna ändrar färg och blir bruna innan dom hämtas upp av lastbilar.
Sen kan man självklart tillsätta vilken färg som helst, det finns ju ex.vis gummihandskar och kondomer i alla möjliga färger.
Ja gummisaften är vit, men den ändrar färg ganska fort och redan dom dukar av gummi som hängs på tork i solen av tapparna ändrar färg och blir bruna innan dom hämtas upp av lastbilar.
Sen kan man självklart tillsätta vilken färg som helst, det finns ju ex.vis gummihandskar och kondomer i alla möjliga färger.
Hos oss förekommer båda varianterna, dom större odlarna med ett flertal anställda brukar göra gummidukar som ju ger mer betalt men är mer arbetskrävande, men många säljer gummit direkt ifrån koppen också på lokala små gummimarknader längs vägarna.
Jag skär också isär petflaskor och använder dom som ICU åt små plantor eller som miniatyr växthus.
Andra går att använda som tratt och större på flera liter till att förvara bensin och diesel.
Hos oss är det vanligt att man tar själva flaskhalsen på plastflaskorna och använder den för att göra ingångshål till olika typer av burar som man sen fångar småfisk och räkor med.
Ibland gör man tvärtom och tar bort botten, sen sticker man ned flaskhalsen i jorden bredvid en nyplanterad planta av något slag sen fyller man flaskan med vatten som sen sakta sipprar ned i marken.
Hos oss förekommer båda varianterna, dom större odlarna med ett flertal anställda brukar göra gummidukar som ju ger mer betalt men är mer arbetskrävande,
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.